Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 22:18

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Thu 14. Apr 2011, 19:18 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Indica-Fans.net: Hoe ben je begonnen met gitaarspelen?

Jenny: Toen ik zeven jaar oud was, begon ik met de gitaar bij het Muziek Instituut in Helsinki. Daarvoor speelde ik een Finse traditionele kantele en daarnaast vind ik het geluid van een snaarinstrument zeer mooi. Ik maakte daar altijd een grapje over dat een gitaar makkelijker mee te nemen dan een piano. :) (Voor wie niet weet wat een kantele is, kijk dan even hier http://nl.wikipedia.org/wiki/Kantele)

Indica-Fans.net: Je bezit de Gibson Custom ES-339, zou je kunnen vertellen of deze is aangepast en welke plectrums en snaren je gebruikt?

Jenny: Net nadat we zijn begonnen met de band, ben ik verliefd geworden op die gitaar. Ik zag deze in de etalage staan van een muziekwinkel en wist direct dat ik deze moest hebben. Daarvoor speelde ik overigens met diverse Telecasters en een oude (heavy metal) Jackson gitaar. De snarenset die ik gebruik is ofwel een nummer 11 of eentje met heavy bottom. Ik kies meestal voor de plectrums met prachtige kleuren en afbeeldingen. Ze moeten wel goed in de hand liggen.
 
Indica-Fans.net: Waarom studeerde je Duits en hielp het tijdens de afgelopen tour in Duitsland?

Jenny: Ik heb een neef die toentertijd een Duitse studie begon en ik vond dat zo ontzettend cool. Dus heb ik mij aangemeld bij een school om te vragen waar ik meerdere talen kon leren. Tijdens vele zomercursussen in Salzburg leerde ik de taal en verschillende culturen van Duitstalige landen. Ik studeer overigens nog steeds aan de universiteit.




Indica-Fans.net: Zou je ons wat meer kunnen vertellen hoe je bent begonnen als pianist/klarinettist?

Sirkku: Piano spelen deed ik vanaf mijn zesde. Mijn moeder nam mijn zus en mij naar pianolessen en het eerste lesjaar volgde ik samen met mijn tweelingzus. Later heb ik mijn verdere lessen gevolgd bij het Espoo Music Instituut met mijn lieve leraressen Kristina Söderblom en Kata Nummi. Ook wilde ik graag andere instrumenten spelen, maar ik mocht er slechts één kiezen, dus koos ik voor de klarinet. Dit omdat ik hield van Sergei Prokofjev's compositie Peter en de Wolf en dan met name de kat, gespeeld door de klarinet.

Indica-Fans.net: In een interview met Jonsu vertelde zij dat ze aanwezig was bij een van jouw klassieke concerten, voordat je bij Indica kwam. Gaf je toen op reguliere basis klassieke concerten, en welke stukken speelde je?

Sirkku: In die tijd deed ik mee aan diverse wedstrijden en masteropleidingen van meerdere pianodocenten zowel nationaal als internationaal, en repeteerde voor hen door het geven van klassieke concerten. Mijn favoriete stukken zijn bijvoorbeeld Chopin´s Piano Concerto No.2 in F minor en Mozart´s Piano Concerto No.21. En ik houdt ook van de solo piano werken van Schubert, met name de Impromptus. Daar houdt ik nog steeds van.

Indica-Fans.net: Programmeer je jouw eigen synths of gebruik je de standaard opties?

Sirkku: Ik maak gebruik van hetgeen dat erin zit, dus de standaard. Met name de piano en orkestgeluiden gebruik ik met regelmaat.

Indica-Fans.net: Wat voor soort klarinet heb je?

Sirkku: Ik heb vier klarinetten, waarvan drie een Buffet zijn ( twee Bb klarinetten en één A klarinet) en daarnaast heb ik ook nog een Yamaha Bb klarinet. Zo'n 15 jaar geleden ben ik begonnen met de Yamaha, ik gebruik deze niet meer maar heeft veel sentimentele waarde.

Indica-Fans.net: Dames, bedankt voor jullie tijd!

Interview © Indica-Fans.net, 2011

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited