Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 21:36

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Sat 5. Jan 2013, 13:23 
Offline
Scholar Indican
Scholar Indican
User avatar

Joined: Mon 10. Dec 2012, 16:47
Posts: 160
Location: Tampere, Finland
Pahinta tänään -kokoelma
Indica Forum -> Indica -> Pahinta tänään -kokoelma

Alex
Posted 31 August 2009 - 16:10


Huomasin juuri että levykauppa X:n sivuilla lukee että kokoelma ilmestyisi 21.10.

Biisilista:

Valokeilojen vampyyri
Ikuinen Virta
Scarlett
Pidä kädestä
Vuorien taa
Valoissa
Ruusupensaat
Murheiden maa
Linnansa vanki
10 h myöhässä
Kersantti Karoliina
Pahinta tänään

Laba
Posted 31 August 2009 - 21:05


Toivottavasti tuo ei ole lopullinen nimi. "Best of" ei kuulosta kovin fiksulta, kun levyllä on vain suomenkielisiä biisejä. Ellei sitten olla ajateltu, että sen englanninkielisen levyn jälkeen tuolla kokoelma tulee olemaan paljon kysyntää ulkomailla.

Laba
Posted 16 September 2009 - 09:22


Biisilista on julkaistu ainakin tuolle LevykauppaX:n sivulla. Kovin on suppean näköinen. Siinä tosin pistää silmään, että uusia biisejä lukuunottamatta mukana on vain ne biisit, joista on tehty video. Siihen siis sopisi mainiosti rinnalle DVD. Toivottavasti sentään samaan pakettiin eikä erillisenä julkaisuna.

arij
Posted 16 September 2009 - 11:01


Niin kysehän oli vanhoista sinkuista+3, niin ainakin ymmärsin alunperin eli sitä vasten lista ei ollut suuri yllätys.

Laba
Posted 16 September 2009 - 11:41


Puuttuu siitä silti Vettä vasten, Niin tuleni teen, Noita ja Ulkona. Eikä toisaalta Kersantti Karoliina ole single. Keston puolesta nuo kaikki olisivat varmaankin mahtuneet mukaan.

Kun se noin lyhyt on, niin julkaisisivat sitten saman tien vinyylillä. Tuollainen retrokansi sopisi siihen mainiosti.

arij
Posted 16 September 2009 - 11:47


Laba, on 16.9.2009, 12:41, sanoi:
Puuttuu siitä silti Vettä vasten, Niin tuleni teen, Noita ja Ulkona. Eikä toisaalta Kersantti Karoliina ole single. Keston puolesta nuo kaikki olisivat varmaankin mahtuneet mukaan.

Kun se noin lyhyt on, niin julkaisisivat sitten saman tien vinyylillä. Tuollainen retrokansi sopisi siihen mainiosti.


Osa noista varmaan julkaistaan englannin kielisellä levyllä, ja kyllä Kersantti Karoliina Indican osalata tavallaan on sinkku, joka on julkaistu kokoelma-albumilla jo kertaalleen.

Alex
Posted 16 September 2009 - 13:44


Laba, on 16.9.2009, 12:41, sanoi:
Kun se noin lyhyt on, niin julkaisisivat sitten saman tien vinyylillä. Tuollainen retrokansi sopisi siihen mainiosti.


Viinyyli olisi hyvä, tuli itselleen myös mieleen että kansi olisi hieno älppärin kannessa.

Lisäsin biisilistan aloitusviestiin.

Jaska
Posted 16 September 2009 - 14:05


Täytyy sanoa että olen kyllä hieman pettynyt tuohon biisilistaan. No,on siellä sentään Valokeilojen vampyyri ja joku Murheiden maa ja Ruusupensaat,mutta olisin odottanut että Unten maa,Odotan ja Nuorallatanssija olisivat tulleet. No tosin Odotan on sellainen biisi,josta enemmistö bändistä ei pidä joten ehkä sinänsä ymmärrettävää mutta muuten vaikuttaa aika suppealta,kun ei siinä ole edes kaikkia sinkkuja. Miksi esim Ulkona on jätetty pois...

Linnansa jyvä
Posted 16 September 2009 - 14:23


Jaska, on 16.9.2009, 14:05, sanoi:
Täytyy sanoa että olen kyllä hieman pettynyt tuohon biisilistaan. No,on siellä sentään Valokeilojen vampyyri ja joku Murheiden maa ja Ruusupensaat,mutta olisin odottanut että Unten maa,Odotan ja Nuorallatanssija olisivat tulleet.


Kuin myös, itse odotin samaa. Ompas kiva maksaa uudestaan samoista biiseistä jotka löytyvät jo omistamistani albumeista.

Ensin ajattelin että ostan tuon ihan varmasti, mutta 20€ kolmesta biisistä pistää miettimään. <_<

Karoliina
Posted 16 September 2009 - 17:53


Sikäli kuin Lauran blogia uskallan ulkomuistista lainata niin sen mukaan levylle piti tulla "läjä vanhoja sinkkuja". Siinä ei siis luvata, että levylle tulisi kaikki Indican uran aikana julkaistut singlet. "Unten maa" ja "Odotan" ovat "Ikuisen virran" bonus-biisejä, joten jo sillä perusteella tuntuu ihan luontevalta, ettei niitä julkaista sinkkukokoelmalla. Hieman hämmästyttää se, miten suuret odotukset kokoelman sisällön suhteen ovat. Olen nimittäin ollut siinä käsityksessä, ettei kokoelmalle yleensäkään tule enempää kuin kolme tai korkeintaan neljä uutta biisiä.

arij
Posted 16 September 2009 - 18:06


Samoilla linjoilla olen, jos arvata olisi pitänyt(niin kuin teinkin,mutten ääneen)niin ainoastaan Kersantti Karoliina olisi jäänyt listalta pois. Sitäkin ihmettelen, miksi sellaiset joilla jo kaikki albumit on ja myös bonus biisit, valittavat, että olisi pitänyt olla enemmän vanhoja sinkkuja, kun ne jo on kuitenkin ennestään. Tämähän on selvästi vain houkutin niille uusille "tykkääjistä",joilla ei vielä kaikkia albumeja ole ja ehkä eivät heti halua kerralla ostaa. Ja jos vain ennen kuulemattomat haluaa, niin kyllä ne varmasti voi ladata nettikaupasta pelkästään, eikä paljoa maksa. Ja sen vielä sanon, että englannin kieliselle albumille tulee kuitenkin varmasti Noita,Vettä Vasten ja Ulkona, niin siinäkin on tietysti ollut linjauksen paikka.

Hattivatti
Posted 16 September 2009 - 19:41


Niinpä, mutta esimerkiksi minulla ei ole noita "Ikuisen virran" bonuskappaleita, kun ostin levyn vasta viime vuoden lopulla. Haluaisin joskus kanssa kuulla "Unten maan" sekä "Odotan" kappaleet. Hyvä se on sanoa ettei tarvitse laittaa kokoelmalle, kun jo kyseiset biisit omistaa. Nyt olisi ollut hyvä paikka koota noi yhteen sekä "Nuorallatanssija" kanssa.

Linnansa jyvä
Posted 16 September 2009 - 19:55


Niin no, kokoelmahan on yleensä vain levy täynnä vanhoja hittejä, mutta kun kuulin että tälle kokoelmalle on tulossa myös ennenjulkaisemattomia biisejä odotukset nousivat aika reippaasti. Kun nyt vielä oli puhetta vanhoista sinkuista niin olin vakuuttunut että Nuorallatanssija tulee mukaan, hyvällä tuurilla vielä Odotan ja Unten Maa, kun ei niitä tietääkseni ole missään vielä julkaistu. Ainakaan omassa Ikuisessa Virrassa niitä ei ole. Onko ne muka jossain saatavilla?

arij
Posted 16 September 2009 - 23:22


Itsekään en noita bonus biisejä Ikusen virran mukana saanut, ja ehkä tytöillä on ollut jo kaun sitten joku periaate päätös ko. biiseistä, mutta esim Nuorallatannsija on netistä saatavana ja Valokeilojen Vampyyri on tällä levyllä niin täytyy kait sitten odottaa vain hyvää haltijaa...

Agnés
Posted 17 September 2009 - 18:43


No mun mielestä toi biisilista on vaan ihan liian lyhyt, ja tolla tuskin paljon uusia faneja tavoitetaan. Eiks se oo kuitenkin kokoelmien idea pääsääntösesti? :blink: Onhan kolme uutta biisiä tietenkin hyvä, mut vois olla mukana jotain lisääkin, kuten se Nuorallatanssija ja Unten maa.

Heka
Posted 18 September 2009 - 20:59


Enköhän mä ton kuitenkin jossain välissä osta,vaikka vähän toisenlaisia biisejä oisin valinnut.Kiinnostaa noi uudet,ja toihan vois olla sellainen näppärä paketti jota vois vaivihkaa vähän muillakin kuunteluttaa.Vähän ajattelin sitä sellaiseksi mökkilevyksi,kuka sitä jaksaa landelle kaikkia levyjä mukaansa raahata,on siellä aina muutakin tekemistä kuin musan kuuntelu.Ei noita uutukaisiakaan tulisi heti kuunneltua puhki,kun harvoin kuulee,riippuu nyt aika paljon siitä kuinka sykähdyttää.Tai ehkä sen levyn otan sit aina reissuille mukaan,aika näyttää.

Laba
Posted 19 October 2009 - 12:33


Digitaalinen versio näkyy olevan jo saatavilla. Kunhan pääsen kotiin, lähtee Ruusupensaat ja Murheiden maa hankintaan. Yleisesti ottaen vituttaa nuo pelkät lataukset, mutta kun nyt ei näytä CD-version mukana saavan mitään ekstraa, teen niin että hankin nyt vain uudet biisit nörttimuodossa ja odotan CD:n hankkimisen kanssa alennusmyyntejä.

Laba
Posted 19 October 2009 - 17:01


No niin, uudet biisit on hankittu ja kuunneltu:

Ruusupensaat: Dramaattinen pianoballadi aika lailla samassa hengessä kuin Onnen kartano. Ei ihme, että tätä ei otettu Valoissa-albumille - en pystyisi sijoittamaan sitä luontevasti oikein mihinkään paikkaan.

Murheiden maa: Indica goes proge! Kivat kellopelikilkutukset taustalla ja välisoittoa olisi voinut vaikka pidentääkin. Ainesta sellaiseen 6-7 minuuttiseen biisiin.

Karoliina
Posted 19 October 2009 - 19:56


Laba, on 19.10.2009, 13:33, sanoi:
Digitaalinen versio näkyy olevan jo saatavilla.


Niinpä onkin! ;) En malttanut millään mieltäni vaan kävin heti lataamassa uudet biisit koneelle. Kuulostaa ehkä hassulta, mutta Keskiviikkona vielä ostan levyn kokonaisuudessaan.

Mango
Posted 20 October 2009 - 11:55


Jee, huomenna ostan ton levyn. Digitaalisia versioita en aio ladata. Pitää vielä sinnitellä yhden yön yli, että pääsee kuulemaan noi uudet biisit.

Laba
Posted 20 October 2009 - 16:43


Uusien biisien sanat korvakuulolta kirjoitettuna. Murheiden maassa oli pari kohtaa, joista en ollut ihan varma.

Ruusupensaat

Uinu vielä tuhannen vuotta,
kello lyö hiljalleen
Kuljen jaloin muistojen suolla,
Ylitse taistelen

Ethän pelkää pimeässä,
luovuta koskaan en
Kerran saavun,
ruusupensaista rikon jokaisen

Vaivu uneen muuten et jaksa,
vankina odottaa
Vaikka rimpuilen, tämä matka
pakko on taivaltaa

Ethän pelkää pimeässä... (x3)

Ethän sure pimeässä,
irrota koskaan en
Kerran saavun,
ruusupensaista rikon jokaisen


Murheiden maa

Jaksathan kiinni pitää,
vaikka et tunne mitään
Kaikki on vierasta,
juuret on ilmassa
Odota, ehkä tänään

Taipuu valkeaan pimeä maa
Kaatuneensa kantaa
Vuosien taa jäljet johtaa
kirjoissa kerrotaan

Vaipuu nirvanaan surujen maa
Hukkuneensa nostaa
Murheiden maa taivu, vaivu jo valkeaan

Kuinka pystyy heräämään
Jos ei erota unta enää
On liian hiljaista
Kuolemanhiljaista
Odota, jospa tänään

Taipuu valkeaan pimeä maa
Kaatuneensa kantaa
Vuosien taa jäljet johtaa
kirjoissa kerrotaan

Vaipuu nirvanaan surujen maa
Hukkuneensa nostaa
Murheiden maa taivu, vaivu...
Murheiden maa taivu, vaivu jo valkeaan

Taipuu valkeaan pimeä maa
Kaatuneensa kantaa
Vuosien taa jäljet johtaa
kirjoissa kerrotaan

Vaipuu nirvanaan surujen maa
Hukkuneensa nostaa
Murheiden maa taivu, vaivu...
Murheiden maa taivu, vaivu jo valkeaan

Mango
Posted 21 October 2009 - 12:12


:wub:

Upeita noi uudet biisit!
Nyt mä olen ainakin sitä mieltä, että Ruusupensaat on mun uusi suosikki! En uskalla edes ajatella, mitä tapahtuu, jos joskus kuulen ton livenä!
Murheiden maa on loistokas myös. Mulla tuli vähän Janis Joplin mieleen siitä.

Edti.
Laba, mun mielestä Murheiden maassa lauletaan noin kun säkin olet kuullut.

arij
Posted 21 October 2009 - 15:21


Eikö tullut sanoja levyn mukana. Itse tilasin kyllä levyn ennakkoon, mutta pääsen kotia vasta prjantaina.

off topic: Jonsu oli tänään YleX:n haastateltavana, ja rivien välistä kyllä ymmärsin, että ulkomaankiertue olisi keväällä tulossa. Joku ehdotti joskus youtubessa Jonsua presidentiksi. Politikon ainesta kyllä, ei vastannut yhteenkään tehtyyn kysymykseen, vaan muotoili vastaukset oman mielen mukaa.

Laba
Posted 21 October 2009 - 16:25


Mango, on 21.10.2009, 13:12, sanoi:
Nyt mä olen ainakin sitä mieltä, että Ruusupensaat on mun uusi suosikki! En uskalla edes ajatella, mitä tapahtuu, jos joskus kuulen ton livenä!


Ottaen huomioon, että lähihistoriassa Rocksissa on aloitettu Nuorallatanssijalla ja Onnen kartanolla, en yllättyisi kovinkaan paljoa, jos Ruusupensaat aloittaa marraskuun keikan.

CD:n hankkineet: Onko kansivihossa mitään erityistä, kuten historiikkia tai kommentteja biiseistä?

Karoliina
Posted 21 October 2009 - 19:12


arij, on 21.10.2009, 16:21, sanoi:
Eikö tullut sanoja levyn mukana.


Nyt sain minäkin jo aivan konkreettisen albumin käsiini. ;) Ei ollut levyn kansipaperissa sanoja, mutta niinhän se usein on, ettei kokoelmalevyihin sanoja paineta. Sen sijaan tuossa kansivihkossa oli mukavan värikkäitä ja hyväntuulisia kuvia Indicasta. Onpa sinne kuvattu myös pari niistä biisilistoista, joita bändi kirjoittaa itselleen keikoja varten eli hyvältä näyttää siis ;) Kokoelman sisältö on tietenkin myös erinomaista, joten alanpa keskittyä sen kuunteluun. ;) Muuten Jonsu mainitsi Ylex:llä ollessaan, että seuraava single tältä levyltä on "Murheiden maa".

Heka
Posted 23 October 2009 - 16:02


Mä en ole ehtinyt vielä hankkimaan,mutta Ruusupensaat ja Murheiden Maan kuulen tänään matkalla Indican-keikalle Lohjalle.Odotan niitä melkein yhtä paljon kuin itse keikkaa.

Jaska
Posted 24 October 2009 - 10:01


Itse ostin tuon eilen,pitäähän hardcore-fanilla olla kaikki ;) Ja oli kyllä kannattava ostos juuri noiden kolmen biisin takia. Ruusupensaat ja Murheiden maa ovat kertakuulemalla kauniita ja Valokeilojen vampyyri tuo mukavia muistoja Indican alkuajoilta.

Kokoelma on varsin pätevä paketti Indicaan tutustuvalle,mutta itse olisin toivonut kokoelmasta vähän kattavampaa. Ja miksi se Ulkona piti unohtaa tästä...

Alex
Posted 24 October 2009 - 12:05


Kannattava ostos on kyllä, eilen sitä tuli jo testattua matkalla Lohjalle ja kyllä se toimi, meni matka nopeasti sitä kuunnellessa. Vähän silti ihmetyttä miksi vain 12 biisiä. No sitä vinyyliä odotellaan.

Kimmo
Posted 24 October 2009 - 20:25


Tänään kävin ostamassa. Enemmänkin olisi tosiaan voinut olla biisejä, Ulkona nyt ainakin ja itse ennen levyn sisällön selviämistä toivoin kovasti että Nuorallatanssija olisi ollut mukana. Uusista biiseistä Ruusupensaat avautuu aika hitaasti, mutta alkaa kyllä vähitellen miellyttää. Murheiden Maa puolestaan vakuutti heti kerrasta, hauskan keinuva rytmi.

Heka
Posted 27 October 2009 - 18:23


Hankinhan minäkin tän viimein tuolta Musa-messuilta,ja hyvinhän mulle nää uudet uppoavat,en vielä ole ehtinyt montaa kertaa kuulemaan.Rahtusen tässä mua harmittaa,ett Kadonnutta Puutarhaa on sorsittu,eihän siltä ollut kuin Linnansa Vanki,levy on ainakin minulle ehdotta tärkein albumi.Kahdelta ekalta oli kaksi,ja Valoissa-levyltä kolme.Ja enkä mä oikein ymmärrä miksi sitä Kersantti Karoliinaakin pitää aina mukana pitää,keikoillakin olen sitä kuullut jo ihan riittävästi.Omat biisit Indeillä on paljon parempia,ja toki niitä enemmänkin oisi munkin mielestä saanut olla.

HooPee
Posted 28 October 2009 - 17:52


Löysin tuon kokoelman muutama päivä sitten käytettynä, ja tulihan se sitten ostettua. Olisin joka tapauksessa sen käynyt tutulta levykauppiaalta ostamassa, mutta löysin sen ennen kuin sinne asti kerkisin käytettyjen levyjen liikkeestä pikkasen halvemmalla.

Olen noihin uusiin kappaleisiin kovin rakastunut tällä hetkellä, viime päivät varsinkin Murheiden Maa, Valokeilojen Vampyyri, Ruusupensaat ja Kersantti Karoliina ovat soineet täällä lähes tauotta. Murheiden Maan lyriikat, ei voi sanoa kuin huh. Sopivat omaan elämään vähän liiankin hyvin.

aamupaisti
Posted 28 October 2009 - 18:49


Heip, aiemmin lukasin jonkun odottavan foorumilla indicalta vinyyliä??? siis olikohan se vaan toive-ajattelua vai ihan oikeasti odotettavaa tavaraa? Ois nimittäin tosi upeaa "must have tavaraa", itse aiheeseen, eipä tule vielä noiden parin biisin perusteella ostettua täyteen hintaan (ehkäpä alelaarista myöhemmin autoon). Hienoja biisejä tosin, ei sillä.

Alex
Posted 28 October 2009 - 19:14


aamupaisti, on 28.10.2009, 19:49, sanoi:
Heip, aiemmin lukasin jonkun odottavan foorumilla indicalta vinyyliä??? siis olikohan se vaan toive-ajattelua vai ihan oikeasti odotettavaa tavaraa? Ois nimittäin tosi upeaa "must have tavaraa", itse aiheeseen, eipä tule vielä noiden parin biisin perusteella ostettua täyteen hintaan (ehkäpä alelaarista myöhemmin autoon). Hienoja biisejä tosin, ei sillä.


Toive ikävä kyllä.

arij
Posted 29 October 2009 - 12:54


Eipä ollut 40 ostetuimman albumin listalla

Jaska
Posted 29 October 2009 - 14:56


arij, on 29.10.2009, 12:54, sanoi:
Eipä ollut 40 ostetuimman albumin listalla


Niin,se on ymmärrettävää kun julkaisee suhteellisen suppean kokoelmalevyn näin "pian" Itse ostin tuon ihan siksi kun hardcore-fani olen ja noiden neljän biisin takia. Koska monilla Indica-faneilla on kaikki levyt,niin moni ei ehkä näe syytä ostaa tuota.

arij
Posted 29 October 2009 - 17:30


Itsekin tietysti ostin levyn, joka mielestäni kyllä kannatti. Periaatteesta en lataile yksittäisiä biisejä, jos levykin on saatavilla. Eikä se ollut kuin neljän tuopin hintainen.

Agnés
Posted 29 October 2009 - 19:14


Kyl olis pitänyt olla KP:lta vaikka kolme biisiä, käsittämätöntä jättää noita ja Ulkona tosta pois. 12 biisiä on ihan naurettavan vähän kokoelmalevyltä, vaikka onkin tullut vasta neljä albumia.

Mut Ruusupensaat ja Murheiden maa :wub:

Hattivatti
Posted 01 November 2009 - 21:19


Ostin tietenkin tuon levyn heti ilmestymispäivänä. Hieno kuulla kaikki hitit perätysten ja uudetkin kappaleet menettelee. Ehkä liiankin lievä ilmaus, vaikka pidänkin enemmän Indican vauhdikkaammista kappaleista. Nyt jo oikein odottelen, etenkin "Ruusupensaat"-kipaletta. Tulee vähän mieleen vanhanaikaiset suomalaiset kappaleet.
Oikeastaan tuohon kokoelmaan olisin kaivannut vain "Nuorallatanssijan" päättämään levyn. Olisi ollut kuin piste iin päälle. Kun en noista "Ikuisen virran" bonuskappaleiden tasosta tiedä mitään, niin vaikea niitä on vaatia levylle.
Kokoelma on suppea, mutta laatu korvaa määrän!

Haggis
Posted 01 December 2009 - 13:10


Levyn kapasiteetista on käytetty näimmä vain 1/3 osa. Eli vähän enemmänkin olis mahtunut :huh:. Enimmäkseen hyviä valintoja,mutta pari olisi voinut korvata muulla. Itse jäin kaipaamaan eniten Valehtelen biisiä ja Viimeinen tanssi olisi sopinut erinomaisesti loppuun.

arij
Posted 04 December 2009 - 00:37


Vaikka molemmat biisit varmasti siihen olisivat sopineet, kyse kuitenkin oli kokoelma julkaistuista singleistä joihin kyseiset biisit eivät kuitenkaan lukeudu. Itse en ymmärrä valitusta siitä miten vähän biisejä kokoelmalevyllä on, koska ainakin tähän forumiin osallistujilla kuitenkin on ainakin kaikki julkaistut levyt ja tietokone. Ei muuta kun tekemään soittolistoja jos siltä tuntuu. Itselläni on mp3 soittimessa kaikki albumit järjestyksessä ja lisänä Pahinta Tänään uudet biisit ja Odotan Unten Maa Nuoralla tanssija ja Wutheing Heights . Näin kuunneltuna ymmärtää hyvin miksi eivät ole sopineet millekään albumille.

PS. Mielestäni tämä levy on viimeinen oljenkorsi Sonyltä pitää tytöt omanaan. En tiedä, mutta jotenkin on sellainen kutina että tuleva "english release" ei ole Sonyn julkaisema.

Tai ainakin pitävät kovin matalaa profiilia. No niinhän ne on tehneet tähänkin asti, vai onko joko kuullut TV:ssä tai radiossa mainoksia Indican levyistä.

Alex
Posted 04 December 2009 - 14:25


arij, on 4.12.2009, 01:37, sanoi:
PS. Mielestäni tämä levy on viimeinen oljenkorsi Sonyltä pitää tytöt omanaan. En tiedä, mutta jotenkin on sellainen kutina että tuleva "english release" ei ole Sonyn julkaisema.


Oikeassa olit: Nuclear Blast

Olis tietty voinu tehdä uuden aiheen mut ei ehdi nyt.

Mirzku
Posted 04 December 2009 - 18:30


^ Hieno tieto tuo, kiitos Alex. Nuclear Blastilla on tosi hyviä yhtyeitä ja "pieni" piristys oli lupaus enkunkielisestä levystä ensi kesän alussa :D

jerzu
Posted 07 January 2010 - 14:54


Osaisko joku laittaa kappaleiden oikeilla nimillä sen vasemman puolimmaisen biisilistan, mikä on kansilehtisessä. Siitä toisaesta missä oli "Scar", "Linna" yms. (en ole varma lyhenteistä, levy ei ole minulla nyt) sain kyllä selvää. Ostin ton vihdoin pari päivää sitten, kun en joululahjaksi saanut. Tikkurilan prismassa makso vain 6 euroo. Oli "Ruusupensaat" ja "Valokeilojen vampyyri" parhaat levyn kappaleet.

Heka
Posted 07 January 2010 - 16:19


No voinhan mä sen laittaa,kun niitä voi olla muutoin hankala päätellä.
Linna=Linnansa Vanki
Skar=Scarlett
Pidä=Pidä Kädestä
Jyvä=Viimeinen Jyvä
Noita
Ulkona
Ikk=Ikuinen Virta
Parsa=Pahan Tarha
Laiva=Unten Laiva
Kumma=Kummajaisten Joukko
Saalis=Saalistaja
Vuori=Vuorien Taa
VV=Vettä Vasten

Muutenhan toi vaikutti suht' loogiselta,mut Parsa ehkä herätti ihmetystä.Juontaa juurensa kun siinä lauletaan kesän varsasta,ja Laura alkoi olla vähän kypsynyt Jonsun heppa-aiheisiin,ehdottikin siihen sitten varsan paikalle parsaa.

Laba
Posted 08 January 2010 - 18:01


jerzu, on 7.1.2010, 14:54, sanoi:
Tikkurilan prismassa makso vain 6 euroo.


Samoin Ison Omenan Prismassa, joten varmaan on kaikissa Prismoissa tarjouksessa. Kiitos vinkistä, olisi jäänyt varmaan muuten huomaamatta.

white angel
Posted 09 January 2010 - 15:00


Olen kuunnellut valokeilojen vampyyrin ja ruusupensaat. Tässä mielipiteeni niistä:

Valokeilojen vampyyri on ihan ok. Ei kuitenkaan mitään parhaimmistoa bändin moniin muihin
biiseihin verrattuna. Sanoitukset ovat kyllä hyvät, mutta sävellys ja laulu ovat jotenkin,
miten sen nyt ilmaisisi, liian pirteät? Iloiset? Ne eivät tue biisin synkkiä sanoituksia.

Ruusupensaat on yksi Indican kauneimpia kappaleita. Ihana rakkauslaulu.
Tällaisia biisejä saisi syntyä lisääkin, ehdottomasti! En nyt keksi muuta
sanottavaa tästä balladista.

'suostun ehtoihin'
Posted 26 May 2010 - 10:57


Pitää tehdä häpeällinen tunnustus: minulla ei ole vieläkään Pahinta tänään -kokoelmaa, voihan Vishnu. Enkä ole myöskään näin ollen kuullut näitä paria uutta biisiä mitä siltä löytyy, voihan kultapumpeli. Pitää ryhdistäytyä ja mennä kaupustelemaan heti kun saan rahaa.

A28YZ30T
Posted 24 June 2010 - 23:04


Pahinta tänään, Indican julkaisema levy on kokoelma. Ulkonäöltään levy on värikäs ja hieno. Uusia biisejä ei ole paljoa laitettu mukaan, ensimmäinen valokeilojenvampyyri oli tietysti kiinnostavin, kappale ei ole sieltä parhaimmasta päästä kuin muut myöhemmät biisit, mutta hyvä kuitenkin. Ruusupensaat ja Murheidenmaa taas olivat onnistuneita, ihanampia kappaleita en ole aikaisemmin kuullut, jotka ehkä jäivät VALOISSA levyltä pois, joka ilmestyi kauan sitten (harmi), tai mistä tietää että ihan uusia kappaleita saattoivatkin olla?. Popedan kersantti karoliinasta ei tarvitse sanoa mitään. Lopuksi voi kertoa valokeilojenvampyyristä jotain lisää, video oli kivasti toteutettu, huumoria oli otettu mukaan ja tytöt pääsivät pitämään hauskaa ennen keikka tapahtumaa.

arij
Posted 24 June 2010 - 23:47


A28YZ30T, on 25 June 2010 - 00:04, sanoi:
Pahinta tänään, Indican julkaisema levy on kokoelma. Ulkonäöltään levy on värikäs ja hieno. Uusia biisejä ei ole paljoa laitettu mukaan, ensimmäinen valokeilojenvampyyri oli tietysti kiinnostavin, kappale ei ole sieltä parhaimmasta päästä kuin muut myöhemmät biisit, mutta hyvä kuitenkin. Ruusupensaat ja Murheidenmaa taas olivat onnistuneita, ihanampia kappaleita en ole aikaisemmin kuullut, jotka ehkä jäivät VALOISSA levyltä pois, joka ilmestyi kauan sitten (harmi), tai mistä tietää että ihan uusia kappaleita saattoivatkin olla?. Popedan kersantti karoliinasta ei tarvitse sanoa mitään. Lopuksi voi kertoa valokeilojenvampyyristä jotain lisää, video oli kivasti toteutettu, huumoria oli otettu mukaan ja tytöt pääsivät pitämään hauskaa ennen keikka tapahtumaa.


Ruusupensaat tosiaan oli käynyt tiukan seulan ja ei mahtunut Valoissa levylle, sen sijaan Murheiden Maa oli ainakin julkaistussa muodossa aivan uusi. Valokeilojen Vampyyri koki saman kohtalon, kun Ruusupensaat, Ikuistavirtaa tehtäessä ja itse uskon, että Saalistaja oli se biisi, kun paikan vei.Kun Valoissa levyä miettii, niin Ruusupensaat vaan ei sopinut sille, sillä en ainakaan minä en tunnista sieltä mitään kilpailijakaan sile.

Edit: ehkä Ei Enää

Lieroinen
Posted 25 August 2010 - 10:26


Ruusupensaat on ehdottomasti Indican parhaita kappaleita. Murheiden maa toimii myös ihan hyvin. Valokeilojen vamppyyri on kerrankin hyvä tuollaiseksi rallatukseksi. Kaikki muu onkin sitten jo kertaalleen kuultua, turha kokoelma siis. Itse odotan jonkinlaista B-sides and rarities -tyyppistä kokoelmaa jossain vaiheessa julkaistavaksi, tähän on ihan turha rahojaan sijoittaa.

ansuu
Posted 12 September 2010 - 18:23


Mun mielestä mm. Ulkona on yks Indican parhaista kappaleista!
Ite en siis omista tätä kokoelma levyä, mutta oon ajatellu ostaa.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited