Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 17:13

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 
Author Message
 Post subject: Escape, Veenendaal
PostPosted: Mon 17. Jan 2011, 19:34 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Om 9.00 uur ging eindelijk de zaalverlichting uit om te starten met de Groningse band Elexorien. Muzikaal gezien veel harder dan Indica, maar dat maakten voor velen in het publiek niet uit. De band was zeer enthousiast en speelde er vrolijk op los om het publiek op te warmen.

Onder het toepasselijke Halloween-intro komen de dames in het donker het podium op. Jonsu begint aan een lange intro van het rustige A Way Away. Even is het helemaal stil. Jonsu heeft een cape met lichtjes dat de mystieke sfeer van de avond helemaal goed neerzet.

Na enkele nummers gaat dan het licht dan wat meer aan en kan het publiek ook de andere dames beter zien. Laura heeft een wit t-shirt met rode verf en haar drumstel is opgeleukt met een spinnenweb en een aantal doodshoofden.
Sirkku zit onder de bloedvlekken en Heini is verkleed als een echte stoere piraat. Allemaal in het Halloween thema. Jenny lijkt verder er weinig mee te hebben, aangezien er weinig aan haar te zien is. Totdat zij haar zanglijnen inzet en iedereen haar Dracula-tanden kan aanschouwen.
Door het betere licht ziet het publiek ook de opvallend mooie, maar creepy rode contactlenzen van zangeres Jonsu. :D

Het geluid is kraakhelder. De Escape zit niet bomvol maar de dames weten er een sfeervolle avond van te maken en krijgen het publiek helemaal mee. De dames waren verbaasd dat ons kikkerlandje zoveel fietsen heeft. En natuurlijk hadden zij zoals velen andere bands ook "een dag Amsterdam" achter de rug, daar moest wel even wat over verteld worden.

Op het leuke en aanstekelijke nummer Valokeilojen Vampyyri leeft de band zich even helemaal uit. De dames van Indica houden blijkbaar wel van wat grappen en Jonsu weet het publiek leuk mee te krijgen om het nummer In Passing te zingen. Dus werd het intro wel drie keer gezongen.

Opvallend dat er op de setlist van Sirkku Surusilmä niet te zien was, maar achteraf wel gespeeld is door de band. We hebben dus één extra nummer ten gehore gekregen in vergelijking met de andere optredens in Duitsland.

Hieronder de setlist:
1 Intro (Halloween theme)
2 A way away
3 As if
4 Islands of light
5 Children of frost
6 Nursery crimes
7 Scissor, paper, rock
8 Precious dark
9 Mykkä
10 Outside In
11 Wuthering Heights
12 Valokeilat
13 In passing
14 Straight & arrow
--------------------------------------
15 Surusilmä (Myrkky version)*
16 Eerie eden

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Mon 17. Jan 2011, 20:14 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Wat jammer Huub, zoals je het kunnen lezen was het concert echt zeer goed! Hoop dat je een volgende keer er wel bij kunt zijn. Alleen even afwachten wanneer ze weer eens komen.... :cry:

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Mon 17. Jan 2011, 21:41 
Offline
Tempted
Tempted

Joined: Mon 17. Jan 2011, 21:22
Posts: 6
Whooooo het was echt een geweldig concert! Ik heb de hele avond staan genieten, het was echt prachtig! Ik hoop dat ze snel weer in Nederland of omgeving komen, dan ben ik er zeker weer bij!


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Mon 17. Jan 2011, 21:43 
Offline
Tempted
Tempted

Joined: Mon 17. Jan 2011, 21:22
Posts: 6
:)


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Wed 19. Jan 2011, 21:42 
Offline
Teased
Teased

Joined: Wed 19. Jan 2011, 21:39
Posts: 2
Het concert in Veenendaal was echt mega goed.
Ik was die vrijdag ervoor naar Delain geweest en eerlijk gezegd vond ik die een beetje tegenvallen en als ik had geweten dat Indica zo goed was live dan had ik achter de bus aan gereden naar Duitsland.

Zelfs nog over na gedacht om naar Noorwegen te rijden en dan gelijk 2 concerten te pakken maar was toch even iets te prijzig nog...

Maar wat ik zeg. Megagoed en ik kan niet wachten op volgende albums/concerten

Indica :dadadadada:

Ps. Misschien kunnen we volgende keer iets afspreken. Ik doe ook beetje foto's schieten


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Fri 21. Jan 2011, 17:40 
Offline
Teased
Teased

Joined: Fri 21. Jan 2011, 17:33
Posts: 1
Het concert in Veenendaal was helemaal geweldig... Nadat Elexorien klaar was en iedereen de vingers weer uit de oren gehaald had was het grote moment daar... En niets teveel gezegd, wat zijn Jonsu, Heidy, Sirkku, Jenny en Laura mega goed live en de komische rol van Jonsu had de lachers op haar hand...
Indica bewijst op weg te zijn naar een hele grote populairiteit en dat verdient de band helemaal...
Na het concert was er een meet and greet en zoals verwacht waren de dames gewoon zichzelf, niets geen kapsones of dergelijke...
Zelfs Ewo (manager Nightwish en Indica) is een hele leuke normale gast met wie we nog erg gelachen hebben om een Bokbiertje... Hij vroeg zich af wat dat nu precies was dus we hebben er eentje aan hem gegeven maar de uitdrukking op zijn gezicht sprak boekdelen haha, niet lekker dus!!!...


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Wed 26. Jan 2011, 13:24 
Offline
Insane
Insane

Joined: Wed 26. Jan 2011, 13:13
Posts: 25
Ik heb Indica al eens eerder live gezien in Ahoy Rotterdam met de Nightwish tour.
Om eerlijk te zijn had ik toen nog nooit van ze gehoord maar vanaf het moment dat ze speelde was ik fan!
Toen ik hoorde dat Indica in Veenendaal zou komen moest ik erheen, koste wat het kost! En ik heb er absoluut geen spijt van gehad!
Van de concerten waar ik heen ben geweest was deze het meest gedenkwaardig en leuk!
Volgende keer ga ik er dus echt weer heen! :thumbsup:

Larissa


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Fri 4. Mar 2011, 07:55 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Voor degene die dit concert helaas hebben gemist, heb ik een fotocompilatie gemaakt :D
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=mdR07S5p0II[/youtube]

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Wed 16. Mar 2011, 19:50 
Offline
Tempted
Tempted
User avatar

Joined: Mon 14. Mar 2011, 21:30
Posts: 6
Het was echt geweldig!
Om kwart over 3 waren wij er, en toen bijna gelijk een meet en greet met de meiden gehad, incl Ewo (manager).
Daarna lang wachten in de rij, en tot onze groote verbazing. bij opening moesten we eerst een bandje halen :angry:
Dus was onze eerste rij foetsie... en daar sta je dan zo lang op te wachten.
Gelukkig wel goed zicht gehad, en veel oogcontact met Jonsu, Sirkku en Laura gehad.
Na afloop de drumstick van laura gekregen, en van Jenny dr guitarpic:D

Het was zo gaaf allemaal, en dat was de 1e van de 3 dagen:D
Alleen de organisatie van de escape was waardeloos!! Zowel de logica, als hoe er met de mensen om word gegaan.
Gewoonweg belachelijk....

_________________
Lilja Looked Up Saw A Starfish, Holding Her Hand...


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Wed 16. Mar 2011, 20:03 
Offline
Administrator / Indicator
Administrator / Indicator
User avatar

Joined: Fri 24. Jul 2009, 15:06
Posts: 585
Je hebt een pick en een drumstick gekrege? Dat is geweldig :thumbsup:

Zeg, kun je misschien een foto ervan maken vor onze Indica Wiki (http://www.indica-pedia.net) en mij stuuren? Dat zou heel eerg lief zijn. :blob: webmaster(at)indica-fans.de

Sorry voor mijn grappig Nederlands, ik kan het niet goed schrijven ;)

Groetjes, Andy

_________________
Image Image Image

Indica-Fans.net Administrator

...a heart that hurts is a heart that works...

FB Profil: Andy


Top
   
 Post subject: Re: Escape, Veenendaal
PostPosted: Thu 17. Mar 2011, 07:04 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Ja dat bandje halen sloeg echt nergens op. Iedereen stond maar te duwen, m.i. kan dat ook gevaarlijk zijn.
En van die organisatie; dat was echt slecht. Van te voren aanvraag gedaan voor gebruik van camera. Was toegestaan, aan de deur mocht ik er niet meer in, want ze hadden een foutje gemaakt. Mochten geen camera's (prof) naar binnen. Ik natuurlijk behoorlijk pissig. Iemand van de crew heeft mij uiteindelijk binnengelaten.

Andy is toch goed te begrijpen hoor! :thumbsup:

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 11 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited