Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 18:52

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu 3. Feb 2011, 23:00 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Indica-fans.net: Zou je jezelf willen voorstellen aan onze lezers?
Jesse: Ik ben een regisseur uit Finland, geboren in 1981. Gestudeerd in London Universtity of Arts en in 2005 afgestudeerd. Sindsdien heb ik gewerkt bij diverse bedrijven in Finland, totdat ik mijn eigen bedrijf Ambience Studios startte in 2008.
Daarnaast ben ik ook songwriter en zanger met een eigen band Vox Populis, samen met Jonsu van Indica. Wij werken momenteel samen aan het debuutalbum.

Indica-fans.net: Wanneer heb je voor het eerst gehoord over Indica?
Jesse: Ik heb ze voor het eerst gezien tijdens de releaseparty van Ikuinen Virta. Na het optreden heb ik de dames ontmoet.

Indica-fans.net: Wat was het idee dat je inspireerde voor de videos?
Jesse: De dames hadden al een zeer sterk idee vanaf de eerste dag en mijn werk was eigenlijk om interessante aspecten toe te voegen aan de video zonder dat in hun idee/beeld weg te nemen.
Daarnaast wilde ik ook graag wat gekkigheid en contrast toevoegen aan de feeën. Het is altijd leuk om video's te regisseren voor bands die beeldend en goed zijn voor de camera, het was zeker niet moeilijk om geïnspireerd te raken. De ideeën vormden zich al heel snel.

Indica-fans.net: Houd je persoonlijk van Indica's muziek, en zo ja, heb je een favoriet nummer?
Jesse: Ja, ik vind hun muziek erg leuk en Jonsu is zeer getalenteerd in het schrijven van langzame nummers. Mijn twee favoriete nummers zijn Eerie Eden en Viimeinen Tanssi. Helmet is ook erg goed. Van de "snellere" nummers gaat mijn voorkeur uit naar As if. Enkele van de up-tempo nummers zijn een beetje te "poppy" voor mij, maar ze zijn wel allemaal goed.

Indica-fans.net: Waren er grappige omstandigheden / gebeurtenissen tijdens de opnames en wil je die delen met ons?
Jesse: Op de eerste video Ikuinen Virta was ik er als acteur en mocht Jonsu kussen. Ik heb de video niet geregisseerd en het verhaal ook niet geschreven, maar ik denk dat ik Kusti Manninen mag bedanken voor het schrijven dat ik de ontsnappende minnar mocht spelen. Allemaal dankzij Kusti, weinig jongens krijgen nemlijk de mogelijkheid om Jonsu te kussen.

Indica-fans.net: Wat zijn de verhalen achter de video's?
Jesse: Ik zal het kort houden, want er zijn zoveel video's. Ik houd er niet van om alles woord voor woord te beschrijven, maar ik zal er iets over vertellen.

1. Linnansa Vanki - De dames zijn sirenes die de man in de spiegel verleiden. De tekst gaat over een gevangene en er is veel symboliek in dit verhaal. Ik wil niet alles verpesten, dus ga niet meer vertellen.

2. Pahinta Tänään - Deze bestaat voornamelijk uit visuals en sfeer. Ik heb geprobeerd om de uitspattingen in de ogen vast te leggen en in het bos geplaatst. Op dit punt mocht de band een beetje gevaarlijker zijn en het nummer is ook wat agressiever.

3. Valoissa - Voor mij is dit nummer over het genieten van elke seconde in ons leven en dat alles even waardevol is. Ik probeerde een warme en liefdevolle sfeer vast te leggen.
Ik besloot om een 60's super 8 camera te gebruiken om de rijke overvloedige kleuren te krijgen. Het is ook uit de hand geschoten, zodat het lijkt alsof iemand in het feestje het filmt. Dit is mijn persoonlijke favoriet.

4. 10 tuntia myöhässä - Dit nummer gaat over het altijd te laat zijn. Ik heb geprobeerd dit gevoel sterker te maken door de dames in slow motion te laten rennen en de rest om hun heen sneller te maken. De platenmaatschappij dwong mij om deze video binnen tien dagen vanaf nul te maken and ik ben niet blij met het resultaat. Ik heb 73 uur achter elkaar gewerkt om het op tijd af te krijgen, dus we kunnen deze het beste maar vergeten.

5. Valokeilojen Vampyyri - In deze video wilde één van de meiden een grappig verhaal waar ze in konden acteren. Er was weinig budget, maar ontzettend leuk om te doen. Het was een lange dag, maar de dames kregen hun verhaal. Het nummer gaat over jongeren en het leven op het randje, dus de meiden acteerden de stukken om een band te beginnen zonder geld en fans te hebben, maar het hun niet kon schelen. Ze leven de rock&roll droom en zij zijn groot in hun eigen gedachten.

6. In passing - Ik ben niet zeker of je deze hebt gezien. Ik denk dat deze niet is uitgebracht. De tekst gaat over twee zussen. De oudere is overleden en zingt om moed te geven aan de kleine zus. Ze is bijna als een engel of goede geest. In deze video is Jonsu de grote zus, de video begint met een foto van Jonsu die als kind haar verzonnen zus in haar handen houdt en beiden de helft van een vriendschapshartje dragen om hun nek.
Het zusje is spelletjes aan het spelen en Jonsu verschijnt als een spook/geest dat aan het spelen is met haar. Het zusje valt in slaap met het halve vriendschapshartje in haar hand en reist naar het land van dromen. Het lijkt een beetje op Alice in Wonderland zoals de bomen die achter het meisje aanzitten. Uiteindelijk weet het meisje te ontsnappen naar het meer waar haar zus verdronk. Wanneer zij knielt om in het water te kijken ziet zij de reflectie van haar grote zus. Ze zijn één geworden in de droom en wanneer het zusje wakker wordt is het er geen half hartje meer. Het hele hart is in haar hand.

Indica-fans.net: Hebben de dames zelf ideeën toegevoegd aan de video's en zo ja, welke?
Jesse: In Valoissa heeft Jonsu goed geïmproviseerd met dingen die niet in het script stonden. Ook hebben de dames ideeën aangedragen voor Valokeilojen Vampyrri en heb ik het verhaal er verder omheen geschreven.

Indica-fans.net: Hoe lang duurde de opnames?
Jesse: Normaal gesproken worden alle muziekvideo's in één of twee dagen opgenomen. De budgetten laten dat vaak ook niet toe om meer dagen de draaien. Het hele proces, van het schrijven van het script tot het uiteindelijke product neemt normaal gesproken ongeveer een maand in beslag.

Indica-fans.net: Wat is jouw mening over de video's en de nummers?
Jesse: Valoissa is mijn favoriete video en ik denk waarschijnlijk ook het beste liedje. Misschien is In Passing beter, maar het is eigenlijk hetzelfde nummer.

Indica-fans.net: Je hebt verteld dat je een band hebt met Jonsu. Zou je ons wat meer kunnen vertellen over "Vox Populis"?
Jesse: We zijn kortgeleden gestart met het opnemen en het is een lang proces. De muziek kan je omschrijven als cinematic indie pop, met gebruik van veel "organische" instrumenten. De planning is dat het album de soundtrack is voor een nieuwe film dat ik regisseer. Meer willen we op dit moment niet vertellen, maar je hoort het als eerste als er meer nieuws is.

Indica-fans.net: Hoe zou je jouw werk/tijd dat je met de dames had willen omschrijven?
Jesse: Het was erg leuk en ik hoop dat we in de toekomst meer video's mogen maken. De dames hebben de laatste drie video's met een ander gemaakt. Misschien kunnen de fans de meiden overtuigen om een andere Indica - Jesse productie te zien.

Indica-fans.net: Wat doen de dames tussendoor als ze wachten voor de volgende opname?
Jesse: Dat weet ik niet, aangezien ik altijd met één aan het filmen ben.

Indica-fans.net:
Wat zou je willen zeggen aan de fans van Indica?
Jesse: Ik ben één van de fans en beschouw mij als één van de gelukkigen dat ik zo'n geweldige band heb gevonden.

Interview © Indica-Fans.net, 2010

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited