Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 10:58

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Sat 5. Jan 2013, 13:10 
Offline
Scholar Indican
Scholar Indican
User avatar

Joined: Mon 10. Dec 2012, 16:47
Posts: 160
Location: Tampere, Finland
Miten aloit fanittaa Indicaa?
Indica Forum -> Indica -> Miten aloit fanittaa Indicaa?

Scarlett
Posted 02 January 2006 - 20:53


Kaikki alkoi siitä kun näin Indican Ikuinen virta albumin mainoksen televisiossa.
Mielestäni se pätkä Ikuisesta virrasta oli IHANA!
Toivoin Ikuinen virta levyn joululahjaksi ja sain sen. Siitä se ajatus sitten lähti. Heh-heh :lol:

Kerro sinäkin miten ''tutustuit'' Indicaan!

Tommi
Posted 02 January 2006 - 21:49


Hyvä aihe!

Itse näin Indican ensimmäistä kertaa lavalla Kouvolan Partyplanet-juhannusfestareilla 2004. Ja täytyy sanoa, että meikäläinen oli ihan myytyä miestä heti ekan keikan jälkeen. Biisit olivat tuntemattomia koska levy oli tulossa vasta elokuussa, mutta etenkin Ikuinen virta sytytti silloin todella vahvasti. Yleensä en innostu mistään kappaleesta ensikuulemalta niin paljon. Myös Ihmisen lento jäi ekalta keikalta mieleen, samoin Saalistajan intro.

Siitä sitten keikoilla tuli käytyä kun kynnelle kykeni ja levykin ilmestyi vihdoin. Oli se mukavata :)

Wizzu
Posted 02 January 2006 - 22:31


Olin jollain keikalla Tavastialla vuoden 2003 syksyllä, kun siellä näin käytävällä julisteen tulevasta Indican keikasta Semifinalissa. Puhtaasti julisteen pohjalta bändi vaikutti mielenkiintoiselta, ja ajattelin että tuonnehan voisi mennä, vaikka oli täysin outo bändi. No, jostain syystä sinä päivänä en kuitenkaan mennyt sinne, oli muuta menoa tai sitten vaan väsytti. Nimi jäi kuitenkin mieleen.

Seuraavana keväänä tuli Scarlett, joka oli mielenkiintoisen kuuloinen mutta ei silti kovin vakuuttanut. Muistaakseni pidin sitä vähän tylsänä tai köyhänä. Toisaalta musiikkityyli oli hyvä, joten ajattelin että bändillä voisi olla muita biisejä joista pitäisin enemmän. Samana keväänä kuulin myös eräältä tutulta että Tiktakin entisellä managerilla Petterillä oli joku uusi bändi -- en muista että tajusinko samalla yhdistää tuohon Indica-nimeen vai en.

En muista tuliko Ikuinen virta singlenä ennen vai jälkeen, mutta käännekohta silti oli Myötätuulirock jossa näin bändin ensimmäistä kertaa. Sen verran oli bändistä tihkunut tietoa että kiinnostus oli kasvanut kevään mittaan, ja kyllä bändi sitten olikin livenä aivan erinomainen. Muistan kuinka Jaska (jota en silloin vielä tuntenut) tiesi jo tuolloin mikä on tulevan levyn nimi, se meni kai jotenkin niin että Jonsu kysyi jossain välispiikissä yleisöltä että tietääkö kukaan sen tulevan levyn nimeä. :)

Ikuinen virta oli tosi hyvä sinkkubiisi, ja lunasti ne odotukset siitä että "tykkään varmaan muista biiseistä", joita oli Scarlettin jälkeen.

Seuraava näkemäni Indica-keikka olikin sitten levyjulkkarit Semifinalissa, jossa oli hyvän musiikin lisäksi myös muutamia tuntemiani kanssafanittajia mukana, ja senkin takia se keikka oli mukava tapahtuma.

Epe
Posted 02 January 2006 - 22:44


Kerrataanpas tämä historia taasen. Kesällä 2004 törmäsin jossain sellaiseen bändin nimeen kuin Indica, saattoi olla joku lehtijuttu? Vierailin sitten toisinaan bändin kotisivuilla ja katselin keikkakalenteria, josko sattuisi johonkin lähelle, että voisi käydä katsastamassa mistä oikein on kyse. En muista oliko ennen vai jälkeen Tommin mainitseman PartyPlanetin. Eikä sillä sinäänsä ole väliäkään, koska PartyPlanet olisi kuitenkin ollut boikotissa. No löysin sitten keikkakalenterista Kotkan Sapokan keikan, siis Kymenlaakson ammattikorkeakoulun avajaiskarnevaalit. No se oli sopivan lähellä ja vielä ilmaistapahtuma. Päätin että tuonne lähden katsastamaan Indican. Ja tuo päivämäärä muistaakseni 10.9.2004.
Oli vaan lähellä ettei tuo tapahtuma jäänyt väliin, olin nimittäin melko kipeänä silloin. Kotona kuitenkin samaisena iltana katsoin telkkarista Lista-ohjelmaa ja siellä näytettiin Ikuinen virta-video. En ollut aiemmin ainakaan tietoisesti kuullut Indican musiikkia. Kuitenkin tykkäsin kovasti Ikuisesta virrasta ja päätin että kyllä mä lähden Indicaa katsomaan kaikesta huolimatta.
Ja jo heti muutaman kappaleen kuultuani keikalla tiesin että tästä mä tykkään. Ja kun keikka oli ohi ajattelin että huh, tämä teki kyllä niin suuren ja positiivisen vaikutuksen että tätä on saatava lisää. Keikasta jäi mieleen semmoinen ajatus että onhan kumma bändi kun ei huonoja kappaleita ollut ollenkaan.
Levyn hankin tuosta keikasta innostuneena en heti seuraavana päivänä, joka oli lauantai vaan vasta maanantaina. Ja vain sen takia että olin kipeä en viitsinyt heti lauantaina lähteä levykauppaan.
Ja levystä tykkäsin suuresti. Seurailin keikkakalenteria ja kävin muutamilla keikoilla loppusyksyn aikana ja ihastuin aina vaan enemmän. Ja siitä se keikkatahti alkoi kiihtymään.

Indica-fani
Posted 03 January 2006 - 10:29


Minulla kuuntelu alkoi Bändikoulun konsertista. Nimittäin täällä kuulin Indicasta ihan ensimmäisen kerran. He olivat juuri saaneet levytyssopimuksen ja olin varma, että tästä bändistä voisi tulla jotain suurta. Enkä ollut väärässä.

Sitten sain kuulla, että he julkaisevat esikoisalbumin. Se oli tietysti pakko saada. Mökkimatkalla (päivä julkaisun jälkeen) kävin ostamassa levyn. Kuuntelin sitä sitten koko mökkimatkan ja ihastuin suurinpiirtein koko levyyn. Tästä lähtien olen pitänyt Indicasta.

Johanna
Posted 03 January 2006 - 16:24


Minun "indica-fanitukseni"alkoi, kun katselin voice-tv:tä, ja sieltä tuli indican ikuinen virta musavideo.
Kun katsoin videon alusta loppuun aloin heti pitää kappaleen rytmistä ja sanoista ja kaikesta mahollisesta hyvästä..
Scarletin olin kuullut jo aikaisemmin, mutta en silloin edes tiennyt mitää koko indicasta ja luulin koko scarletia Maija Vilkkumaan kappaleeksi.
Kun kuulin taas ikuista virtaa monta kertaa radiosta, ihastuin kappaleeseen yhä enemmän ja aloin tykätä indicasta ja toivoin ikuinen virta-levyä joululahjaksi viime jouluna!

Sere
Posted 03 January 2006 - 17:21


Itse tutustuin indicaan 23.07.04, kun Indica esiintyi kakkosen Katso Pois ohjelmassa. Sivusilmällä ohjelmaa katselin, ja kun Indica tuli lavalle esiintymään, olin myyty. Yhtyeen eikä kappaleen nimet eivät kuitenkaan jääneet mieleen, vain hatarat muistikuvat. Silti veljeni sai minulle haettua jo samana päivänä tietokoneelle saman kappaleen minkä olin kuullut aiemmin tv:ssä, Scarletin. Myöhemmin näin myös ko. kappaleen musiikkivideon jossakin yhteydessä.

Ensimmäinen livekosketus Indicaan oli kesän 2004 Summerissa, minne minä ja kaverini menimme. Vieraana oli Jonsu ja Sirkku. Levyn kävin ostamassa heti kun se löytyi kaupoista, eli päivää ennen virallista julkaisupäivää. Jo autossa kotimatkalla aloitin levyn kuuntelemisen, ja vastassa oli pienoinen shokki kun Saalistaja alkoi soimaan. Hetken päästä kuitenkin huomasin että yllätys oli onneksi positiivinen, levyhän oli mahtava.

Ensimmäinen varsinainen keikka oli muistaakseni Elämä lapselle konsertissa, jonne menimme varta vasten Indicaa katsomaan. Kertaakaan en ole katunut, että hurahdin Indicaan. :]

Jaska
Posted 03 January 2006 - 18:45


Mä näin joskus kesällä 2003 Indican sattumalta Espan lavalla.Vaikutti tosi mielenkiintoselta ja kysyin keikan jälkeen onko levyä tai onko tulossa.Kuulin että tulee joskus ensvuonna,odotukseni olivat korkealla.Seuraava keikka oli sit Semifinaalissa joulukuussa 2003.Se oli eka keikkani jonne menin tarkoituksella. Siellä näin Petterin ja sain tietää että nämäkin ovat Bändikoulun kasvatteja. Ajattelin et huh huh,eihän sieltä tule kuin hyviä bändejä.Kun keikka alkoi,olin aivan myyty.Muistan vielä et eka biisi oli Odotan.Mieleen jäi myös Ihmisen lento, Lauluja paratiisista ja Vettä vasten.Sit oli tammikuun lopulla Gloriassa keikka jossa olin. Rakastuin yhä syvemmin ja nyt jäi mieleeni Scarlett.Kun sivut aukesivat,sain tietää et Scarlett tulee sinkkuna.Se viihtyi kovasti CD-soittimessani.Keikkoja tuli lisää ja sit tuli Ikuinen virta.Siitä pidin vielä enemmän.Odottelin koko kesän levyä ja kun se tuli,olin aivan myyty.Biisit oli suurimmalta osin tuttuja monen keikan jälkeen ja olin myyty kun saatoin kuunnella nyt niitä koska vaan.Tommiin tutustuin Indican keikalla Tapiola-Gardenin pihalla kun Indicalla oli siellä keikka 14.8.2004. Paljon on tapahtunut,uusia kavereita ja upeita elämyksiä.

Verikynsi
Posted 05 January 2006 - 14:26


Kuulin Scarlettin radiosta silloin kun se alkoi siellä soimaan, eli joskus keväällä 2004. Se kuulosti hyvältä. En tiennyt tällöin vielä mitään Indicasta ja mielenkiinnolla odottelin sitten tulevaa, että tulenko kuulemaan bändistä lisää.
Sitten joskus näin Scarlett-musiikkivideon. Se oli hieno. Sitten kuulin Ikuisen virran. Hyvä kappale sekin. Kun luin bändistä vähän enemmän parista lehdestä, niin päätin hankkia levyn (hankin sen syksyllä 04). Ihastuin siihen. Sitten minusta tuli Indica-fani ja nykyisin olen vielä suurempi fani :3

Scarlett
Posted 05 January 2006 - 15:43


Kiva, että tänne on jo kirjoiteltu näin paljon. Lisää vaan!

Mango
Posted 05 January 2006 - 21:29


Ensimmäisen kerran kuulin Indicaa kun katselin Levyraatia ja siellä sitten tuli Scarletin video. Katsoessani videota olin aivan haltioissani, mikä tämä bändi on? ihana. Tämä oli muistaakseni joskus keväällä 2004. Kesällä kuulin satunnaisesti Scarletin ja tykkäsin edelleen, samoin Ikuisesta virrasta. Ostin sitten levyn aika pian sen ilmestymisen jälkeen. Kuitenkin epävirallinen rakastuminen tapahtui joskus loppu syksystä.

fani20
Posted 05 January 2006 - 21:30


Mango, on 5.1.2006, 21:29, sanoi:
Ensimmäisen kerran kuulin Indicaa kun katselin Levyraatia ja siellä sitten tuli Scarletin video. Katsoessani videota olin aivan haltioissani, mikä tämä bändi on? ihana. Tämä oli muistaakseni joskus keväällä 2004. Kesällä kuulin satunnaisesti Scarletin ja tykkäsin edelleen, samoin Ikuisesta virrasta. Ostin sitten levyn aika pian sen ilmestymisen jälkeen. Kuitenkin epävirallinen rakastuminen tapahtui joskus loppu syksystä.



mä näin indican videon summerissa

Miyako
Posted 06 January 2006 - 10:29


Mä aloin fainittaa Indicaa kun näin Indican Summerissa olikohan se nyt vuonna 2004 (en oo ihan varma...). Musa kolahti meikään ja oon siitä lähtien tykänny Indicasta. Ekaa levyy mulla ei oo, mutta oon lainannut sen kirjastosta. Tokan levyn sain joululahjaksi :D

Lasienkeli
Posted 07 January 2006 - 11:03


Joo, tosiaan Indica oli Summerissa vuonna 2004, sieltä pongasin. Näyttivät siinä ohjelmassa nimittäin Scarlett-videonkin. Jostain sitten sain tietää myöhemmin, että heiltä oli siinä vaiheessa levykin ilmestynyt... Tosin olin jostain kuullut sen levyn nimen ihan väärin, mutta onneksi oikea levy löytyi kuitenkin. ;)


Posted 09 January 2006 - 00:18


Jo toiselle palstalle kirjoitin aiheeseen liittyen:

"Muistan joskus viime vuoden kesällä (2004) kun näin tv:stä ihan sattumalta jonkun Särkänniemessä kuvatun pätkän nimen omaan "Ikuinen Virta-biisistä" ja se kyllä iski kuin salama. Ennen en ollut edes tietoinen koko bändistä mutta sitä jäi tuijottamaan kyllä kuin naulittuna vaikka tarkoitus oli vain kanavasurffailu. Tuli tunne että tehdäänkö tosiaan näin hienoa ja nimenomaan aidontuntuista musiikkia vielä? Toinen syy ihastumiseen ensisilmäyksellä oli laulajan suuri lavakarisma jossa siinäkin kyllä on osansa sillä aitoudella. Siitä hetkestä siis Indica on ollut ehdoton suosikkini kotimaisista nykybändeistä ja pari nähtyä livekeikkaa ovat vain vahvistaneet tätä."

Tosin esiintyminen Tarja-rockissa heikensi tätä aitouden tunnetta aika lailla. Mut ehkä tässä pikku hiljaa alkaa toipumaan järkytyksestä. On Indica kuitenkin edelleen oma lukunsa suomalaisessa nykymusiikissa, esiintyipä missä hyvänsä.

neiti-ellu
Posted 09 January 2006 - 15:29


lähin keikalle kerran ihan yksinäni ja ajattelin että ompahan varmasti aika melkonen keikka. mulla ei ollu minkäänlaisia oletuksia koko pändistä.en kyllä nyt muista miksi edes lähdin! onneksi lähdin.
olin kuin unessa.lumottuna. tunsin kuinka monen vuoden ikävät asiat purkautui silmistäni kyyneleinä-ensimmäistä kertaa tosi pitkään aikaan minä itkin,enkä saanut itkuani lakkaamaan.nyyhkin koko sen keikan ajan sitten. kun onnenkartanon kohdalla jonsu käski meidän istua lattialle,menin pieneksi mytyksi,istuin ihan hiljaa ja kuuntelin.tärisin.tunsin jotain outoa,ihan kun jotain olisi valunut harteiltani pois?voiko se olla mahdollista.kyynelten läpi näin kuinka jonsu hymyilli.minulle.minäkin hymyilin.ihan pikkuisen.

Scarlett
Posted 15 January 2006 - 15:44


Lisää vaan tänne tarnoita, odotan innolla! :D

Scarlet
Posted 06 February 2006 - 14:24


Tää on aikas kummalinen juttu....Mutta kaikki alkoi siitäkun viime jouluna me saatiin joululahjaksi karaokelaitteet ja siinä oli Ikuinen virta kappale ja mä aloin sitten laulaa sitä ja sitten mä ihastuin siihen ja sain sen levyn...=) :D :D :D

Sallyeia
Posted 06 February 2006 - 20:26


Olenkin kai jo kertonut, miten näin Scarlettin videon NRJ-top 10 ohjelmassa ja rakastuin heti kappaleeseen ja UPEAAN videoon, joka tuntui sellaiselta, jota olin jo pitkään tiedotamattani kaivannut.
Näin INdican ensimmäisen kerran livenä Elämä lapselle -konsertissa ja sittemmin kahdesti Hyvinkään salissa. Sen myötä koko perheeni on hurahtanut Indicaan. : )
Ensimmäisen levyn sain joululahjaksi ja tokan ostin kaupasta heti kuin se oli mahdollista.

Ninnu
Posted 06 February 2006 - 20:49


Se kai lähti siitä, kun lainasin kaverilta Ikuisen virran. Kuulosti heti kivalta. En mitenkään fanita Indicaa, mutta se kuuluu lempibändeihini ehdottomasti. :)

fani20
Posted 18 February 2006 - 10:13


noh en oo ensinnäkään varma oonko jo vastannu tänne mut kuitenkin nyt vastaan..xD

kun kuulin scarlett kappaleen summerissa niin katsoin sen vielä uusintana ja sit jotenkin mä tulin indica faniks mut pitää nyt tässä myöntää että uudempi levy eli tuulisettienoot on parempi kun ilkuinenvirta :D

Minteli
Posted 05 March 2006 - 13:06


Muistan, kun Scarlett-sinkku tuli ja näin sen videon NRJ top 10-ohjelmassa. Ajattelin, että no just joo, on siinäkin bändi. Sitten rupes tää sama biisi soimaan radiossa paljon ja mua ärsytti kauheesti, koska en pitänyt tästä kappaleesta. Sitten tuli Ikuinen virta-single ja sen videon näin Levyraadissa. Se oli musta ihan hyvä biisi ja video, mutta en kuitenkaan päättänyt levyä hankkia. Inhosin Indicaa pitkään, mutta kun Vuorien taa-single tuli, tajusin, että tämähän on sittenkin ihan hyvä bändi. Sitten oli pitkään suunnitelmissa ostaa Tuuliset tienoot-levy, mutta vieläkään sitä en ole saanut hankittua, kaverilta tosin olen kerran lainannut. Mutta nyt viimeistään Pidä kädestä-biisi todisti, että Indica on hyvä ja nyt toivon levyn varmasti synttärilahjaksi. :lol:

Scarlett
Posted 05 March 2006 - 14:43


Kiva et tänne on tullu näin paljon kirjoittajia! Lisää vaan! ^^

'suostun ehtoihin'
Posted 22 March 2006 - 18:38


Ensimmäisen kerran kuulin Indican mainittavan 2004 myötätuulirockin mainoslappusessa. En mennyt sitten heitä katsomaan kun se oli niin aikaisin aamulla. Ensimmäisenä bändinä soittamassa. Ajattelin: 'Vähät tuosta tuntemattomasta bändistä, nimikään ei kuulosta lupaavalta', joten en sitten heitä keikalla nähnyt. Muutamaa päivää myöhemmin sitten näin jossain ohjelmassa Ikuisen Virran videon ja sehän iski! Ja kyllä sitten kadutti kun en keikalle mennyt vaikka lippukin sille päivälle oli. No onneksi näin muut hyvät bändit.

Reth
Posted 22 March 2006 - 19:56


Mun kaveri osti Indican ekan levyn ihan kokeeks... Mä lainasin sen siltä ja tajusin että sehän on maailman parasta musiikkia! :D :D Sitte ostin levyn itsellenikin ja fanitan Indicaa siis vieläkin... Ja toivottavasti huuma kestää!

Micaela
Posted 22 March 2006 - 21:14


No se alko varmaan muistaakseni silleen, että näin Scarlett videon varmaan levyraadissa tai jossain. Sit olin kaverilla ja kuunneltiin kappaletta ja mietittiin hirveen kauan et kuka pois lähtee vaunuillaan? ja sit mun äiti tuli sanoon et se Indica tulee Kotkaan soittamaan ja se keikka on ilmanen ja sit me mentiin sinne kavereitten kanssa. Siellä oli tosi vähän porukkaa ja mä ja mun kaveri osattiin vaan Scarlett ja Ikuinen virta ja siellä me sit niitä lauleskeltiin. Sitten sain ekan levyn. Ja siitä asti olen ollut armottoman koukussa Indicaan. :D

Corazón
Posted 12 April 2006 - 17:00


Ei siinä muistaakseni ollu sen kummempaa kun että kuulin Scarlettia ja Ikuista virtaa radiosta ja tykästyin niihin heti. Ostin levyn ja siitä se lähti. :)


Posted 11 May 2006 - 21:43


minä näin indican keikalla ja kyllä se vaan iski lujaa. olin fani

lovejonsu
Posted 18 May 2006 - 19:49


Noooo. Kuulin indicasta ekaa kertaa televisiosta JA SIITÄ SE LÄHTI! Sen jälkeen olen indicaa fanittanu.
:P

Agnés
Posted 03 April 2007 - 12:37


Nostetaanpa tämä vanha aihe taas esille! En olekaan itse vastannut tähän, tai sitten en vain huomannut.

Mä olin katsomassa Indicaa kesäkuussa 2004 Lintsillä, eturivissä olin, enkä tiennyt Indicasta vielä mitään. Tajusin vaan keikan aikana, että ai tää on tää bändi, jolla on tää Scarlett-biisi. Olin kuullut sen radiosta muutaman kerran. Keikan aikana Jonsu sanoi seuraavan keikan olevan Myötätuulirockissa, ja olin itsekin menossa sinne. Muistan keikasta sen, että Jaska oli mun vieressä (en silloin vielä tuntenut sitä, toi oli eka kerta kun näin sen) ja että hänkin oli menossa Myötikseen. Kesäkuun aikana näin Jaskaa sattumalta pari kertaa stadissa :D En sitten kuitenkaan muista missä ja milloin tutustuminen kävi näiden Indica-fanien kanssa, keikkoja on kuitenkin ollut aika paljon, en edes tiedä monella olen käynyt. Wizzun tiesin kyllä ennen Indicaa jo.
Tuolla Lintsillä keikan jälkeen näin Jonsua ja oli siinä kai muitakin bändin tyttöjä, menin vaan moikkaamaan ja pyytämään nimmarin. Muistan kuinka olin ihan pökerryksissä Jonsun kauneudesta, ja että hädin tuskin sain kiitettyä :D

Sitten oli Myötätuulirock, jossa olin taas eturivissä, ja kolmas keikka taisi olla Tapiolassa, samana päivänä kuin levy ilmestyi (tai muistaakseni sen piti virallisesti ilmestyä maanantaina, mutta olikin ilmestynyt jo tuona perjantaina.. maanantaina sitten kuitenkin sain tuon levyn). Tapiolassa sitten tajusin olevani fani, vaikken ollut edes levyä vielä kuullut!

Heka
Posted 03 April 2007 - 16:49


Joskus kesällä 2004,tuli jostain Summerista tai vastaavasta,Scarlett-video.Vaikutti todella kiinnostavalta,ja tiesin jo silloin,ostavani levyn mitä pikimmiten.Sitten näin Ikuisen virran TV-mainoksen,ja taas valpastuin.Seuraavan vapaapäiväni istuin radion ääressä biisiä kärkkyen,ja tulihan se vihdoinkin.Ennen kuin biisi oli loppunut,olin jo matkalla Stockalle levyostoksille.Spårassa äidyin vähän miettimään;ett taisi kahvinkeitin ja stereot unohtua päälle,mut eiköhän noi kodinkoneet ole aika turvallisia.
Tämän uuden levyn tullessa,piti tietysti ottaa kuuntelulomaa,ja tuli siinä 3 keikkaakin aistittua.Ystäväni toki ihmettelevät fanitustani,eivät ole ehkä huomanneet,ett tämä alkaa olla lähempänä elämäntapaa.Ainakin monesta asiasta ajattelen nykyään paljon kauniimmin ja syvällisemmin.Oli jo aikakin herätä.

Pole
Posted 03 April 2007 - 19:21


Diudiu

Agnés
Posted 04 April 2007 - 13:23


Jo kolme (?) tyyppiä on maininnut tässä 2004 Summerin. Hauskaa, että yksi ohjelma on saanut niin monet kiinnostumaan! Mä en ite nähnyt tota Summeria.

Reth
Posted 04 April 2007 - 18:28


Silloin kun Ikuinen Virta rupesi soimaan radiossa ja kaikki "fanittivat " biisiä, päätin näyttää niille, että Indicalla on muitakin hyviä biisejä. Ostin levyn ja siitä se lähti. Hassua sinänsä,en ollut kuullut ennen Ikuista Virtaa Indicaa ollenkaan, joten täytyy kiittää näyttämisen halua siitä että löysin tän mahtavan bändin. B)

Fósforos
Posted 04 April 2007 - 21:27


Radion kauttahan se oma fanituksenikin sai alkunsa. Muistaakseni Novalla kuulin ensimmäistä kertaa Scarlett-biisin heti sinkun julkaisun aikoihin. Samantien kolahti tuo tyttöjen omalaatuinen tyyli ja Jonsun viehättävän kuuloiset vokaalit. Koko levy piti tietenkin saada heti kun se julkaistiin. Positiivisena yllätyksenä huomasin, että Indica ei olekkaan vain yhden hitin ihme vaan levy on kokonaisuutena vahva ja toimiva. Se oli menoa sitten...

Pole
Posted 04 April 2007 - 22:58


Offtopic; Fosforos taitaa tarkoittaa 'viisautta' kreikaksi ? Mielenkiintoinen nimivalinta ;)

Fósforos
Posted 05 April 2007 - 02:22


Pole, on 4.4.2007, 22:58, sanoi:
Offtopic; Fosforos taitaa tarkoittaa 'viisautta' kreikaksi ? Mielenkiintoinen nimivalinta ;)



Kreikan kielessä sofia tarkoittaa viisautta esimerkkinä filosofia, joka tulee sanoista filis ja sofia eli tarkoittaa tiedon rakkautta.

Fosforoksella on useita merkityksiä. Kreikan kielessä se tarkoittaa loistavaa ja myös alkuaine fosforia. Fosforihan palaessaan loistaa voimakkaasti, kuten kemian tunneilla on opittu. Kuitenkin viisain tapa käsittää Fosforos nimenä on yhdistää se Antiikin Kreikan Aamutähteen/Pietarin kointähteen ja näiden edustamiin asioihi. Aamutähti kuitenkin voidaan tulkita monella tapaa edustamaan useita eri asioita riippuen asiayhteydestä. Omalla kohdallani nimi tulee kiinnostuksestani ykseyden filosofiaa kohtaan ja se edustaa juuri erästä tulkintaa Aamutähden loistosta.

*Energy*
Posted 14 April 2007 - 09:57


Toisen levyn aikoihin kuulin pari kappaletta... ostin levyn ja nyt on kaikki levyt ja soi aika useesti :)

-aRZi-
Posted 14 April 2007 - 21:29


Sateinen juhannusaatto Himoksessa vuonna 2006 ja Indica päälavalla.. B) "Siitä se ajatus sitten lähti"

Paha kurki
Posted 20 April 2007 - 18:54


Vastataanpas nyt tähän kun kerran palstalle eksyin. Itse kuulin indicaa ensimmäisen kerran ihan vahingossa. Latasin joltain tyypiltä musiikkia ja kun sillä oli niin nopea yhteys niin laitoin ihan randomilla tulemaan kaikkea mahdollista. Ikuinen virta sitten kolahti muutaman kuuntelukerran jälkeen ja hain ihan kaupasta tuon levyn. Toivottavasti nyt ei sony bmg laita supoa mun perään kun täällä tunnustan tällaisia laittomuuksia
:lol:

Jaska
Posted 21 April 2007 - 09:29


Paha kurki, on 20.4.2007, 18:54, sanoi:
Toivottavasti nyt ei sony bmg laita supoa mun perään kun täällä tunnustan tällaisia laittomuuksia
:lol:



No tuskinpa kun kerran levyn ostit. Siinä tapauksessa laitonta lataamista vastaan minulla ei ole,jos ostaa levyn. ;)

HoocH
Posted 26 May 2007 - 03:46


Piilofani olen jo ollut pitkän aikaa... nyt on tultu sitten kaapista ulos oikeinpa ryminällä. 11.8. toteutuu mun haaveeni, ottaa Indica keikalle järjestämiini bileisiin. Silloin Tampereen alueella räjähtää ja Indica nousee vihdoinkin lavalle K-15 keikalla kuten olen toivonutkin.

Ennen sitä vielä Carmen Gray 2.6. Pirkkalan Jäähallilla, tervetuloa nuorempi juhlakansa sinne myös. Tilaisuus K-15 ja minulta saapi lisätietoja molemmista kekkereistä... :)

-- Lauri

Mirzku
Posted 12 June 2007 - 16:24


Mä taisin tutustuu Indicaan mun serkun kautta. Se oli saanu Indican ekan levyn jostai ja kuunneltii sitä serkun kanssa mummilla. Siihen jäi vähän niinku "koukkuu" ja oli pakko ostaa levy! :lol: Niin että kyllä se on se mun serkku ihana tyyppi ;) :lol:

Snowy
Posted 18 June 2007 - 15:39


Heippa.

Itse aloin fanittaa Indicaa, kun he esiintyivät muistaakseni Telvis- tms. gaalassa telkkarissa olisikohan ollut vuonna 2004(?). Esittivät kappaleen Vettä vasten ja olin myyty sillä sekunnilla. Biisit ovat vaan jotenkin niin satumaisen ihania, melodiat mahtavia, sanat löistavia. Jotkut biisit ovat suorastaan auttaneet selvittämään omia ajatuksiani (esim. Ihmisen lento). Ihanaa, syvällistä, kaunista musiikkia.

Onko Indicalla muuten kuinka paljon tällaisia, no, sanoisinko vanhempia (itse olen 25) faneja? Jotenkin kun on sellanen hönts, että suurin osa faneista on melko nuoria, vai olenko ihan väärässä?

Heka
Posted 18 June 2007 - 19:42


No itse olen 37v.,enkä läheskään vanhin fani.Kyllä Indicalla on mulle vielä paljon opettamista syvällisissä viisauksissa ja monessa muussakin,vaikka ikää mulla enemmän onkin.Ei vuosirenkaat aina ihan kaikkea kerro.

Karoliina
Posted 19 June 2007 - 18:57


Sanotaan nyt vaikka, että varsinainen tustumiseni Indicaan tapahtui esikoislevyn (Ikuinen virta) ilmestyttyä elokuussa 2004. Viimeistään tästä lähtien Indica on piristänyt elämääni monellakin tapaa:)

Jensu
Posted 24 June 2007 - 00:16


Silloin kun kuulin Scarlettin eka kertaa.

Maisgi
Posted 29 June 2007 - 19:55


No, menin yhelle indican keikalle. Ihastuin bändiin. oli kyllä tosi ihana keikka. Siitä se sitten alkoi. :D

Entil'Zha
Posted 31 July 2007 - 20:31


Eräänä iltana nukkumaan mennessäni huomasin toivovani että The Voicella soitettaisiin seuraavana aamuna "Se pidä kädestä kiinni-biisi".

Zzz
Posted 03 August 2007 - 14:47


Joskus kaiketi syksyllä 2004 tulin vaihteeksi lomalle valtion laitoksesta ja kämppis heti alkuun tokaisi tultuani: "Kuuntelepa tätä!" Laittoi sitten Indican soimaan ja miua alkoi naurattaa vallan perusteellisesti, että onpas hyväntuulista musiikkia, ja kun vielä videotkin lähtivät televisiosta tai netistä pyörimään... Kopsasin koko levyn tätä sanasisältöineen lystillistä musiikkia ja aikani kuunneltuani totesin, että juu, tämä aika mainiota, ja kauppaan. Mielestäni levyt ovat olleet tähän saakka kukin entistä parempi kokonaisuus.

Jensu
Posted 20 August 2007 - 20:51


Rupesin tykkäämään indicasta kun kuntelin kaverini kanssa yhtä kokoelmalevyä ja sit sielt tuli scarlett. Kysyin kaveriltani et kenen biisi tää on ja sit se kerto. Sit ostinkin sen levyn ja kaikki biisit kuulosti hyviltä.Ja siitä se lähti.

Lieroinen
Posted 26 November 2007 - 20:47


Joskus muinoin näin televisiosta Scarlettin. Kaveri hymähti vieressä, notta taas tuollainen turha tyttöbändi, johan niitä on maailma täynnä, mutta minusta nyt oli selkeästi jotain normaalista poikkeavaa tiedossa. Seuraavat pari vuotta haastatteluja ja musiikkivideoita nähneenä olin vakuuttunut, että kyseessä on oikeasti pätevä ryhmä, eikä mikään yhden hitin ihme. Lopulta löysin kirjastosta ensin Ikuisen virran ja sitten Tuuliset tienoot. Nyt kuunnellaan Kadonnutta puutarhaa, aina vaan paranee!

aurora
Posted 09 December 2007 - 15:52


Sehän oli 2006 talvella.
Radiosta tuli Pidä kädestä melkein aina kun mentiin sairaalaan mummia katsomaan ja kun vielä Indica esitti sen Huumassa niin mei päätin, että tässä on mun lempibändi. Eikä se ole siitä miksikään muuttunu... :D

PeteDator
Posted 15 December 2007 - 17:29


Päätin kokeilla Indican musiikkia, olin aikaisemmin "haukkunut" koko bändiä mutta kyllä tytöt osaavat tehdä sellaisia kappaleita, että "oksat pois". Olen miettinyt mihin musiikkikategoriaan Indica menisi : Melodinen "Gootti" Pop, pienellä rokkitwistillä. Loistavia kappaleita, lisää niitä.

Surutar
Posted 18 December 2007 - 19:46


Mulle iski radiosta Scarlett ku nyrkki otsaan. Ihan alusta asti olen kuunnellut ja varmasti kuuntelen vielä tulevaisuudessakin <3

Ereb
Posted 14 January 2008 - 18:19


Indica oli joskus kauan aikaa sitten (ennen ensimmäistä levyä tietääkseni) ala-asteellamme soittamassa koulun vanhempainyhdistyksen järjestämässä "Kevätpiknikissä". Ystäväni äiti oli yhdistyksen puheenjohtaja ja olimme auttamassa häntä jo aikaisemmin järjestämisessä, joten kävimme ennen "tapahtuman" (siis todella pieni juttu) alkua myös bändin tyttöjä moikkaamassa. Olen jo hävittänyt nimmarit, jotka silloin sain ja nyt harmittaa.
Mutta, tytöt soittivat muutaman biisin koulun lisäosan edessä, siis käytännössä hiekkakentän laidassa ja me istuskeltiin kuuntelemassa siinä edessä. En muista mitään keikasta, siis biisien suhteen, mutta tykkäsin silloin kovasti. Harmittelin jopa, ettei bändillä ole levyä olemassa. Kuulin siitä jonkin ajan päästä Scarlettin radiossa. "Hei tää on se bändi, joka oli meidän koululla!" (: Siitä asti olen kuunnellut. Ja loppua kohti yhä enemmän, olen jotenkin taas uudelleen innostunut yhtyeestä. Hevi vei minut mukanaan täysin n. 5 vuotta takaperin ja kevyempi materiaali vähän jäi, mutta takaisin ollaan tultu ja Indica soi taas paljon minun soittimissa.

Lethean
Posted 16 January 2008 - 22:29


Noobina lienee hyvä aloittaa täältä... :)

Muistan kuulleeni bändistä jo joskus Ikuisen virran aikoihin. Scarlett soi aika paljon radiossa ja tykkäsin biisistä, mutta kiinnostus bändiä kohtaan heräsi kunnolla viime keväänä, vappua se taisi olla, kun maalasimme äitini kanssa kesämökkimme kattoa. :D Linnansa vanki soi tunnissa noin miljoona kertaa matkaradiostamme, ja tuumin että bändihän on mennyt kovasti eteenpäin viimekohtaamisestamme.

Näinollen riemulla ei ollut rajoja, kun kuulin mikä bändi lämppää lemppariyhtyettäni Skandinavian rundilla. Liveveto Jyväskylän Paviljongissa oli sen verran vakuuttava, että ostin Indican levyt. Suhtautumiseni bändiin on varmaan vähän erilainen kuin suurimmalla osalla tämän foorumin käyttäjistä, jotka ovat pidemmän linjan faneja. Ensisijaisesti rakastuin kuitenkin samoihin asioihin kuin moni muukin - keijukaismystiikkaa rokkimeiningillä ja päälle vielä satumainen laulu. Ihanaa. :wub:

Rock_Bottom
Posted 01 February 2008 - 22:23


Aloitetaan tänne kirjoittelu vaikkapa täältä, kertomalla miten bändiin tutustuin.

Indicaa kuulin ensimmäisen kerran Ikuinen Virta -biisin videon tv-esityksessä, vuosi taisi olla 2004. Jo silloin kiinnostuin bändistä ja erilaisesta, omaperäisestä musiikista. Ensimmäinen ostamani Indica-albumi oli kuitenkin vasta seuraavana vuonna ilmestynyt Tuuliset Tienoot. Olin tuolloin varusmiespalvelustani suorittamassa, ja alkuun levyä tulikin kuunneltua lähinnä kuulokkeilla iltaisin päivän metsässäjuoksemisen jälkeen. Musiikki rauhoitti ja toi kauneudellaan kontrastia armeijan arkeen. Totaalisesti potin räjäytti 2007 keväällä Kadonnut Puutarha, jota tulikin soitettua lähes taukoamatta. Levy oli monipuolisuudessaan, tunnelmineen, melodioineen ja sanoituksineen täydellinen kokonaisuus ajatonta, kaunista musiikkia.

On vaikeaa alkaa erittelemään mikä tekee Indicasta niin hienon yhtyeen. Itseeni ainakin kolahtavat eniten loistavien biisien lisäksi rehellisyys, eskapistisuus, sovitukset sekä yhtyeen käsittämätön livetaika. :)

Arkku
Posted 10 February 2008 - 05:11


Itse aloin fanittaa nähtyäni Indican jossain ilmaiskonsertissa, jossa olin paikalla "muuten vaan". Imuttelin biisit netistä ja totesin että toimivat hiton hyvin edelleen. (Nyt on kaikki levyt ostettuna, nimmarien kera. Pari singleä kanssa.)

Tykkäilen satufantasiatunnelmista ja semmoisista, sopivan "lapsellista" tai lapsenmielistä meininkiä, tyyliin Lapsuuden puutarha, mutta silti jotain tunteellisen suurta ja eeppistäkin, olematta silloinkaan naurettavaa (toisin kuin esim. suomalainen hevi, joka kai kuitenkin saa inspiraationsa melko samanlaisista fiiliksistä). Sanoitusten ohella äänimaailmakin on useimmissa biiseissä huisin hieno ja vie mukaansa muihin maailmoihin. Toisin sanoen: parhautta. =)

Aslak
Posted 15 February 2008 - 19:02


Sattuipa olemaan aurinkoinen ja kuulas kesäpäivä erinäisiä vuosia sitten vieraillessani erään silloin vielä lähistöllä asustelleen ystäväni luona katsastaakseni, mitä uutta hän, minua huomattavasti parempivainuinen musiikkimaailman tuntija, jonka kautta olen saanut ensikosketuksen useisiin minulle rakkaimpiin yhtyeisiin, oli tietokoneelleen ladannut sitten viimekäymän. Kansioita selaillessani huomioni kiinnittyi yhtyenimeen, jonka otaksuin olevan latinaa ja joka siten herätti kiinnostukseni. Niinpä käynnistin ihmeteltäväkseni yhden kansion sisältämistä musiikkivideoista - nimeltään Ikuinen virta - eikä elämä ollut enää entisensä.

Lumoavan omaperäistä ja silti oudon tuttua ja helpostilähestyttävää, kauniisti laulettua, taidolla ja sopusoinnussa soitettua musiikkia, joka sanoituksineen puhutteli minua sieluunkäyvästi toisiin maailmoihin kuljettaen. Caelum, non animum, mutant, qui trans mare currunt; joskus harvoin vain ei tarvitse lähteä merien taa tunteakseen tähtien helmikudelman vaihtuvan yllään ja sydämensä sykkivän rinnassaan uuteen tahtiin - Indica on mahdollistanut senkin.

Eclipse
Posted 26 April 2008 - 16:48


Aloin kuuntelemaan Indicaa sen jälkeen, kun näin bändin lämppäämässä Nightwishiä Joensuussa 2007 joulukuussa.
En ollut koskaan ennen kuulut bändistä, mutta heidän keikasta jäi mieleen Jonsun omaperäinen lauluääni ja tarttuvat melodiat.

Valeriana
Posted 05 June 2008 - 14:06


Luin, että Jonsu laulaa Nightwish biisi ja halusin kuunnella hänen ääni. Siis katsoin Ikuinen Virta ja luulen myös Linnansa Vanki youtubeissa.
Ensimmäinin vaikutelma: Ai, suomenkieliset lyriikat :>
Toinen vaikutelma: Musiikkikin on hyvää! :D
Downloadasin cd-t ja myöhemmin ostin sen suomesta.

Agnés
Posted 05 June 2008 - 23:50


Valeriana, on 5.6.2008, 14:06, sanoi:
Downloadasin cd-t ja myöhemmin ostin sen suomesta.



Onko sulla siis kaikki kolme levyä?

.:Scarlett:.
Posted 06 June 2008 - 09:33


Mä aloin fanittaa sillon, kun kaverini osti Ikuinen virta CDn ja kuunneltiin se yhes, ihastuin heti!

Unsatisfiable girl
Posted 06 June 2008 - 11:14


Sillon, kun me musiikin tunnilla lauettiin kerran Ikuista vritaa ja sit alkoin kuunnella kotona ko. albumia =)

Valeriana
Posted 08 June 2008 - 20:43


Agnés, on 5.6.2008, 23:50, sanoi:
Onko sulla siis kaikki kolme levyä?



Joo, on. :)

Aina ensin kuunnelen ja sitten ostan, jos pidän siitä.

Iwen
Posted 16 June 2008 - 01:09


Minun kiinnostukseni Indicaan ajoittuu aivan sinne vuoteen 2004 asti, kun Scarlett -sinkku 6dcdputkahti ulos. Kuulin sen Summerissa videon kera ja pidin biisistä tosi paljon. Jopa niin paljon, että päätin haluavani ostaa bändin levyn kunhan vain saisin tilaisuuden. Jokin siinä vain oli, minä tavallaan tiesin etukäteen että rakastuisin levyyn. Jokin Indican soundimaailmassa oli äärimmäisen koukuttavaa. Päätökseni oli myös vastaan periaatteitani, koska varmistaakseni ettei rahat mene täysin hukkaan, täytyy minun yleensä olla kuullut levyltä kolme biisiä etukäteen. No, joka tapauksessa levyn sitten onnistuin hankkimaan itselleni eikä päivääkään ole tarvinnut katua.

Sitten kiinnostus kuitenkin jostain syystä hiipui Tuulisten tienoiden ilmestymiseen saakka. Siis, edelleen rakastin Ikuista virtaa ja uusi levy kiinnosti, mutta jotenkin ajattelin että aika on ajanut ohi minusta ja Indicasta yhdessä. Siispä en juuri Tuulisia tienoita sitten kuunnellut, ehkä tosiaan vain kerran ja todettuani soundin muuttuneen erilaiseksi, silloin ei-niin-koukuttavaksi, ei kiinnostus riittänyt oikein enempään kuunteluun. Kai jotenkin kaukaisesti ajattelin siihen vielä tutustuvani lisää, mutta sitten se vain jäi. Ikuista virtaa toki satunnaisesti kuuntelin.

Kadonneen puutarhan ilmestymisen (eikö se ollut vähän yli vuosi sitten?) ohitin olankohautuksella enkä edes tiennyt sen ilmestymisestä kuin vasta jälkijunassa eikä Linnansa vanki oikein kiinnostanut tarpeeksi. Jotenkin sitä vain sen perusteella ajatteli, että tytöt jatkavat samaa rataa eikä se kiinnostanut siksi. Sitten tulikin syksy ja kuulin Indican olevan Nightwishin lämppäri. Toisin kuin monet muut Nightwish-fanit, en kironnut valintaa, vaan odotin keikkaa uteliaalla mielenkiinnolla. Minun piti ennen keikkaa myös opetella sanoja kahden ekan levyn biiseihin ja tutustua jotain kautta myös uusiin kappaleisiin, jotta keikkaa pystyisi seuraamaan paremmin.

Tämä projekti kuitenkin jäi ja sitten olikin jo keikka. Ensimmäinen biisi, muistan selvästi että se oli Nukkuu kedolla, ei oikein sytyttänyt silloin, mutta rekisteröin kuitenkin mielessäni sen, että biisi selvästi erosi aikaisemmasta tuotannosta. En keikasta muista kovinkaan paljon muuta kuin sen, että Jenny sädehti lavalla enkä ole ikinä nähnyt niin kaunista hymyä. Minä olin kai vähän enemmän mukana kuin muu eturivi ja pari kertaa hän esiintyi melkein vain minulle ja hymyili kaiken aikaa. Ihastuttava ihminen. (Vaikken olekaan koskaan puhunut hänen kanssaan :D) Sen lisäksi muistan, että Noita vakuutti minut aika toden teolla ja sen kuultuani tajusin, että Kadonnut puutarha on saatava jostain käsiini.

Keikan jälkeen kuuntelin vihdoin Tuuliset tienoot tarkemmin ja ihastuin kertaheitolla. Nyttemmin se on auttamatta mielestäni heikoin Indica-levy, vaikka pidän siitäkin. Sitten ostin Kadonneet puutarhan tämän vuoden puolella ja sen kunnolla sisäistettyäni en voi sanoa muuta kuin, että piru vie, mikä levy! Henkilökohtaisesti varsinkin viiltää aika syvältä ja se on vain niin sopivan erilainen muuhun Indica-materiaaliin verrattuna. Kaunis, se se on. Rakastan sen kaikkia kappaleita. Indicalla on muutenkin ollut hyvin vähän huonompia biisejä, mutta kahdella muulla levyllä jokin on tökkinyt. (Musiikillisesti Varo, Ihmisen lento ja Viimeinen tanssi.)

Nyt vain odottelen innolla uutta syksyllä ilmestyvää levyä. Pahinta tänään on hieman erilainen, mutta yhtä kaikki sanoituksiltaan käsittämättömän hieno. Pidän siitä myös musiikillisestikin kovin (erityisesti säkeistöistä!), mutta silti toivoisin ettei koko seuraava levy ole sen kaltainen. Kai tässä silti jonkin sortin luottamus tyttöihin on enkä jaksa liikaa pelätä. :) Toisaalta silti hieman mietityttää tuo Tero/Tuomas -yhteistyö. Toivottavasti soundi ei tule liikaa muuttumaan tuottajan/äänittäjän suuntaan.

Mutta, re-fani kuittaa. o/

pelander
Posted 26 June 2008 - 10:51


Scarlett, on 2.1.2006, 20:53, sanoi:
Kaikki alkoi siitä kun näin Indican Ikuinen virta albumin mainoksen televisiossa.
Mielestäni se pätkä Ikuisesta virrasta oli IHANA!
Toivoin Ikuinen virta levyn joululahjaksi ja sain sen. Siitä se ajatus sitten lähti. Heh-heh :lol:

Kerro sinäkin miten ''tutustuit'' Indicaan!



mä aloin fanitaa indicaa kun mä kuulin sen laulu äänen se kuulosti kivalta :rolleyes: ;)

Septentrio
Posted 13 July 2008 - 09:55


Itse tutustuin Indicaan niihin aikoihin, kun radiossa soitettiin jatkuvasti Scarlettia ja Ikuista virtaa. Pidin molempia kuunneltavina kappaleina, mutten kuitenkaan aivan fanittamisen arvoisina. Ikuisen virran musiikkivideon tyylistä pidin, mutta siihen se jäikin.

No, myöhemmin pääsimme kouluni kanssa joidenkin messujen yhteydessä ilmaiseksi keikalle, jolla Indica esiintyi. Silloin toinen levy oli vasta ilmestynyt tai ilmestymässä, ja kuulin ensimmäistä kertaa Vuorien taa -kappaleen; rakastuin jo ensimmäisiin säveliin ja sanoihin ensisilmäyksellä.

Pian keikan jälkeen ostin Ikuisen virran ja tajusin, että ne kaksi biisiä, joita pääasiassa soitettiin radiossa, olivat vain minun kannaltani huono esimerkki Indicasta, sillä pidin muita kappaleita hyvinä. Scarlettista en pidä kovin erityisesti edelleenkään, mutta kun Tuuliset tienoot ja Kadonnut puutarha ilmestyivät, hankin nekin. Toisella levyllä oli monia kappaleita, jotka vain vahvistivat mieltymystäni Indican musiikkiin.

Ehkä suurin minuun vaikuttava tekijä Indican musiikissa, sadunomaisuuden lisäksi, on se, että lähes jokaisesta kappaleesta löydän palan itseäni ja elämääni.

Neljättä levyä innolla odotellen :P

Alli-
Posted 13 July 2008 - 20:14


Kuuntelin radiota kaikessa rauhassa omassa huoneessani. Sitten radiossa alkoi soida Indikan Ikuinen virta. Ihastuin biisiin sen sanojen ja melodian perusteella. Pyysin levya joululahjaksi ja sain sen. :D

surunauha
Posted 14 July 2008 - 15:32


olikohan se niin että sain ikuinen virta cd:n joululahjaksi ja sitä sitten tuli kuunneltua. Aika perus juttu.

TheBabyGirl
Posted 19 September 2008 - 16:09


kuulin radiosta "Ikuisen virran" ajattelin heti, että täähän on hyvää kamaa!!! Mutta en kuitenkaan halunnut vielä levyä yhden biisin perusteella (olin aikaisemmin mennyt sinkkubiisin vipuun eli ostanut levyn yhden biisin perusteella ja levy oli ihan paska) Halusin kuulla toisenkin biisin.
Kauan en kuitenkaan joutunut odottelemaan, kun telkkarista tuli joku hyväntekeväisyys konsertti jossa indica oli.
tietysti kuuntelin biisin ajatuksella ja päätin pyytää levyä joululahjaksi. :rolleyes:

No tietysti Tuuliset tienoot ilmestyi just silloin. sain siis tokan levyn ekaks. Eihän se paha asia ollut ollenkaan, mutta seuraavaksi puusin ihan ykkös levyn.... ja se oli menoo...

En ole vielä hypännyt kyydistä ja tuskin tulen koskaan hyppäämäänkään.

Pole
Posted 19 September 2008 - 23:20


Mä voisin oikestaan tarkentaa tuota edellistä kauan sitten muotoiltua vastausta, elikka; mä luin alunperin lyriikoita ja mun mielestä oli jotenkin käsittämätöntä että joku kiteytti elämän merkityksen kyyneliin jotka joku toinen vuodatti sen vuoksi että toinen josta välitti ylitti äärettömän.
Siinä oli jotain runollista ja ennenkuulumatonta.

Liberty
Posted 27 September 2008 - 18:16


Hei tietty se alko siitä ku sain sen Ikuinen virta levyn synttäri lahjaks. Sitte sain sen toisen (hyvä muisti :D) ja sit sen toisen (hmmm..) ja sit saan sen uusimman :D

telakka
Posted 30 September 2008 - 20:42


Tykkään vaan. Oon pitkään tykänny. Ei oikeen ole mitään stooria.(Eikä pidäkkään olla)

Arcticus
Posted 15 October 2008 - 23:22


Sanotaan suoraan, etten aikaisemmin Indicasta välittänyt paljoakaan, mitä nyt olin radiosta kuullut useaankin otteeseen "Ikuisen virran" ja "Vuorien taa". Vaikka nuo biisit olivatkin mielestäni hyviä, ei bändi kuitenkaan aiheuttanut niin suurta kiinnostusta, että olisin levyä lähtenyt ostamaan. Mutta viime keväänä tuli viimeinkin mieleen tutustua Indicaan tarkemmin, ja olivatkohan ne biisit "Saalistaja" ja "Scarlett", joiden kuuntelemisen jälkeen olin myyty. Mietin, kuinka sadunomainen tunnelma ja hyvät lyriikat oli osattu yhdistää noin hienosti, ja ajattelin, että tässä on tietyllä tavalla "poikkeuksellinen" bändi, jota täytyisi alkaa kuuntelemaan enemmänkin.

No, seuraavana päivänä poikkesin kaupan levyhyllylle, ja hankin itselleni Ikuisen virran. Levyä kuunnellessani tajusin, että Indica tekee sittenkin todella hyvää musiikkia. Tunnelma oli, kuten jo sanottua, sadunomainen ja mystinen, ja myös lyriikkapuolikin teki vaikutuksen. Biisien tarinoihin oli helppo samaistua, ja muutenkin Jonsun sanoitukset tuntuivat olevan kuin omista ajatuksistani. (Jonsu onkin mielestäni paitsi parhaimpia laulajia, myöskin parhaimpia sanoittajia ;) ) Niinhän siinä sitten kävi, että myös Tuuliset tienoot ja Kadonnut puutarha löysivät tiensä levyhyllyyni, ja Indica pääsi suosikkibändieni joukkoon. Sitten alkoikin uuden albumin innokas odotus, ja "Valoissa" jatkaakin noiden hienojen levyjen sarjaa. En osaa edes päättää, mikä noista levyistä on paras, valinta on vaikea.

Mutta, onnistuin myöskin aivopesemään ystäväni Indicalla. Tiesin, että hän tykkäsi joistakin bändin biiseistä, ja niinpä kuuntelutin nuo levyt hänellä. Ja niinhän siinä kävi, että hänkin tykästyi todella paljon Indicaan, ja nykyään sanookin sen olevan hänen lempibändinsä. Kaikki levyt löytyy häneltäkin, joten aivopesuni ilmeisesti onnistui täydellisesti :P

Agnés
Posted 17 October 2008 - 14:25


^Tosta aivopesusta sen verran, mä pyrin aina "vaivihkaa" laittaa Indicaa soimaan kun kaveri on kylässä tai puhumaan muuten Indicasta. On kavereideni yleisessä tiedossa, että pidän Indicasta, ja jos he vaikka kuulevat radiosta hyvän biisin, ne tulevat sanomaan mulle, että "hei, täähän on ihan hyvä", jolloin sanon jotain tyyliin "mutta se ei ole paras biisi levyltä, voin lähettää omat suosikkini"... Näin yhä useampi kuulee yhä enemmän Indicaa joka on vain hyvä asia!

Heka
Posted 17 October 2008 - 20:27


Vanhoista frendeistäni lähes kaikki ovat jo kyllästyneet mun Indica-hehkutteluun.Jengi ottaa oikeasti melkein aikaa,milloin mä alan taas puhua uusia Indica juttuja,jossain vaiheessa niitä kuitenkin taas tulee.Yli tuntia aiheesta puhumattomuuttani pidettiin ravintolassa jo kovana suorituksena,mutta kyllä silloinkin joutui vähän kielenkantoja jarruttelemaan.En mä tietenkään koko iltaa Indeistä puhu,mutta mieliaiheeni eittämättä.Ehkeivät kaikki vaan ymmärrä hyvän päälle tai sitten minä ymmärrän vähän liaankin hyvin.
Olen minä toki muutamaan otteeseen jonkun frendinkin mukaan saanut keikalle huokuteltua.Yksi jopa piti niin paljon,ett tuli toistekin.Mutta vähän tälläistä harvojen herkkua Indit tuntuu vieläkin olevan.No,eiköhän bändin suosio kasva pikkuhiljaa,mutta varmasti.Aidot helmet erottuvat aikanaan jäljitelmistä.

Kimmo
Posted 17 October 2008 - 21:00


Olen oikeastaan pitänyt Indicasta siitä lähtien kun kuulin Ikuisen virran sen ilmestymisen aikoihin. Pidin myös sekä Ikuisen virran että Scarletin musiikkivideoista. Kuitenkaan en sen tarkemmin Indicaan tutustunut vielä Ikuinen virta-levyn ilmestymisen aikoihin. Voi olla että ohitin koko asian hieman huvittuneesti olan kohautuksella, ajattalematta että tässä on nyt kyseessä jotain todella erityistä. Ikuinen virta oli kuitenkin ensimmäinen Indica-levy jonka ostin, mutta tämä tapahtui vasta kesällä 2006. Kuuntelin levyn muutamaan kertaan ja vaikka alusta alkaen olikin selvää, että pidän aivan erityisesti Jonsun äänestä ei levy vielä tuossa vaiheessa aiheuttanut lopullista koukkuuntumista. Se tapahtui kuitenkin saman vuoden syksynä kun sain kuunneltavakseni Tuuliset tienoot -albumin. Kadonneen puutarhan ostinkin jo sen ilmestymisen aikoihin ja samoihin aikoihin myös Ikuinen virta alkoi avautua aivan uudella tavalla ja sinkku-biisien lisäksi myös muut kappaleet alkoivat kuulostaa erittäin hyviltä. Tänä vuonna on viimein päästy siihen vaiheeseen että voin tunnustautua Indican faniksi ja näin yhtyeen myös ensimmäistä kertaa keikalla.

Linnansa jyvä
Posted 04 November 2008 - 00:10


Minä aloin kuuntelemaan Indicaa vasta vähän aikaa sitten. Olin oikeastaan kuullut muutamia Indican biisejä, mutta en tarpeeksi että kiinnostus olisi kerennyt herätä. Nyt sitten pari kuukautta sitten satuin seikkailemaan netissä ja eksyin jotenkin Indican myspace sivulle, jossa oli koko Valoissa albumi kuunneltavana. Kuuntelin biisejä pikaisesti jonkin verran, ja etäinen kiinnostus jäi kytemään, mutten miettinyt asiaa sen enempää.

Kerran sitten kun kuljettiin kaverin kanssa Tavastian ohi, niin katottiin mitä bändejä on tulossa soittamaan, ja koska muita kiinnostavia ei tuntunut olevan, päätimme mennä katsomaan Indicaa, ikäänkuin ottamaan meiningistä selvää.

Keikka olikin sitten sen verran mainio että vaikutuin ja ostin Valoissa albumin seuraavalla viikolla. Myöhemmin loputkin levyt löysivät tiensä hyllyyni. Kaverikin tykkäsi, ja nyt käytiin kattomassa Indicaa toisen kerran, tällä kertaa toinen kaveri vahvistuksena, joka myös piti esityksestä. Nyt molemmat on ihan messissä. :D

HooPee
Posted 16 November 2008 - 17:04


Kuuntelin varsin aktiivisesti ensimmäisen levyn aikoihin, tykkäsin kovasti. Sitten bändi jotenkin painu unohduksiin, kuulin kyllä radiosta sinkkubiisit, ja ihan tykkäsin, mutta jostain syystä en levyjä hankkinut enkä keikoille mennyt. 2007 alussa satuin bändin näkemään livenä yhdessä tapahtumassa, ja olin ihan fiiliksissä, edelleenkään en kuitenkaan levyjä hankkinut. Kun Indica lämppäs Nightwishia, innostuin bändistä taas uudelleen, ja sillä tiellä ollaan edelleen.

PaRaDeaD
Posted 28 March 2009 - 11:28


No tykkäilin jo joskus näistä tunnetuimmista singleista (Ikuinen virta, Vuorien taa, Linnansa vanki), mutta fanitus alkoi vasta tässä vasta ihan hetki sitten kun ihastuin PMMP:hen ja etsin sitten muita tälläisiä suomalaisia pop/rock yhtyeitä naislaulajalla(/jilla). Ensin rakastuin biisiin Pahinta tänään ja kuuntelin muita biisejä. Hetken päästä lähti sitten Valoissa ostoon ja siitä se sitten..

Hattivatti
Posted 29 April 2009 - 19:04


Kerron lyhyesti, miten itse aloin pitämään Indicasta. En ollut kuullutkaan yhtyeestä ennenkuin vasta viime vuonna, kun tv:stä tuli ykköseltä ohjelma siitä miehestä joka vei aina keikan jälkeen bändille suklaata. Indica oli sen suosikki ja silloin näin ja kuulin niitä ensimmäisen kerran. Ajattelin, että ihan kuunteltavaa, mutta huomion vei kuitenkin se fani.
Asia ehti jo unohtumaan, kunnes kuukausia myöhemmin, muistaakseni joulukuussa, käteeni osui Tuuliset Tienoot-levy. Silloin muistui ohjelma mieleen ja päätin ostaa, etenkin kun hintakin oli jo halpa. En tiennyt bändistä mitään, en nimiä, en edes montako levyä niiltä oli tullut ja monesko tämä oli. Aloin vaan kuuntelemaan ja sitä tuli kuunteltua sitten ihan tolkuttomasti. Se oli vaan niin mahtavaa. Lapsuuden metsästä tuli silloinen suosikki. Vähemmän hyviä olivat Varo, Viimeinen tanssi, mutta eivät huonoja nekään.
Innostuin ja aloin kuumeisesti etsimään muita levyjä. Seuraavaksi ostin Ikuinen virta- levyn ja se vasta jysähtikin! Ei yhtään edes vähemmän hyvää kappaletta, kaikista pidin.
Sitten maailma tuntui romahtavan, ehkä odotukset olivat jo liiankin korkealla. Ostin siis Kadonneen puutarhan. Yhtään suosikkia ei löytynyt, selkeästi huonoin oli Nukkuu kedolla. Loppujen lopuksi hyvin tasalaatuista kaikki tyynni. Kuuntelen suht harvaan tuota levyä. Aloin jo vilkkaassa mielikuvituksessani miettimään, että juontuuko tuo Kadonnut- sana siitä, että bändikin tajusi menettäneen otteensa.
Rohkenin kuitenkin hankkimaan myös tämän viimeisen ja siitä tuli heti suosikkini. Aivan mahtava, vielä parempi kuin Ikuinen virta. Kuuntelen sitä lähes päivittäin ja yleensä monta kertaa läpi. Ehdoton suosikki on 10 h myöhässä, joka on myös soittoäänenä eli voin sanoa kuuntelevani Indicaa päivittäin! Pidän jokaisesta levyn kappaleesta.
Kun kuulin Indicasta näinkin myöhään, en joutunut odottamaan uusia levyjä vaan pystyin ostamaan ne kuukauden sisään kaikki. Se etu siinä oli. Vielääkään en tunnista kaikkia Bändin jäseniä, ainoastaan Jonsun ja Lauran ja ehkä Heinin, muitten nimet sentään tiedän. Mutta ei minun kaikkea tarvitse tietääkään. Pidän musiikista ja se riittää.

Tässä tämä tarinani.

arij
Posted 10 May 2009 - 00:53


Terve tuloa Indica "lahkoon" Hattivatti. En tiedä missä asut, mutta suosittelen menemistä seuraavalle mahdolliselle keikalle; et tule katumaan, itse kävin Lontoossa asti...

tempest
Posted 13 June 2009 - 19:19


Mmm...

Tykkäsin Ikuinen Virta -kappaleesta silloin ajat sitten kun se soi musiikkikanavilla ja radiossa. Koin ettei Indica kuitenkaan sopinut tuolloiseen musiikkimakuuni, niin se sitten unohtui äkkiä. Varsinainen fanitus alkoi vasta ihan alkuvuodesta 2007. Olin kuunnellut The Cranberriessia aika paljon, ja etsin jotain saman tyylistä musiikkia. Jostain sattumalta kohdalleni osui Indica, ja latasin(vieläkään en muuten omista aitoa <_< ) vanhojen muistikuvien perusteella Ikuisen Virran ja lisäsin kyseisen albumin mp3-soittimeeni. Koulumatkani kesti noin 50 minuuttia, joten joka aamu mennessäni kouluun kuuntelin Ikuista Virtaa. Olin melko laiska kouluni suhteen, mutta tuolloin aloin ihan odottamaan koulumatkojani, sillä se oli vaan yksinkertaisesti niin siistiä istua bussissa ja metrossa kuunnellen Indicaa.

Ei kestänyt kauaakaan kun tajusin että Indica on tosi hyvä ja ilokseni satuin innostumaan bändistä hyvään aikaan, sillä Indit oli juuri julkaisemassa uutta levyään, Kadonnutta Puutarhaa. Ostin tietty KaPun heti julkaisupäivänä, ja tykkäsin siitä melkeinpä enemmän kuin Ikuisesta Virrasta. Aikaa kului, tuli kesä ja tunsin että nyt tarvitsee lisää Indicaa, joten oli Tuuliset Tienoot -levyn vuoro. Tästä tulikin tuon kesän soundtrack. En millään keksi parempaa kesälevyä kuin TT. :)

Nyt tänä päivänä tykkään edelleen Indicasta tosissani. Vähän harmittaa että olen vain kolme keikkaa onnistunut näkemään. Kaksi Tavastialla ja On the Rocksissa yksi, nämä onkin ollut ihan parhaita. Toivottavasti tulee syksyllä taas klubikeikkoja Helsinkiin. Olen miettinyt myös näitä kauempana olevia keikkoja, mutta enpä ole saanut ketään kaveria koskaan hirveän pitkälle mukaan, joten noita on sitten mennyt ohi suun.

Susanna
Posted 01 June 2010 - 17:30


Sain joskus aikoinaan Indican yhden cd:n synttärilahjaksi sedältäni, ja ihaustuinpa niin
että päädyin menemään keikalle. Lähes kaikki ystäväni vihaavat Indicaa, mutta en juuri siitä
välitä. Eikä se niitä haittaa kun nyt vaan olen Indica-fani.

Mijji
Posted 13 June 2010 - 19:00


Ihan vasta alotin A Way Awayn myötä. In Passing singlen joskus bongasin spotifyssa ja pian tuli ite albumi.

En voi sanoa että aiempi tuotanto huonoa oli, kyllä sitäkin hyvin kuunnella voin ja aina arvostin sitä että Indica oikeasti tekee oman musiikkinsa, mutta ei se koskaan napannut samalla tavalla kuin nyt "uusi Indica". Tosiaan, gottimetallia pääasiassa kuuntelen ja nyt yhtäkkiä last.fm näyttää meikäläiselle ~100 soittoa Indicaa tällä viikolla..

Juhis
Posted 30 August 2010 - 20:40


Omalla kohdallani Indican diggaaminen oli oikeastaan ollut kytemässä jo vuosia. Kun olin törmännyt Indican biiseihin aikaisemmin, ne olivat tuntuneet hyviltä, ja kiehtoviltakin, mutta oman musiikillisen ahdasmielisyyden takia se ei koskaan johtanut sen pidemmälle. Indica tuntui silloin liian erilaiselta verrattuna siihen musiikkin mitä yleensä kuuntelin.

Tänä kesänä sitten A Way Awayn julkaisun jälkeen heräsi kiinnostus uudestaan, ja viimeinkin tutustuin lähemmin vanhaankin materiaaliin. Ei kestänytkään kauan, kunnes olin aivan ihastunut! :D Indica onkin hyvässä mielessä aivan omanlaistaan musiikkia, ja melkein harmittaa etten ollut sitä aikaisemmin osannut kunnolla arvostaa, mutta ehkä parempi myöhään kuin ei milloinkaan. ;) Nyt ovat kaikki levyt olleet kovassa kuuntelussa viikkoja, ja innolla odotan ensimmäisen keikan näkemistä. :)

ansuu
Posted 12 September 2010 - 14:34


Itse aloin tykkäämään Indicasta silloin kun tuli tää Ikuinen Virta. Koskaan en oo fanittanu, mutta tykääny olen kauan.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited