Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 19:30

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Wed 26. Dec 2012, 20:07 
Offline
Scholar Indican
Scholar Indican
User avatar

Joined: Mon 10. Dec 2012, 16:47
Posts: 160
Location: Tampere, Finland
A Way Away
Indica Forum -> Indica -> A Way Away

Indica-Rulez
Posted 31 March 2010 - 14:02


Indican A Way Away- levyn kappalelista on näkyvissä Facebookissa, mutta päätimpä kirjoittaa sen myös tänne ;)

01. Islands of light (Vuorien taa)
02. Precious Dark
03. Children of Frost
04. Lilja’s Lament
05. In Passing (Valoissa)
06. Scissor, Paper, Rock
07. A way away
08. As if (Elä)
09. Straight & Arrow (Pahinta tänään)
10. Eerie Eden (Vettä vasten)

Tältä näyttää :) Itse olen kuullut kappaleet 1, 5 sekä 9. Laitoin sulkuihin biisin suomalaisen version nimen, mutta kaikkiin en tiennyt vastausta joten jätin laittamatta osaan "oikeaa" nimeä.

jerzu
Posted 12 April 2010 - 15:01


Precious Dark on Pidä kädestä.

Akiman
Posted 17 April 2010 - 01:59


Spoilereita tiedossa, mikäli joku ei halua tietää etukäteen mikä biisi on käännös mistäkin.

01. Islands of light (Vuorien taa)
02. Precious Dark (Pidä kädestä)
03. Children of Frost (Hiljainen maa)
04. Lilja’s Lament (Rannalla)
05. In Passing (Valoissa)
06. Scissor, Paper, Rock (Ikuinen virta)
07. A Way Away (Nukkuu kedolla)
08. As if (Elä)
09. Straight & Arrow (Pahinta tänään)
10. Eerie Eden (Vettä vasten)

Iwen
Posted 18 April 2010 - 22:42


^Nyt täytyy sanoa ensimmäinen oikeasti puhtaasti positiivinen sana tästä projektista. Ei pelkkiä tuttuja sinkkubiisejä mukana, iso plussa siitä! Lisäksi jos tosiaan Rocksissa kuullaan enkunkielisiä biisejä sitten vain, ainakin on jotain sellaista mukana mitä ei ole suht pitkään aikaan livenä kuultu.

Vaikka tietystihän ne mieluummin suomenkielisinä kuulisi ja vähän hirvittää tulenko tykkäämään muutaman kappaleen uudesta sovituksesta lainkaan, mutta mieluummin näin kuin pelkkiä vanhoja sinkkuja käännettynä englanniksi.

Toivottavasti noita ilmestyy jatkossa myös suomenkielisissä settilistoissa mukaan. :)

Karoliina
Posted 27 April 2010 - 17:02


Indican sivujen diskografia-osiossa on nyt saatavilla sanoitukset kaikista Away Away-levyn lauluista. ;) Tulin oikein hyvälle tuulelle, kun niitä lyriikoita silmäilin. ;)

Sleipnir
Posted 07 May 2010 - 13:21


Upeaa että suosikkini Vettä vasten tulee olemaan mukana. Toivottavasti sitä ei pursoteta liian täyteen orkesteriraitaa.

Hattivatti
Posted 10 May 2010 - 20:25


Mielenkiinnolla jo odottelen, miltä noi muut kappaleet kuulostaa, joita ei ole vielä kuultu. Vielä kolmisen viikkoa siihen. Vaikea on vaan valita sopiva paketti noista seitsemästä vaihtoehdosta. Ainakin DVD:n haluan ehdottomasti ja tuon todella hienon T-paidan. CD kanssa tietenkin, mutta mieluummin ei Digipak-versiona. Täytyy tarkkailla mitä nuo tarkalleen tulevat sisältämään, kun kaikkien sisältöä ei vielä tiedä. Positiivinen ongelma tämäkin!

Jaska
Posted 13 May 2010 - 07:28


Uusimmassa Suessa oli iso mainos tästä levystä. Siitä tulee monta eri versiota mm myös VINYYLIVERSIO! B) ja vielä värivinyylillä. Sitten on hieno digipak boksi,tavallinen DVD:llä ja tavallinen pelkällä CD:llä. Itse kyllä ton vinyylin hommaan vaikka en soitinta omista. Se on oikea taideteos. Toivottavasti muutkin Indican levyt julkaistaisiin vinyyleinä. Joskus Jonsun haaveena oli että Ikuinen virta julkaistaisiin vinyylinä.

Heka
Posted 13 May 2010 - 08:56


Joo mäkin ostan sen vinyylin.

Hattivatti
Posted 26 May 2010 - 20:15


Ostan vinyylit myös, enkä myöskään omista levysoitinta. Niin himo iskee, että täytyy kaikkea mahdollista Indica-kamaa ostaa, kun vihdoinkin on kaikenlaista tarjolla.
Menee vähän ohi aiheen, mutta Nuclear Blastin OnlineShopin -sivuilla olen vieraillut usein tiirailemassa ja siellä vasta himo iskeekin. Mieli tekisi ostaa Indica-muki, avaimenperä ja joitakin kuvia kanssa. Myös erilaisia t-paitoja on tulossa esim. pelkästään Jonsusta ja A way away -paita valkoisena. Se haluaisin mieluummin kuin mustan. Vihaan mustia paitoja, kun niissä näkyy kaikki roskat niin hyvin ja stressaannun niitä nyppiessäni! Siksi omistankin vain yhden mustan paidan eli Indican edellisen t-paidan.
Hirvitti vain, kun huomasin postikulujen olevan Suomeen 18€. Järkyttävä hinta, mutta pakko mikä pakko. Ei auta nirsoilla väärässä paikassa.

arij
Posted 29 May 2010 - 20:45


Indican omasta kaupasta on kadonneet kaikki A Way Away versiot, sekä Pahinta Tänään kokoelma. Outoa jos on levyt loppunu ennen julkaisua.

Susanna
Posted 01 June 2010 - 17:05


arij, on 29 May 2010 - 20:45, sanoi:
Indican omasta kaupasta on kadonneet kaikki A Way Away versiot, sekä Pahinta Tänään kokoelma. Outoa jos on levyt loppunu ennen julkaisua.


Jep. Ihmettelen samaa. Itsen ostin levyn ennakkoon, ja vähän pelottaa ettei se pääsekkään perille edes tällä viikolla. Tahtoisin niin kovasti päästä kuuntelemaan sitä.

arij
Posted 02 June 2010 - 12:25


Eipä olleet levy ja paita postilaatikossa. Kyllä vähän pettynyt; pari kuuukautta kuitenkin odoteltu.

Heka
Posted 02 June 2010 - 20:18


Nopeammin sai näemmä suoraan Stockalta,ja oli CD + DVD alennuksessa 16.50.Outoa touhua kuitenkin.

Jaska
Posted 03 June 2010 - 14:22


Eilen tuli kerran läpi kuultua ja tunteet ovat...ristiriitaiset. Ongelma on siinä että itselleni ei enkunkieliset biisit koskaan aukea samalla tavalla kuin suomenkieliset. Jotkut biisit olivat sellaisia että sovituksiin oli tungettu ihan liikaa tavaraa. Hienoinpia levyllä on kappaleet Children of frost(Hiljainen maa) Liljas lament(Rannalla) Eerie Eden(Vettä vasten) sekä A Way away(Nukkuu kedolla) Mielestäni nuo ovat suomenkielisinäkin Indican parhaita biisejä ja toimivat hienosti enkunkielisinäkin. Varsinkin tuo Eerie Edenin loppuosa on todella hieno,kun sinne on vielä lisätty se jousisektio sinne perään. Aluksi pelkäsin että se loppuosa jätettäisiin pois mutta ei onneksi.

Mutta kyllä tällä levyllä kelpaa maailmaa valloittaa ja tuo digipak on todella hieno ulkoasultaankin.

Wizzu
Posted 03 June 2010 - 17:31


Pitäisi ehkä tehdä vähän tarkempikin analyysi, mutta kirjoitetaan nyt edes jotain.

Vähän samansuuntaista kuin Jaskalla, mutta kuitenkin aika positiivinen kuva. Ainoa josta voi sanoa että en oikein tykkää on Islands of Light, se on liian täynnä kaikkea. Mutta esim. Scissor Paper Rock on hurjasti parempi kuin alkuperäinen, kuulee miten 6 vuodessa on valtavasti eroa. Ja vaikea uskoa että Vettä vastenia voi parantaa, mutta niin se vaan on nyt vieläkin upeampi. Että joo, hehkutettavaa löytyy. :)
Sanoituksia en oikeastaan ole vielä kuunnellut yhtään, niiden aika on sitten myöhemmin.

Tuossa omistamassani Deluxe Editionissa eniten harmittaa se, että bonusbiisi Outside In ei sovi sitten yhtään siihen Eerie Edenin perään. Pitäisiköhän melkein itse tehdä uusi soittolevy jossa biisijärjestys on eri.

Karoliina
Posted 03 June 2010 - 17:39


Tunnustan avoimesti, että musta on ollut äärettömän hauska lukea englanninkielisiä lyriikoita jo ennen kuin sain itse levyn käsiini. :) Sanat ovat jollakin kiehtovalla tavalla erilaisia kuin suomenkielisissä kappaleissa. Samalla laulujen tarinat ovat edelleen yhtä oivaltavia kuin Indicalla ennenkin: "No Jonah in my sea, no whale to hide inside these days- -" Olen jo sen verran levyä kuunnellut, että lauluista alkaa nousta esiin myös selviä suosikkeja kuten
"Scissor, Paper, Rock"
"A Way Away"
"Precious Dark"
"children of Frost" sekä
"In Passing".

Varsinkin kolmesta ensin mainitusta suosikki-biisistä pidän tällä hetkellä aivan erityisen paljon. :)

Kevät
Posted 03 June 2010 - 18:58


Nyt on tullut kuunneltua pari kertaa levy läpi. Mullakin on vähän ristiriitaiset tunteet tätä levyä kohtaan, mutta pääosin olen positiivisesti yllättynyt lopputuloksesta. Olen kuunnellessani yrittänyt lähestyä levyn biisejä ikään kuin ne olisivat kokonaan uusia kappaleita, mikä ei ole kylläkään ole onnistunut, sillä lauluja vertailee tahtomattaankin aikaisemmin kuulemiinsa. Mitään kovin syväluotaavaa analyysia en ainakaan tässä vaiheessa osaa tehdä, mutta heittelenpä tässä jotain ajatuksia mitä on tullut.

Islands of Light: Tältä levyltä vähiten tykkäämäni kappale. Kuten tuolla edellä joku taisi mainitakin, niin tähän sovitukseen on tungettu vähän liikaa tavaraa. Lisäksi Jonsun laulutyyli ei vaan oikein iske muhun tässä, vaikka tuo apaattinen tyyli sinällään ihan hyvin tähän biisiin sopiikin. Lisäksi tätä biisiä kuunnellessa tulee mieleen Islands of Light -musiikkivideo, josta en siitäkään kauhean paljon pidä.

Precious Dark: Tykkään yllättävän paljon. Sanoituksissa mua häiritsee (syystä jota en osaa selittää) kohta "learn your ABCs" :D Mutta muuten ihan onnistuneet sanoitukset ja sovitus mun mielestä.

Children of Frost: Tykkään. Ei mun mielestä olennaisesti parempi tai huonompi kuin edellinen-

Lilja's Lament: Vau! Rannalla on yksi mun Indica-suosikkeja, ja Lilja's Lament nousi myös yhdeksi sellaiseksi. Sanoitukset ja Jonsun tulkinta ovat molemmat hienoja.

In Passing: Tykkään enemmän alkuperäisestä mutta ei tämäkään huono ole. In Passing on tasoitellumman kuuloinen, Valoissa-biisissä taas on enemmän särmää mun mielestä.

Scissor Paper Rock: Tällä hetkellä iskee alkuperäistä versiota paremmin, tuntuu että tää on valmiimpi kuin Ikuinen Virta, varsin ymmärrettävästi kun tässä on kuitenkin jokunen vuosi vierähtänyt välissä.

A Way Away: Yksi suosikeista tältä levyltä. Uusi sovitus saa tämän kuulostamaan paikoitellen ihan eri kappaleelta kuin alkuperäinen ja hyvä niin, vaikka myös Nukkuu kedolla on loistava biisi. Mutta siis kiva, että uusiin sovituksiin on satsattu eikä ole vain käännetty sanoituksia englanniksi ja sitten laulettu samojen taustojen päälle.

As If: Ei herätä suuria tunteita kumpaankaan suuntaan. Tykkään enemmän suomenkielisestä versiosta.

Straight and Arrow: Tää levyversio taitaa olla erilainen kuin se mikä on musavideolla (tai ehkä ero johtuu vaan mun läppärin huonoista kaiuttimista)? Tykkään enemmän ensimmäisestä S&A -versiosta, tässä levyversiossa Jonsu laulaa säkeistöt aikaista pehmeämmin ja itse tykkäsin enemmän siitä rosoisemmasta soundista. Mutta hyvä ralli kuitenkin, pidän paljon näistä sanoituksista.

Eerie Eden: Nice! Parhaita biisejä levyltä, sovitus on tosi hieno.

Outside In: En ole koskaan erityisemmin pitänyt Ulkona-biisistä, mutta tää oli aika kiva. Sanoitukset toimii tässä mulle paremmin kuin suomenkielisessä, varsinkin muutamia hienoja yksityiskohtia löytyy tästä.


Kokonaisuudessaan mun mielestä aika onnistunut lätty. Vähän häiritsee se, että jollain tavalla tää kuulostaa kiillotetummalta ja tasoitellummalta kuin aikaisempi tuotanto. Monet sovitukset ovat tosi hienoja, esim. Vettä vasten on ihan loistava, mutta siitä puuttuu jollain tavalla aikaisempi rosoisuus mistä tykkäsin. Ihan ymmärrettävää ja tavallaan toivottavaakin se on, että bändi kehittyy ja menee eteenpäin, ja kehitystä on selvästi tapahtunut. Kyllä tästä levystä kuulee, että rahaa ja aikaa on käytetty enenmmän kuin edellisten levyjen kohdalla.

arij
Posted 04 June 2010 - 01:18


Itse olen ottanut sen kannan, että lähden puhtaalta pöydältä, enkä halua verrata lainkaan alkuperäisiin. Muutenkin olen sitä mieltä, että vain tekijä itse saa coveroida biisejä, muuten se on raiskaamista, kuten Vesku joka rääkkää Junnua. Nämä jo edellä mainitut hitaat biisit kyllä kolahtivat minuunkin eniten samoin myös 75% meidän perheessä, jotka olimme julkkarikeikalla(25% ei ollut mukana).Tilaamaani levyähän en koskaan ole saanut, joten latasin sen iTunesista bonus biiseineen päivällä ennen keikkaa, että on jotain tartuntapintaa keikalla. Sanoitukset myös hain netistä, joten Rocksissa kuuntelu oli huomattavasti helpompaa.

Hyvin on biisien ydin säilytetty. Vaikka Lilja's Lament on todella kaunis biisi ja Jonsu vetää sen tosi upeasti, niin itselleni sanat jäivät ensi tarkastelulta vähän tyhjän päälle, kun en ole mikään kirja ihminen. Sanoissa mainitut henkilöt kyllä ovat tuttuja,kiitos lukion äikän, mutta kyseisten kirjojen lukeminen on jäänyt vähän heikolle pohjalle, enkä tarinoista tiedä/muista juuri mitään(tosin lukiosta on 31v aikaa).

Mieletäni kokonaisuutena levy on tuotettu tosi hyvin; ehkä paras mitä olen sillä korvalla ikinä kuunnellut(ei siis pelkät Indican levyt). On tietenkin makuasia ns ymppääminen, mutta kuitenkin se mitä on tehty on tehty todella laadulla.

Ps. Precious Darkissa on Tuomaksen sanat, mutta olisin kyllä melkein ollut valmis lyömään vetoa,että Nursery Crimessakin oilsi, mutta niitä oli kait vain tu yksi.

Heka
Posted 04 June 2010 - 16:08


Mähän olin aivan innoissani kun huomasin ,ett Precious Darkissa (Pidä Kädestä)biisissä laulettiin shakki-laudasta,ihan kuin Jonsu oisi vähän mua ajatellut.Tietää ett sillä biisillä on minulle erityisen suuri merkitys.

arij
Posted 04 June 2010 - 16:30


Päivä pelastettu, tänään postilaatikossa A Way Away digipack+paita. Tosin pari ratkaisevaa päivää myöhässä, mutta parempi myöhään kuin silloinkaan. Katselin sen DVD:n; ihan kiva levy akustisine setteineen. Metka yksityiskohta on, että Marcus Steiger NB:n suurin pomo oli kuvannut kaikki noi videot paitsi viralliset musavideot

Iwen
Posted 04 June 2010 - 23:33


Hmmm, olenkohan ainoita täällä, joka ei oikein syttynyt levystä. Ihan kivanhan kuuloisia nuo on juu, mutta biisejä kuunnellessa tulee lähinnä mietittyä, että "miksi kuunnella näitä, kun voi kuunnella niitä parempia alkuperäisiä". Joukkoon mahtuu myös muutama ihan järkytys, esim. Pidä kädestä -käännöksestä en pitänyt lainkaan. On aika tärkeä biisi itselle ja tuntui vähän pahalta, kun kertosäe oli aikamoista rallatusta verrattuna alkuperäiseen.

Levy toimisi ehkäpä paremmin, jos ei olisi kuullut aiempia versioita, nyt biisit jäävät vain "ihan ok" -tasolle korkeintaan. Myös sellainen radiosoundi pistää levyltä pahasti korvaan ja sellainen liiallinen siloittelu soundeissa mikä ei ikinä oikein sytytä, oli mistä bändistä tahansa kysymys.

Nyt tässä enkkuprojektissa (en nyt parempaa sanaa keksi, älkää juuttuko tuohon :D) häiritsee myös tämä luotu imago, joka tuntuu paikoin vähän tekemällä tehdyltä, ei luonnolliselta.

Ja niin, missä on se tunnelma, joka kuuluu muuten Indican musiikissa? Tähän kiinnitin eniten huomiota. Ehkä tämä on vain oma näkemykseni, en tiedä, mutta jotain oleellista näistä uusista versioista puuttuu. Todennäköisesti tästä levystä tulee vain hyllyntäytettä, vaikka ihan hyvältä tietyin paikoin kuulostaa. Niin mieluummin kuuntelee vanhoja versioita. Seuraavaa suomenkielistä albumia odotellessa.

E: Kuulinpa tässä tuon Nursery Crimesin. Tai en kokonaan, oli pakko pistää pois kun teki pahaa. Noidallahan on täällä päin henkilökohtaisesti suuri merkitys, se sai myös kipinän Indicaan syttymään uudelleen 2008 innostuksen uinuttua pari vuotta. Toivon, että tätä ei tule ikinä livenä. Muutenkaan näin yleisesti nuo koneäänet ei oikein sytytä. :/

Laba
Posted 05 June 2010 - 17:58


Ainakin mainostukseen on panostettu, kun Hakaniemen torin laidalla oli puolen talon korkuinen mainosbanneri. Levy on nyt vihdoin hankittuna, mutta harmittaa ettei ollut tarjolla muuta kuin sitä normaalia CD+DVD-versiota. Olisin halunnut ilman muuta digipakin, mutta ehkä se tai vinyyli tulee hankittua vielä jossain vaiheessa.

Uusissa sovituksissa on havattavissa jonkinlaista Nightwish-pöhöä. Olisi se tavallaan hienoa, jos Indica löisi kunnolla läpi kansainvälisillä markkinoilla, mutta kun pahimmassa tapauksessa tarkoittaisi siirtymistä kokonaan englanninkieleen, en pysty sitä ihan tosissani toivomaan. Mieluummin On The Rocks ja parisataa fania kuin Hjallis-areena ja 15000 fania.

----
Ärsytti, kun huomasin, että ladattavassa versiossa on yksi biisi enemmän eli se Nursery Crimes. Menin sitten hankkimaan senkin ja enää ei haittaa pätkääkään. Se on ihan kamala, kertosäettä ei enää edes tunnista. Toinen huti on As If, mutta sen alkuperäisestäkään versiosta en juuri tykkää. Parhaiten onnistuneet ovat Lilja's Lament ja Eerie Eden. Oikeastaan muutenkin hitaammat biisit ovat paremmin onnistuneita.

Susanna
Posted 06 June 2010 - 11:28


Levy kolahti jälleen kerran heti. Dvdtä en ole vielä ehtinyt katsoa kiireiltäni, mutta
toivon pääseväni pian senkin pariin!
Levystä; englannin kieliset sanoitukset sopivat biiseihin todella hyvin
ja jäivät mieleen. Erityistä kiitosta digipakin hienoista kansista ja
Vettä vasten- enkkuversiosta(Eerie Eden). Tykkäsin kaikista biiseistä niiden omalla
tavallaan, ja toivon pääseväni kuuntelemaan niitä keikoilla. Toivon kovasti,
että Indica alkaa menestyä myös ulkomailla unohtamatta meitä Suomen faneja.

P.S. Jonsun englannin ääntäminen on hyvin onnistunut! :)

Karoliina
Posted 07 June 2010 - 11:32


Susanna, on 06 June 2010 - 12:28, sanoi:
Levy kolahti jälleen kerran heti.


Samat sanat. :) Indicalla on erinomainen kyky tehdä voimakasta, kaunista ja tunteisiinvetoavaa musiikkia.

Hattivatti
Posted 07 June 2010 - 18:59


Minä en ole vielä saanut "A way away" -levyä, joten paha sanoa siitä vielä mitään. Tilasin sen CDON.COMISTA ja kadun sitä päätöstä. Vielä huomennakaan sitä en saa, kun sitä ei ole edes lähetetty vielä. Viime torstaina lähetin sinne sähköpostia ja vastauksena sain vaan, että he eivät ole saaneet sitä vielä tavarantoimittajaltaan. Tilasin sittenkin cd/dvd digipak-versiona. On niin hienon näköinen, joten sen takia. Kamalaa, kun tietää, että muut jo kuuntelee sitä uutta levyä ja minä en voi.

A28YZ30T
Posted 09 June 2010 - 20:22


No niin,A Way Away levy viimein hommattu. Heti ensiksi täytyy todeta, että levy oli jälleen yllätys itselle. Vanhoja kappaleita aikaisemmista cd:tä tungettu uuteen levyyn, mutta nyt englannin kielisinä. Aluksi tuntui hölmöltä kuunnella entuudestaan tuttuja kappaleita, jotka jo tuntee, mutta on tässä uuttakin. Biisien enkku versiot luo oman tunnelman kappaleisiin, ja joitakin kappaleita on paranneltu, tosin joittenkin kappaleiden päivitykset hieman häiritsevät, mutta onneksi jotkut on säilytetty alkuperäis muodossa. DVD oli ihan hyvä, täynnä materiaalia jota on toivonu näkevänsä. Saa nähdä miten tämä julkaisu kolahtaa ulkomailla, ja minne uudet keikat indicaa vievät, mutta onneksi tytöt ovat sanoneet, että eivät ole meitä kokonaan hylkäämässä ja jatkossa esiintyvät täälläkin taas, täältähän he ovat kotoisin ;).

Laba
Posted 09 June 2010 - 21:33


DVD on kyllä huippuluokkaa verrattuna tyypillisiin kylkiäis-DVD:ihin. Vähän kyllä häiritsee se, että "Outtakes"-osio viittaa vähän siihen että aika on loppunut DVD:tä koostaessa kesken. Siitä löytyy monella tapaa koko levyn kiinnostavimmat jutut ja kunnollisella editoinnilla niistä olisi saanut ehkä kaksikin dokumenttia. Jotkut jutut on jopa kahteen kertaan, niin ilmeisesti DVD:n koostajilta on loppunut aika kesken ja loppumateriaali on lätkäisty yhdessä köntässä mukaan. Hyvä kuitenkin, että se silti on otettu mukaan.

arij
Posted 10 June 2010 - 16:22


A Way Away albumilistalla 8. Itselleni positiivinen yllätys noinkin hyvä sija. En tiedä, mutta voisi kuvitella, että nyt on yksi levymyynnin huippuja, kun koulut loppui.

Wizzu
Posted 10 June 2010 - 17:11


Wau. Mustakin vähän yllättävän hyvin, vaan mikäpäs siinä. :) Kadonnut puutarha meni samalla sijalle julkaisuviikollaan, tosin sen julkaisu oli hiukan aiemmin keväällä aikoinaan jos se nyt johonkin vaikuttaa.

Laba
Posted 11 June 2010 - 16:47


Perinteistä kolmen tähden arvostelukaavaa rikotaan urakalla niin Soundissa kuin Rumbassa. Uusin Soundi antaa arvioksi neljä tähteä ja Rumban tyly arvio on yksi tähti. Muita arvioita en ole nähnyt, mutta en ole niitä erityisemmin etsinytkään.

arij
Posted 11 June 2010 - 23:14


No ei kait tuota Rumban ns "kriitkkoa" kukaan voi ottaa tosissaan. Pelkästään viittaukset saksalaisiin ja Tuomakseen veisi kysesen kubben Sörkkaan kiven sisään, jos vaan esim Tuomas viitsisi alentua niin alas, että tekisi haasteen.. Tosin se olisi kyllä loistava juttu. Jos itse omissa töissäni toimisin tuollaisilla perusteilla ja sanankäänteillä, niin kyllä lähtö olisi tullut jo ajat sitten. Enkä usko, että moinen asiattomuus ainakaan kyseisen julkaisun levikkiä lisää. Kyseisen hemmon takia en itse kyseistä julkaisua edelleenkään lue enkä tilaa.

PS. Soundin paperiversiossa tähdet kai olivat 4.

arij
Posted 12 June 2010 - 02:28


Tässä kun katselee miten paljon NB satsaa Indicaan, niin ei voi maalaispoika, kuin ihmetellä . Eli totta se on, kun Jonsu sanoi, että levy-yhtiö on samalla tunteenpalolla mukana, kun tytöt on.Hieno juttu ja hieno sopimus, että tytöt hoitaa musiikin ja levyyhtiö myynnin ja markkinoinnin. NYT liitteessä Marcus Steiger lupasi, että Indica myy viiden vuoden päästä 20 miljoonaa levyä. Marcus on tilastomatematiikan hyvin lukenut, eli jos Suomen myynti suhteutetaan isoille markkinoille, niin sitäluokkaahan se on. Se miten loppupeleissä menee, niin sitähän ei kukaan voi tietää , mutta jokainenhan tässä rakkaimpiensa eteen satsaa kaikkensa...

Hattivatti
Posted 13 June 2010 - 18:33


Tuo 20 miljoonaa levyä viiden vuoden päästä tarkoittanee käytännössä sitä, ettei suomenkielistä levyä ole tulossa. Ei ole aikaa hukattavaksi siihen projektiin. Kunnianhimoinen tavoite, jonka soisi tapahtuvan, mutta itse en uskaltaisi sen puolesta rahoja pistää likoon, vaikka uhkapelejä harrastankin. Muutenkin tuntuisi tempoilevalta vaihdella välillä suomen- ja sitten englanninkieleen. Menestys tulee englanninkielellä, jos on tullakseen ja toivoisin sillä kielellä nyt mentävän, vaikken siitä täysin pidäkään. Ja siitä olen täysin samaa mieltä kuin edellä kirjoittanut herrasmies, että NB on hienosti lähtenyt viemään Indicaa eteenpäin ja panostanut kunnolla yhtyeeseen. Oikein sydäntä lämmittää!

No, A Way Away -levystä sen verran, että pistin tilauksen levykauppa äksään. Eli cd/dvd digipak-versiona ja LP:n. Noin olisi heti pitänyt tehdä, mutta tämän viikon sai tilaukset ilman postikuluja, joten jotain hyötyä sentään. Nyt taas odotellaan, kun niilläkin varastot tyhjänä.

leyenda
Posted 14 June 2010 - 11:43


Anteeksi tällainen hieman yhtäkkinen aiheen vaihdos, mutta kenelläkään mitään tietoa mistä kappaleen Lilja's Lament lyriikat saivat alkunsa? Itse arvelin että kappaleessa on punottu eri kirjojen henkilöistä "juoni", mutten tunnistanut kuin Catherinen, Heathcliffin ja Robin Hoodin. Tietoa muista henkilöistä?

Laba
Posted 14 June 2010 - 15:02


leyenda, on 14 June 2010 - 12:43, sanoi:
Anteeksi tällainen hieman yhtäkkinen aiheen vaihdos, mutta kenelläkään mitään tietoa mistä kappaleen Lilja's Lament lyriikat saivat alkunsa? Itse arvelin että kappaleessa on punottu eri kirjojen henkilöistä "juoni", mutten tunnistanut kuin Catherinen, Heathcliffin ja Robin Hoodin. Tietoa muista henkilöistä?


Ainakin Robin Hoodin heila Marian siellä mainitaan. Sekä Elliot Smith - muutama vuosi sitten oman käden kautta lähtenyt laulaja/lauluntekijä. Ja Sylvia Plath, runoilija joka niin ikään taisi tehdä itsemurhan.

Hattivatti
Posted 17 June 2010 - 19:10


A Way Away -levyn olen saanut ja ehtinyt nelisen kertaa kuuntelemaan läpi. Ensiksi pitää kehua tuota Digipak-versiota. On todella upean näköinen! Hyvä juttu, että päädyin lopulta hankkimaan juuri sen, vaikka aluksi sitä epäilinkin. Nyt täytyy olla varovainen sen suhteen, etten vaan hajota sitä. Sen takia en niistä niin pidä. Pitäisiköhän hankkia vielä tavallinen versio ja kuunnella sitä? Jättää tämä taideteoksena rauhaan.

Vielä on liian aikaista kritisoida tai kehua, kun kuuntelukertoja on niin vähän, mutta koitetaan silti. "Islands of light" on ehkä heikoin kappale. Liian sekava. Toinen mistä en niin pitänyt oli nimikkokappale "A Way Away". Mutta siitä todettakoon silti, että on toinen niistä kappaleista, joka on jopa suomenkielistä parempi. "Nukkuu kedolla" ei ole todellakaan sytyttänyt. Lisäksi miinusta "Straight and arrow" -kappaleelle.

Suosikeiksi nousivat "Children of frost". Paranee loppua kohden. Todella kaunis! Samoin Lilja's lament" ,siinä Jonsun laulu tekee suuren vaikutuksen. Upea teos! Alkuperäistä versiota parempi ja sai tuota kuunnellessa ihon kananlihalle. "Eerie Eden" on myös kaunis kappale. Pituudesta plussaa, koska sieltä lopustakin löytyy vielä fiilisteltävää. Ja tietenkin vanha tuttu "In passing". Olisikohan tuo levyn paras, sen aika näyttää. Tällä hetkellä tuntuu siltä.

Loput muutkin kappaleet menettelee. Loppujen lopuksi pidän levystä. Muutokset tuntuu aina epämiellyttäviltä, mutta tuntuu siltä, että pahin koettelemus on jo takana ja alan hyväksyä myös englanninkielisen Indican.

Karoliina
Posted 21 June 2010 - 16:25


Vihdoin tarjoutui sellainen hetki, että sain rauhassa tutustua A Way A Way-albumin bonus-DVD:n sisältöön. Bändistä kertovaa dokumenttiainesta mahtui mukaan juuri sopivasti. Warm-up-show-esitykset puolestaan toimivat ihan niin kuin odotinkin. Niitä kelpasi katsoa ja kuunnella. Outakes-osion akustiset kappaleet olivat vallan loistavia!

Hattivatti
Posted 26 June 2010 - 13:19


DVD:n olen ehtinyt kerran katselemaan läpi. Positiivinen kuva siitä jäi, paitsi tietenkin kahteen kertaan kerrotut jutut hieman puudutti. Parasta antia olivat musavideot ja keikkataltioinnit. Myös akustiset vedot olivat hienoja. Punakutri Jonsun viulunsoitto oli kaikkein parasta. Pelkäsin miltä Jonsun laulaminen näissä kuulostaa, kun akustisissa kaikki virheet kuuluu paljon herkemmin. Hyvin kuitenkin onnistui. Nauratti, että jotain suolasirotintako Laura helisti! Kasvojaan ei paljon näyttänyt ja on tuntunutkin siltä, että Laura on ujoin porukasta. Tai sitten on niin, että kun ei kuvata niin alkaa kova kälätys.
Haastatteluissa kiinnitin huomiota, miten neidoilta englanti taittui ja hyvinpä se taittui. Etenkin Jonsu on jossain maininnut ettei osannut aikaisemmin kuin ehkä kymmenen sanaa englantia(hiukan kai vähätteli)ja siihen nähden edistyminen on ollut huikeaa. Antaa uskoa itsellekin, jos vain jatkaisin alkaa opiskelemaan.
Aika paljon vain samat biisit toistuivat ja olisinkin kuunnellut mielelläni muitakin kappaleita. "In Passing" eka versio kuulosti sanoituksiltaan lähinnä oudolta. Paljon parempi oli lopullinen versio.
Kyllä tuota DVD:tä tulee ahkerasti katseltua jatkossakin ja iso kiitos, että sellainen tehtiin.

Jaska
Posted 06 July 2010 - 14:56


Todella hieno tuo Päiväkirja-painos. Pitää hommata se ihan keräilymielessä. Ainaki Levykauppa äxästä saa. Ei sitä varmaan kyllä raaski avata... :rolleyes:

arij
Posted 06 July 2010 - 16:51


Jaska, on 06 July 2010 - 15:56, sanoi:
Todella hieno tuo Päiväkirja-painos. Pitää hommata se ihan keräilymielessä. Ainaki Levykauppa äxästä saa. Ei sitä varmaan kyllä raaski avata... :rolleyes:


Minä olen vähän ulkona siitä, mitä se sisältää. Tietääkö kukaan, mitä se sisältää muuta, kuin albumin.

Wizzu
Posted 06 July 2010 - 17:39


arij, on 06 July 2010 - 17:51, sanoi:
Minä olen vähän ulkona siitä, mitä se sisältää. Tietääkö kukaan, mitä se sisältää muuta, kuin albumin.

Nuclear Blash verkkokaupan linkki - tuon mukaan 48-sivuinen kirjanen (20x20cm) ja kynä.

arij
Posted 10 July 2010 - 22:36


Positiivinen asia, että A Way Away on pitänyt Suomen listalla sijansa 42.Ehkä merkki siitä, että saataisiin uusia faeja myös täällä Suomessa

Lieroinen
Posted 25 August 2010 - 10:20


Vasta nyt sain tämän levyn käsiini, kirjastosta lainattuna tosin. Tämä nyt oli aika pitkälti juuri sellainen kuin kuvittelinkin eli ei mikään erikoinen noin kokonaisuutena. Mutta, mutta... Lilja's Lament sekä Eerie Eden lyövät originaalit laudalta, tällaista en osannut odottaa! Nämä kappaleet ovat kaikin puolin parempia kuin alkuperäiset, ainoana miinuksena se, ettei niitä ole laulettu suomeksi. Jonsun laulusuoritukset ovat yleisestiottaen koko levyllä parasta mitä tähän saakka ollaan saatu kuulla. Myös sovitukset ovat entisiä parempia ja nimenomaan orkesterin käyttö on erittäin positiivinen asia. A Way Away kappaleena on myös vallan mainio, sopivasti erilainen kuin alkuperäinen. Samaten Islands of Light on mukiinmenevä. Loppulevy onkin sitten enemmän tai vähemmän täytettä, ainakin tähän asti ollut.

Tuossa Lilja's Lamentissa on kerrassaan erinomaisen onnistuneet sanat, mikä pätee myös muuhunkin levyyn. Hyviä käännöksiä, osittain kokonaankin uutta. Eikö tästä kappaleesta tulekin hieman Kate Bushimainen tulkinta mieleen? Laulupuoli onkin paikoitellen, ihan kokonaisuuttakin ajatellen, varsin tulkinnallista, teatraalista jopa. Tästä iso plussa.

Sitten siihen nillitykseen; nimittäin levyn äänimaailmasta on saatu melkoisen tukkoisen kuuloinen. Osittain varmaan johtuu orkestraatioiden ja rock-musiikin yhteenliittämisen vaikeasta miksattavuudesta. Kitaroihin tuon ei ainakaan luulisi erityisesti vaikuttavan, mutta soivatpahan vain aika tuhnuisesti ja jollain lailla "olemattomasti". Myös rummuissa on jonkinlaista tukkoisuutta havaittavissa. Näitä asioita ei myöskään, eikä tosiaankaan aute se, että ajan hengen mukaisesti kaikki on miksattu äänenvoimakkuuden puolesta samalla tasolle, joten soundit kuulostavat vain tasaiselta äänimassalta vailla minkäänlaista ilmavuutta eikä tuotosta voi tästä syystä kuunnella lujalla rauhallisia kappaleita lukuunottamatta. Lisäksi tämä aiheuttaa sen, että paikoitellen joistain kohdista on aavistuksen vaikea saada selvää. Ihan aluksi Jonsun englanninkielen ääntäminen särähti yliselkeässä artikuloinnissaan hieman korvaan, mutta toimii jo nyt kuin häkä.

Loppulevystä voisi avautua vielä lisää kunhan saan tuon omaan levyhyllyyni. Vielä pari kysymystä: Oliko nyt niin, että ainoastaan CD+DVD-version digipak-versiossa on bonuskappale, mikä? Entä mitä bonuksia oli vinyylillä? Nettilevykaupat antavat saman kappalelistan kaikkiin versioihin. Itse ajattelin hommata nuo molemmat härpäkkeet mikäli nuissa on eri bonukset. Ja tuon vinyylin hinnat näyttävät muutenkin olevan täysin kiskurilukemissa, noin kymmenen euroa kalliimmat kuin muilla vinyyleillä.

Wizzu
Posted 28 August 2010 - 19:03


Lieroinen, on 25 August 2010 - 11:20, sanoi:
Vielä pari kysymystä: Oliko nyt niin, että ainoastaan CD+DVD-version digipak-versiossa on bonuskappale, mikä? Entä mitä bonuksia oli vinyylillä?


CD+DVD:llä on ainakin levyn erikoispainosversio (tai jotain), jossa on mukana bonuksena Outside In. Minusta laitettu tyhmästi loppuun, kun siellä pitäisi olla vikana Eerie Eden.. Vinyylilla bonuksena on Nursery Crimes.

Hattivatti
Posted 28 August 2010 - 20:08


On toi "Outside In" -kappale bonuksena myös tavallisessa cd+dvd-versiossa. Siinä järjestys on toisin päin eli "Outside In" on ennen "Eerie Eden" -kappaletta. Juuri tuollain päin sen pitääkin olla. Olen siis hankkinut myös tuon version.

Karoliina
Posted 29 August 2010 - 09:59


En ole aivan varma, mutta ymmärtääkseni levyn bonusbiisejä voi halutessaan ladata joistakin nettikaupoista myös yksittäisinä kappaleina.

Lieroinen
Posted 31 August 2010 - 12:07



On toi "Outside In" -kappale bonuksena myös tavallisessa cd+dvd-versiossa. Siinä järjestys on toisin päin eli "Outside In" on ennen "Eerie Eden" -kappaletta. Juuri tuollain päin sen pitääkin olla. Olen siis hankkinut myös tuon version.


Kiitokset infosta, sittenhän tuota digipäkkiä ei tarvitsekaan hankkia.


En ole aivan varma, mutta ymmärtääkseni levyn bonusbiisejä voi halutessaan ladata joistakin nettikaupoista myös yksittäisinä kappaleina.


Noin olen minäkin ymmärtänyt, mutta tuohan ei ole vaihtoehto ollenkaan.

Karoliina
Posted 31 August 2010 - 17:11


Myönnän, etten ole minäkään kovin ihastunut digitaalisen musiikin ostamiseen.:) Aina haluan albumit samoin kuin singletkin ihan kansien kanssa, jos niitä vain suinkin näin fyysisessä muodossa myydään.:)

Indica-Rulez
Posted 07 September 2010 - 13:30


Poistin kommenttini.

Jaska
Posted 07 September 2010 - 14:29


Itse olen tästä aika samaa mieltä,kuten moni muukin. Itsellenikin terävintä kärkeä on ollut IV,TT ja KP-albumit. Valoissa oli hyvä,mutta siinä jotenkin tuntui että se mystisromanttista keijukaismusaa soittavasta bändistä oli tullut piinaavan tarkasti mietityltä kuulostava merkkituote ja jotenkin tuntui myös että Holopainen oli liikaa vaikuttanut sovituksiin. Nyt tämä enkunkielinen projekti on sitä mitä odottikin sen olevan. Indica on aina ollut parhaimmillaan kotimaankielisenä ja tulee aina olemaan. No tämä on ulkomaita varten ja on hienoa että ovat saaneet jalansijaa sielläkin päin sillä onhan Indica Suomen persoonallisin bändi(PMMP:n lisäksi) Senkin voin sanoa että viimeisin näkemäni Indica-keikka,joka oli alkukesästä Rocksissa,tuo A Way Away:n julkkarikeikka,niin se oli suorastaan huono. Tuli ainoastaan kaikki levyn biisit joka teki keikasta lyhyen ja biiseissä tuli jousisovituksia aivan liikaa taustanauhoilta ja Jonsun viulu tuntui olevan vain rekvisiittaa.

Mutta silti rakastan edelleen Indicaa ja se on(ja tulee aina olemaan) minulle rakas bändi. Siksi toivonkin että he tekisivät pian uuden suomenkielisen levyn ja saisimme takaisin tuon mystisromanttisen keijukaisbändin.

Heka
Posted 07 September 2010 - 17:53


Mä joudun olemaan ikävä kyllä Indica-Rulezin kanssa aika pitkälle samaa mieltä.Heti,kun tää Holopainen tuli mukaan sähläämään,levyt alkoi olla ihan turhan täynnä tavaraa.Enkä mä oikein ymmärrä tuota seksikkyydellä myymistäkään,eiköhän sellaisia bändejä ole maailmassa jo muutenkin aivan riittämiin,se nyt ei vaan vaikuta sellaiselta Indicalta mistä itse niin suuresti pitäisin.Minun kiinnostukseni bändiä kohtaan on hiipunut merkittävästi,välistä tuntuu etteivät suomalaiset fanit enää juurikaan merkkaa niille,kun ne vähäiset keikat perutaan milloin mistäkin syystä.Voi kun saisi vielä ne vanhat hyvät ajat takaisin,tuntuu ett sellainen aitous on nyt bändiltä pahasti kateissa,kun niitä on alettu hiukkasen liikaa ohjailla myyvempään suuntaan.Tokihan minä Indeille menestystä toivon,mut mielummin suomeksi,englanniksi bändi ei vaan kolahda mulle juuri yhtään.Tuntuu ett Indicasta on nyt tullut vain tuote,jolla on tarkoitus tehdä niin paljon rahaa kuin mahdollista,sellainen sydämellisyys on siinä tohinassa jäänyt kuitenkin taka-alalle.

Hattivatti
Posted 07 September 2010 - 19:12


Mielelläni lähden kommentoimaan, etenkin Indica-Rulezin kirjoitusta. Valitettavasti minä näen asian aivan toisinpäin. Olen alkanut diggamaan tätä englanninkielistä Indicaa tolkuttomasti ja kolme suosikkialbumia on kolme viimeisintä. Kyllä IV, TT ja KP ovat loistavia, ei siinä mitään. Toi suuntautuneisuus johtuu todennäköisesti siitä, että löysin Indican vasta siinä vaiheessa, kun neljä ekaa albumia olivat jo ilmestyneet. En ehtinyt kiintymään niihin ensimmäisten levyjen "keijukaistyyliin" niin paljoa. Tuo sana jotenkin ärsyttää, mutta antaa olla.

Tuohon tyttöjen tai naisten muuttuneeseen ulkonäköön ja vaatetukseen voin yhtyä, kaikkihan sen ovat varmaan huomanneet. Hyvä tai paha, mutta kuuluu asiaan, jos Indica haluaa näkyvyyttä ja että heidät huomataan maailmalla. Kaikki keinot on käytettävä. Mielestäni tytöt ovat kasvaneet naisiksi ja se "keijukaistyyli" kuuluu menneisyyteen. Tiettyä salaperäisyyttä ja mystisyyttä löytyy rutkasti myös enkkuversioista eli kyllä sitä vanhaakin Indicaa siellä on. Itse en ole pahastunut tietynlaisen seksikkyyden korostamiseen ja eipä sitä niin paljon ole kuin yleensä musiikkivideoissa näkee. Hyvällä maulla korostettu, joka käy yksiin taitavasti tehdyn musiikin kanssa.

Itse pidän Indicasta todella paljon. Joka päivä kuuntelen sitä ja nykyään "A Way Away" pyörii ahkerasti stereoissa ja yleensä aamu lähtee sillä käyntiin, kun kuuntelen sen läpi. Itselläni rakkaus Indicaa kohtaan on syventynyt tosi paljon ja saattaa näyttää monista jo epänormaalilta, kun aina jauhan Indicasta.

Näin se vaan muuttuu, kun miettii, ettei siitä ole kovin kauaa, kun ruikutin englanninkieleen siirtymisestä. Nyt se kuulostaa niin luontevalta, mutta olkoon minullakin oikeus muuttaa mielipidettäni. Olen kyllä surullinen, kun muut näkevät asian niin synkästi. Että kaikki on mennyt huonompaan suuntaan. Ehkä sitten, jos suomenkielinen levy taas tulee, niin innostus kasvaa muillakin. Tämä oli minun mielipiteeni, joten älkää suuttuko tästäkään.

arij
Posted 07 September 2010 - 20:47


Minä taas olen aikalailla Hattivatin linjoilla. Tasaseen kyllä kuuntelen kaikkia levyjä, eikä "muutos" musiikissa sen paremmin, kuin yleisilmeessä häiritse.Voihan olla, ettei ilman tätä englanninkielistä projektia Indicaa olisi enää lainkaan. Viittaan vain joihinkin haastatteluihin, joiden mukaan Indica oli jo Kadonneen Puutarhan aikaan pahassa kriisissä, ja oli vaara ettei levyä edes olisi julkaistu.Ymmärän hyvin jos tytöt haluavat, ei välttämättä suurta muutosta, mutta vaihtelua ja ainakin olla ja näyttää olevansa naisia, eikä pikku tyttöjä. Yleensä biisitkin muuttuu iän myötä, niin on on käynyt niin monelle bändille ja se on luonnollista. Verrataanpa vaikka Apulannan tyyliä siihen, mitä se oli reilut kymmenen vuotta sitten.

Karoliina
Posted 08 September 2010 - 10:16


Hattivatti, on 07 September 2010 - 20:12, sanoi:
Mielelläni lähden kommentoimaan, etenkin Indica-Rulezin kirjoitusta. Valitettavasti minä näen asian aivan toisinpäin. - -löysin Indican vasta siinä vaiheessa, kun neljä ekaa albumia olivat jo ilmestyneet. En ehtinyt kiintymään niihin ensimmäisten levyjen "keijukaistyyliin" niin paljoa. Tuo sana jotenkin ärsyttää, mutta antaa olla.

- - Mielestäni tytöt ovat kasvaneet naisiksi ja se "keijukaistyyli" kuuluu menneisyyteen. Tiettyä salaperäisyyttä ja mystisyyttä löytyy rutkasti myös enkkuversioista eli kyllä sitä vanhaakin Indicaa siellä on. Itse en ole pahastunut tietynlaisen seksikkyyden korostamiseen ja eipä sitä niin paljon ole kuin yleensä musiikkivideoissa näkee. Hyvällä maulla korostettu, joka käy yksiin taitavasti tehdyn musiikin kanssa.- -

Itselläni rakkaus Indicaa kohtaan on syventynyt tosi paljon ja saattaa näyttää monista jo epänormaalilta, kun aina jauhan Indicasta.

- -Olen kyllä surullinen, kun muut näkevät asian niin synkästi. Että kaikki on mennyt huonompaan suuntaan. Ehkä sitten, jos suomenkielinen levy taas tulee, niin innostus kasvaa muillakin. Tämä oli minun mielipiteeni, joten älkää suuttuko tästäkään.


Kiitos Hattivatti hyvin perustelluista ja oivaltavista ajatuksista! Ihan olen kanssasi täysin samaa mieltä. Kiinnyin Indicaan jo "Ikuisen virran" ilmestyessä enkä silti oikein sulata keijuvertauksia. Bändin nykyinen imago on mielestäni erittäin esteettinen eikä suinkaan ylitsevuotavan seksistinen. Mitä tulee "A Way A Way"-levyn materiaaliin, sanon, että albumi on ehdottomasti Indicaa parhaimillaan. Huolella valmistellut käännöslaulut tarjoavat nautintoa yhtä hyvin musiikilllisesti kuin lyyrisestikin. En voi ollenkaan käsittää, miksi harmittavan moni suomalainen kokee uuden levyn ikään kuin välivaiheeksi. Indicaa kyllä kiitetään, mutta samalla kumminkin toivotaan, että yhtye pian - tai mieluiten jo huomenna - julkaisisi suomenkielisen levyn. Tällä hetkellä puhe uudesta suomenkielisestä Indica-levystä tuntuu aivan epäkohteliaalta tai suorastaan loukkaavalta. Mikäli Indica vielä joskus julkaisee uutta muusiikkia suomeksi, olisi mukava tietäää, että julkaisu tapahtuu bändin omasta tahdosta eikä fanijoukon painostuksen tuloksena.Muok. Bändin täytyy saada itse valita tyylinsä (laulukieli, vaatteet ja kaikki muu mitä bändin imagoon kuuluu). Tätä mieltä olen edelleen. Ajan mittaan olen kuitenkin alkanut kuunnella yksinomaan 2000-luvun alkuvuosien mystisromanttista suomenkielistä Indicaa. Nykyisestä englanninkielisestä Indicasta olen lähes täysin vieraantunut.

Indicafani44
Posted 08 September 2010 - 10:23


Indica-Rulez, on 31 March 2010 - 15:02, sanoi:
Indican A Way Away- levyn kappalelista on näkyvissä Facebookissa, mutta päätimpä kirjoittaa sen myös tänne ;)

01. Islands of light (Vuorien taa)
02. Precious Dark
03. Children of Frost
04. Lilja’s Lament
05. In Passing (Valoissa)
06. Scissor, Paper, Rock
07. A way away
08. As if (Elä)
09. Straight & Arrow (Pahinta tänään)
10. Eerie Eden (Vettä vasten)

Tältä näyttää :) Itse olen kuullut kappaleet 1, 5 sekä 9. Laitoin sulkuihin biisin suomalaisen version nimen, mutta kaikkiin en tiennyt vastausta joten jätin laittamatta osaan "oikeaa" nimeä.


Loput suomennokset:
2. Precious Dark (Pidä Kädestä)
3. Children of Frost (Hiljainen maa)
4. Lilja's Lament (Rannalla)
6. Scissor, Paper, Rock (Ikuinen virta, Ikkari)
7. A way away (Nukkuu kedolla)

Indica-Rulez
Posted 08 September 2010 - 16:03


Poistin tämänkin.

Indicafani44
Posted 08 September 2010 - 17:23


Wizzu, on 28 August 2010 - 20:03, sanoi:
CD+DVD:llä on ainakin levyn erikoispainosversio (tai jotain), jossa on mukana bonuksena Outside In. Minusta laitettu tyhmästi loppuun, kun siellä pitäisi olla vikana Eerie Eden.. Vinyylilla bonuksena on Nursery Crimes.

http://www.levykaupp...ica/a_way_away/

2 LP sama asia kuin vinyyli ??

Indica-Rulez
Posted 08 September 2010 - 18:08


Poistin tämänkin kommentin.

Wizzu
Posted 11 September 2010 - 00:37


Indicafani44, on 08 September 2010 - 18:23, sanoi:
http://www.levykaupp...ica/a_way_away/
2 LP sama asia kuin vinyyli ??


Kyllä kai. En nyt ole tuota itse ostanut, mutta tuo sen lienee pakko olla..?

Iwen
Posted 11 September 2010 - 12:40


Indica-Rulez, on 08 September 2010 - 19:08, sanoi:
Ja vaikka Indica kuinka julkaisisi uuden suomenkielisen levyn, en näe siinä kuitenkaan enää Indicaa... Murheiden maa oli jotenkin niin outo, että tuntuu, ettei sitä oltu edes yritetty tehdä indicamaiseksi. Pelkään ettei Jonsu enää osaa kirjoittaa ja säveltää lauluja, joita hän joskus osasi.


...täh? Minusta Murheiden maa nimenomaan toi mieleen Kadonnut puutarha -aikaa ja se on yksi ihan ehdottomista suosikeistani Indeiltä. :o

En nyt lähde kommentoimaan tuohon seksikkyysjuttuun mitään, ovathan tytöt pukeutuneet nykyiseen tyyliinsä jo parikin vuotta, mistään tuotteistamisesta tuskin on kyse. Varmasti tytöille on tuonut jossain välissä oikeasti paineita tuo, että pitäisi vaan pukeutua keijutyyliin ja todennäköisesti ovat vain päättäneet, että anti olla ja pukeutuvat niin kuin heistä tuntuu hyvältä.

Ei sillä, etteikö minuakin häiritsisi tämä nykyinen ulkomaille suunnattu imago. Minua jotenkin ottaa pattiin sekin, että naisten kohdalla tämä on tällaista, että seksikkyydellä yritetään myydä sitten viimeistään, kun muuta ei keksitä. Paremman arvostuksenkin saa, jos lähtee rehellisesti musiikin voimalla valloittamaan maailmaa. Jotain goottimystiikkaa yritetään kovasti tunkea noihin videoihin, mikä ei minun mielestäni sovi tyttöihin lainkaan. Tai no, en tiedä miltä se näyttää sellaisen näkökulmasta, joka ei tyttöjen kanssa ole ollut puheissa keikkojen jälkeen tms. Minua kun lähinnä pisti huvittamaan tuo Precious Dark, kun on mahdoton kuvitella tyttöjä oikeasti sellaiseen ympäristöön :D Mutta tuota, minusta se on ihan komea video silti.

Siis ja kaikki tuo muu vielä menisi enkä jaksaisi sellaisia miettiä, mutta kun missä ovat Suomen keikat? Tänä vuonna on peruuntunut enemmän keikkoja osaltani kuin niitä on ollut. Yhdelle (+englanninkieliselle Rocksiin) olen nyt päässyt, muut ovat peruuntuneet syystä tahi toisesta. Olisi myös hienoa, jos korvaava päivä Tavastian keikalle olisi mahdollista saada, sitä olen henkilökohtaisesti odottanut jo kohta vuoden, ensimmäisen kerran siitä sai vihiä viime marraskuussa.

Levyistä minä olen pitänyt kaikista. Englanninkielinen oli aluksi kauhea järkytys, mutta kyllä minä nykyään sitä voin kuunnella, jos se jossain soi. Muutamasta kappaleesta on osattu tehdä oikeasti hienojakin sovituksia, mutta kun mieluummin kuuntelen alkuperäisiä (ihan jo niiden suuren henkilökohtaisen merkityksenkin takia), harvoin tulee laitettua tuota uusinta soittimeen.

Mulle itselle Tuuliset tienoot on heikointa Indicaa. Sieltä löytyy toki pari suosikkia ja tykkään levyn tunnelmastakin paljon, mutta lopulta sitten kappalemateriaali ei ole ihan sitä terävintä Indicaa. Ikuisen virran ostin jo silloin 2004 ja se on kyllä todella rakas levy kun merkityskin säilynyt samana kaikki nää vuodet, mutta paras minusta on Kadonnut puutarha. Jo suuren henkilökohtaisen arvon takia, mutta kauneinta Indicaa ikinä noin muutenkin. Valoissa -albumilla minua ei säikäyttänyt se muutos, onhan jokainen Indican levy ollut erilainen. Edelleen Valoissa toimii minulle todella hyvin, tosi tärkeitä biisejä mahtuu joukkoon. Pahinta tänään on esimerkiksi ollut joskus sellainen henkireikä, ettei toista. Eihän sillä sitä varsinaista keijutunnelmaa ole, mutta minusta ei hirveästi ollut Kadonneella puutarhallakaan. Enemmänkin Kadonneen puutarhan tienoilla tuli mukaan erilaisten tunnelmien hakeminen musiikkiin, joka minusta on säilynyt hyvin Valoissa:lle asti. A Way Awayssa minua häiritsee Jonsun laiska laulaminen tosi pahasti ja soundien turha siloittelu. Jonsun laulaminen on jotenkin innottomamman kuuloista ja vähemmän tunteikkaan oloista kuin se muuten olisi ja soundien turha siloittelu saa tunnelman jollain tavalla häviämään. :/

Anteeksi hoono soomi, nyt ei jotenkin aivot suostu tuottamaan hyvää tekstiä -.- Anyways, kyllä Indica minulle toimii parhaiten suomeksi, Jonsun sanoitukset ovat niin uniikkia tavaraa. Englannin kieli kuulostaa tylsältä, kun enemmän sitä kuulee kuin hyviä suomenkielisiä tekstejä. Ihan hyvillä mielin Indica ulkomaille, mutta toivon että tätä suomenkielistä osastoa ei unohdeta. Jonsun lahjat sanoittajana menevät silloin pahasti hukkaan, jos suomen kieli päätettäisiin hylätä. Ja hei, niitä keikkoja olisi kiva saada :]

Hattivatti
Posted 11 September 2010 - 19:49


Japanissa ilmestyneessä "A Way Away" -albumissa on bonuksena 2 kappaletta eli "Outside In" sekä "Nursery Crimes". Sain sähköpostiini siitä ilmoituksen ja lupasin sen ostaa, jos vain hintatarjoukseni miellyttää. Saapa sitten nähdä, ainakaan vielä en ole saanut vastausta. En vielä tiedä, onko siinä muuten samat kappaleet. Siinä tapauksessa levyllä olisi 12 kappaletta. Olisi todella hienoa saada se, kun silloin voisi kuunnella myös "Noitaa". Kaikki samalla levyllä. Olen kuullut "Nursery Crimesin" kyllä YouTubessa, mutta ei se ole sama asia. Ja LP:ltä sitä en pysty kuuntelemaan.

Olen myös hankkinut saksalaisen promolevyn, jossa on kolme kappaletta. "Islands Of Light", "Scissor, Paper, Rock" sekä "Straight And Arrow". Siihen saa hankinnat tuon levyn osalta jäädä, kun niitä alkaa olla kohta miljoona erilaista versiota!

Laba
Posted 11 September 2010 - 21:17


Japanilaisella versiolla on 12 biisiä. Outside In ja Nursery Crimes tulevat kyllä hölmösti vasta Eerie Edenin jälkeen.

Täällä suomalaisella puolella ei vissiin vielä ole mainittu, että eilen ilmestyi digitaalinen EP Precious Dark, jossa on b-puolina biisit Breathe (Askeleet) ja Wuthering Heights. Harmi, jos tuo ei ilmesty CD:nä.

ansuu
Posted 12 September 2010 - 14:31


Tää on aivan mahtava albumi! En tosin vielä omista ite tätä, mutta kuuntelen youtubesta näitä biisejä. On jännä kuunnella kun Jonsu laulaa englanniksi.. :D Tykkään tosi paljon Islands of light ja In passion biiseistä :)

Lieroinen
Posted 26 September 2010 - 21:47


Sain tuon älpeen hommatuksi eilen ja täytyy sanoa, että ihan mainion näköinen pakkaus. Molemmat lärpäkkeet on värillisiä; toinen sellainen maitokahvin harmaa ja toinen punainen. Onkohan nuo kaikki samalla värisysteemillä vai onko tuosta painettu eri värejä? Nuclear Blastin tuntien ei olisi mikään ihme jos tuolla useampiakin vaihtoehtoja olisi.

Samalla tuota pyörittäessä kuulin ensimmäistä kertaa tuon Nursery Crimesin. Ihan ookoo kappale. ei mitenkään erikoinen versio, mutta lunastaa paikkansa kokonaisuudessa. Konesäksätykset eivät häirinneet muuten yhtään, mutta vähän meinas kakofoniseksi soundit heittää. En tiedä onko pelkkää harhaa, mutta tuntui ihan siltä kuin vinyylillä olisi ollut paremmat soundit kuin CD:llä, käytössä tosin tyystin erilaiset kaiuttimet. Vielä tuo CD+DVD härpäke olisi hankittava, niin löytyisi kahdella eri formaatilla ja kaikilla herkuilla.


Täällä suomalaisella puolella ei vissiin vielä ole mainittu, että eilen ilmestyi digitaalinen EP Precious Dark, jossa on b-puolina biisit Breathe (Askeleet) ja Wuthering Heights. Harmi, jos tuo ei ilmesty CD:nä.


Näyttäisi täyttävän pikemminkin singlen mitan, mutta voihan tuota toki EP:näkin markkinoida. Eikös 7" tuosta olisikin melko kova sana?

Pajupuu
Posted 11 May 2011 - 12:05


Tulee tietysti vuoden myöhässä tämäkin kommentti, mutta sain enemmän irti suomenkielisistä sanoituksista. Tosin biiseistä on tehty rock-tyylisempiä ja kaikki kuulostavat ihan hyvältä, pidän myös tämän levyn musiikin "värimaailmasta" (..?) ja pidin "In passing"-biisistä jopa enemmän kuin alkuperäisestä versiosta.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited