Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 22:23

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Fri 4. Feb 2011, 12:26 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Hij is niet alleen de regisseur voor de aankomende speelfilm War of the dead, maar ook de regisseur van Indica's muziekvideo's Vuorien taa en Pidä Kädestä. Marko Mäkilaakso nam even de tijd voor ons om terug te gaan in de tijd om meer te vertellen over zijn werk voor de video's.

Indica-fans.net: Zou je jezelf kennel voorstellen aan one lezers?
Marko: Ik ben Marko Mäkilaakso, regisseur van muziekvideo's, commercials en speelfilms.

Indica-fans.net: Waar ben je momenteel mee bezig?
Marko: Ik heb zojuist de postproductie afgerond voor een actie/horrorfilm welke ik heb geregisseerd en nu ben ik mijn volgende film aan het voorbereiden.

Indica-fans.net: Wanneer hoorde je voor het eerst over Indica?
Marko: Toen ik in Finland woonde, ik had veel gehoord over Indica via TV en radio en was dus bekend met hun muziek.

Indica-fans.net: Wat was het idee dat je inspireerde voor de videos?
Marko: Zoals al mijn video's komen de ideeën door het luisteren naar de nummers en soms draagt een band of platenlabel de ideeën aan. De dames van Indica weten wat ze willen met de video's en ook hier was dit ook het geval voor de video's die ik voor hen heb geregisseerd.

Indica-fans.net: Houd je persoonlijk van Indica's muziek, en zo ja, heb je een favoriet nummer?
Marko: Ik houd wel van hun muziek. Ik moet zeggen dat "Vuorien taa" mijn favoriet is. Niet omdat ik de video heb gemaakt, maar omdat het een echt cool nummer is.

Indica-fans.net: Waren er grappige omstandigheden / gebeurtenissen tijdens de opnames die je met ons wilt delen?
Marko: Het is al zo lang geleden dat ik de video's heb gemaakt, dat mijn geheugen het even laat afweten. Persoonlijk heb ik erg genoten tijdens de opnames van "Vuorien taa", dat was voor ons allemaal erg leuk.
"Pidä kädestä" is te snel opgenomen met te weinig geld. Ik heb daar te weinig aandacht aan besteed, omdat ik op dat moment druk was met andere projecten. Ik kan me verder weinig herinneren. Ik ben ervan overtuigd dat de dames bijna bevroren zijn tijdens beide opnames, want het was behoorlijk koud tijdens het maken van de video's.

Indica-fans.net: Wat zijn de verhalen achter de video's?
Marko: Beide video's gaan meer over beelden dan verhalen. Het vastleggen van de essentie van het nummer was het belangrijkste. Iedereen kan zijn eigen verhaal vertellen na het zien van de beelden.

Indica-fans.net: Hebben de dames zelf ideeën toegevoegd aan de video's en zo ja, welke?
Marko: Ja, zoals ik eerder al aangaf waren de dames zeer betrokken met het aandragen van de ideeën voor de video's. In de voorafgaande ontmoetingen vertelden ze mij wat ze graag wilden en ik probeerde deze op te nemen in de bewerking die ik heb gemaakt. Het concept voor Pidä kädestä kwam van de dames.

Indica-fans.net: Wat is je mening over de video's en de nummers?
Marko: Ik houd van de video "Vuorien taa". Ik denk dat het er goed uitziet en voelt. De video"Pidä kädestä" minder om eerlijk te zijn, het is de slechtste video die ik het geregisseerd. Maar ik ik vind de liedjes wel leuk, anders zou ik ze niet hebben gemaakt.

Indica-fans.net: Hoe zou je jouw werk/tijd dat je met de dames had willen omschrijven?
Marko: Ik heb ervan genoten om met Indica samen te werken. Het was leuk en creatief!

Indica-fans.net: Waar vond je de locaties voor de video's?
Marko: "Vuorien taa" was op dezelfde locatie geschoten waar ik (rond dezelfde tijd) mijn Emma bekroonde video voor de band Uniklubi opnam. Ik vond het tijdens het scouten voor beide video's. De plaats is niet ver van Helsinki. Voor de andere video was de locatie dicht bij het centrum van Helsinki.

Indica-fans.net: Wat zou je willen zeggen tegen alle Indica Fans?
Marko: Het is geweldig dat jullie allemaal Indica blijven steunen! En ik weet dat de band dat ook respecteert en waardeert! Dank je wel!

Indica-fans.net: Hartelijk dank voor dit boeiende interview, Marko!

Interview © Indica-Fans.net, 2011

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 11 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited