Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 15:03

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Mon 17. Jan 2011, 19:59 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Hij wordt ook wel de "Godfather of Metal" genoemd en is eigenaar van werelds grootste onafhankelijke label - Nuclear Blast - en groot fan van Indica: Markus Staiger. :)

Indica-Fans.net: Wat fascineerde u het meest en waarom besloot u de dames te contracteren?

Markus: King-Foo, het management van Indica (en Nightwish), overhandigde de cd van de dames. Ik heb er zelf naar gekeken en geluisterd, zelfs naar de Finse albums en ik was ontzettend enthousiast. Ten eerste vind ik de variatie en de charme van de band geweldig. En op dit moment zou ik geen andere band weten dat zelf hun nummers schrijft en een dergelijk groot talent hebben dan deze vijf jonge dames.

Indica-Fans.net: Wanneer merkte u ze voor het eerst op?

Markus: Zoals ik al eerder vertelde, w hadden de cd op ons bureau liggen. Later zagen wij ze live optreden en waren er helemaal van overtuigd.

Indica-Fans.net: Wat is uw favoriete nummer?

Markus: Duidelijk Precious Dark, opgevolgd door In Passing, Islands of Lights en het prachtige mysterieuze Eerie Eden.

Indica-Fans.net: Vele succesvolle bands komen uit Finland. waardoor de opvatting "De beste muziek komt uit Finland" bijna de garantie is voor goede muziek. Denkt u dat Finse bands een muzikaal voorrecht hebben of een speciaal talent bezitten?

Markus: Ja, het is verbazingwekkend dat er vele goede bands uit Finland komen. Naast Indica zijn er bands zoals Nightwish, Sonata Arctica en Amorphis. Ik ben zelf groot fan van deze bands. Ze brengen allemaal op hun eigen manier een bepaalde mysterieuze stemming, dat andere bands moeilijk kunnen evenaren.
Waar deze bijzondere talenten en schrijfvaardigheden voor dit soort nummers vandaan komen? Ik heb daar al veel over nagedacht, maar nooit een antwoord op gevonden. Velen zeggen dat dit te maken heeft met de "duisternis van Finland", maar dat durf ik niet te zeggen, naar mijn mening is dat slechts een klein deel ervan. Over de rest kunnen we speculeren of om het aan bands uit Finland te vragen, maar zelfs zij weten het niet. Ik heb het ooit aan Amorphis gevraagd en zij konden het mij ook niet vertellen.

Indica-Fans.net: Is er nog een leuke anekdote over Indica dat u met ons wilt delen?

Markus: Toen ik meeging tijdens de promotie met Jonsu en Heini is mij opgevallen dat veel journalisten na een aantal seconden al met hun wilden trouwen..... het is dus niet alleen de charismatische muziek maar ook de charme van de dames.

Indica-Fans.net: Is er nog iets dat je de fans wilt vertellen?

Markus: Ik kan alleen nog maar zeggen dat ik blij ben dat de band zoveel loyale fans heeft over de hele wereld. Dat kan ik helemaal begrijpen, ik ben de grootste fan van de dames..... nou ja, ik zit zeker in de top10 van wereldwijde fans.

Indica-Fans.net: Markus bedankt voor dit interview.

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Wed 1. Jun 2011, 12:29 
Offline
Insane
Insane

Joined: Wed 26. Jan 2011, 13:13
Posts: 25
Dat was interessant om te lezen.
Dat stukje met die journalisten was grappig :lol:


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited