Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 13:28

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 
Author Message
 Post subject: Jonsu - interview 2011
PostPosted: Thu 17. Mar 2011, 11:31 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Het wachten is dan eindelijk voorbij! Lees wat zij heeft verteld over het nieuwe album de afgelopen tour en nog veel meer :thumbsup:

Indica-Fans.net: Deze tour kan worden beschouwd als eerste grote tour door Europa, was je erg verheugd of had je meer podiumvrees dan voorheen?


Jonsu: Ik ben voor de show altijd een beetje nerveus, maar na het eerste nummer voel ik mij meer op mijn gemak. Het helpt wel wanneer ik bekende gezichten en fans zie tussen het publiek. Wanneer ik begin te zingen vergeet ik mijzelf en ga helemaal op in de muziek.

Indica-Fans.net: Hoe was het om de meeste vrije tijd in de bus of het hotel te verblijven? Had je af en toe last van heimwee?



Jonsu: Het was erg gezellig. Natuurlijk mis ik soms mijn familie en vrienden, maar ik heb mijn andere familie bij me; de band, crew en de fans, dus had ik weinig last van heimwee.

Indica-Fans.net: Welke show was het leukst?


Jonsu: Onmogelijk om te zeggen. We vonden ze allemaal leuk.



Indica-Fans.net: Wij denken dat alle fans dit graag zouden willen weten, kan jouw viool worden gerepareerd? (Voor wie het nog niet wist, Jonsu's viool is gevallen in Stuttgart)

Jonsu: Ja, het was voor drie maanden in het violenziekenhuis, maar nu is het gemaakt en probeer ik het thuis te krijgen.



Indica-Fans.net: Hoe ontdekte je jouw talent als zangeres of heb je daarvoor lessen gehad?



Jonsu: Ik begon als koormeisje, ik hou van koren. Ik voelde mij altijd meer een componist dan een zangeres, maar ik heb een aantal lessen genomen en ben nu eigenlijk wel gewend aan het idee om zangeres te zijn.

Indica-Fans.net: Hoe besloot je welke nummer vertaald zouden worden voor het Engelstalige album?



Jonsu: Dat hebben we gezamenlijk besloten als band i.s.m. Tuomas. We pikten de favorieten eruit en kozen degene die het beste in het album pasten.

Indica-Fans.net: Zou je ons kunnen vertellen hoe een nummer tot stand komt?



Jonsu: Dat hangt van het album af. Soms bedenk ik vooraf een thema voor een album, soms componeer ik gewoon de nummers dat voor mij het beste klinkt.Op het moment ben ik aan componeren voor het nieuwe album, het begon allemaal met een droom. Ik zag in een droom een egel, 12 hongerige kinderen en een gigantische blonde dame. De reusachtige dame zong een hele mooie melodie dat mij erg raakte. Toen ik wakker werd herinnerde ik alles nog wat ze zong, zelfs de teksten en dat heb ik opgeschreven. Ik denk dat het waarschijnlijk onze eerste single zal worden.

Indica-Fans.net: Als je geen muzikant zou zijn, voor welke carrière had je dan gekozen?



Jonsu: Dan zou ik graag natuurdocumentaires maken of een tovenaar of schrijver willen zijn.

Indica-Fans.net:  Kan je al meer vertellen over het project Vox Populis waarin je samenwerkt met Jesse?

Jonsu: Nog niet.


Indica-Fans.net: Hoe is de tour in Duitsland bevallen?



Jonsu: Duitsland is een interessant land met vele mooie verschillende steden. Tijdens de tour verbleven wij voornamelijk in Hamburg, Berlijn en natuurlijk Donzdorf (thuisbasis Nuclear Blast), dus deze plaatsen kennen wij het beste en hebben daar ook vrienden wonen.
Dit keer hadden wij een aantal dagen vrij in München dus zijn wij naar Schwangau en Neuschwanstein gegaan en verbleven s'nachts in een heel leuk hotel. Het was echt een hele mooie plaats. Wij zijn ook naar een spa geweest en waren zeer verrast dat daar ineens om 7 uur in de ochtend iedereen naakt was. Ik weet niet of dat een gewoonte is in Duitsland? ;)

Indica-Fans.net: Dankjewel voor jouw tijd, Jonsu



Interview © Indica-Fans.net, 2011

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Thu 17. Mar 2011, 17:59 
Offline
Tempted
Tempted
User avatar

Joined: Mon 14. Mar 2011, 21:30
Posts: 6
leuk intervieuw!
Alleen jammer dat het zo kort is haha.

_________________
Lilja Looked Up Saw A Starfish, Holding Her Hand...


Top
   
PostPosted: Thu 17. Mar 2011, 18:15 
Offline
Teased
Teased

Joined: Thu 17. Mar 2011, 18:13
Posts: 2
Location: Eindhoven
Leuk intervieuw. Wel grappig om te zien dat 'mijn' foto ineens overal terugkomt. Ik had een foto bewerkt, die heeft Jonsu op haar facebook gezet en nu vind ik hem hier ook terug. Grappig! :D

_________________
Image
Hear the Sirens as the sing, till the day you drop.


Top
   
PostPosted: Thu 17. Mar 2011, 18:38 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
@KirstenSnaps Welkom op het Forum. :wave:
Het is toch een mooie foto? :) Wat heb je eigenlijk exact bewerkt? Ben zelf fotograaf, dus eigenlijk wel benieuwd?

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Fri 18. Mar 2011, 13:44 
Offline
Teased
Teased

Joined: Thu 17. Mar 2011, 18:13
Posts: 2
Location: Eindhoven
@Nathalie. Dankjewel :D. Ja dat is het zeker. Maakt ook helemaal niet uit, ik vind het wel grappig. Nou die foto is een uitsnede van het orginele. Het orginele ziet er zo uit. Image.


Het is een boekencover voor een fanfiction verhaal waar ik aan aan het schrijven ben. Ik heb hem haar toegestuurd, Jonsu vond hem mooi en heeft hem nu op haar facebook staan 8) .

Ik weet niet meer precies wat ik eraan veranderd heb buiten de tekst. Maar ik heb in ieder geval de achtergrond zwart wit gemaakt, de ogen en de haren feller en sprekender gemaakt en de foto in 'Cross Process' gezet. Ik gebruik gewoon een gratis bewerkingsprogramma op het internet, dus zo speciaal is het verder niet :).

xx

_________________
Image
Hear the Sirens as the sing, till the day you drop.


Top
   
PostPosted: Tue 22. Mar 2011, 14:00 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Inmiddels is haar viool weer terug van het violenziekenhuis, zoals Jonsu dat noemt. :)
"After 140 long days (If I counted right) in a violin hospital she finally comes back home and meets her new friend. It´s love at first sight. Yea...their age difference is pretty big, 249 years, but violins are not so picky. I think she will wait a while before partying in Stuttgart again."

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Wed 1. Jun 2011, 12:14 
Offline
Insane
Insane

Joined: Wed 26. Jan 2011, 13:13
Posts: 25
Leuk interview!
Ik kan serieus niet wachten tot het nieuwe album :D interessante droom trouwens, ik ben benieuwd wat de grote blonde dame te vertellen/zingen had :)
En erg mooie foto's trouwens!!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited