Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 22:47

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 
Author Message
PostPosted: Sat 5. Jan 2013, 13:34 
Offline
Scholar Indican
Scholar Indican
User avatar

Joined: Mon 10. Dec 2012, 16:47
Posts: 160
Location: Tampere, Finland
In Passing (Valoissa)
Indica Forum -> Indica -> In Passing (Valoissa)

Indica-Rulez
Posted 14 March 2010 - 13:31


Mitäs olette mieltä tästä kappaleesta? :) Itselleni siitä on tullut ykkössuosikki, ja sanat sekä musiikki ovat aivan mahtavat!

Jaska
Posted 14 March 2010 - 17:02


Todella hieno käännös ja hieno sovitus! B) Kyllä tällä kelpaa lähteä maailmaa valloittamaan. Myös nuo promokuvat näyttävät upeilta.

Alex
Posted 15 March 2010 - 16:50


En tykkää..ei ole se Indica mihin ihastuin. En noita termejä niin osaa, mutta mielestäni näihin kansainvälisiin biiseihin tungetaan liikaa kaikkea. Joskus riisuttu on parempi.

Hattivatti
Posted 15 March 2010 - 20:15


Täysin samaa mieltä kuin edellinen. En ole pystynyt edes kuuntelemaan loppuun asti yhtään noista käännöksistä. Tekee niin pahaa. Tuo ei ole sitä Indicaa johon aikanaan ihastuin. Englanninkielisissä versioissa häviää jotain ainutlaatuista, mikä tekee Indicasta juuri Indican, mutta hyvä, jos jotkut tykkäävät noistakin.
Enkä malta olla puuttumatta vielä Jonsun kehnoon englantiin. Sekin särähtää pahasti korvaan.

Karoliina
Posted 15 March 2010 - 22:01


Indica-Rulez, on 14.3.2010, 13:31, sanoi:

sanat sekä musiikki ovat aivan mahtavat!




Juuri näin. ;) Olen parin päivän ajan kuunnellut biisiä toistuvasti Youtubesta. Kaunis kappale on aitoa Indicaa.

Heka
Posted 16 March 2010 - 16:42


Myönnettäköön ettei tää Indica englanniksi oikein mullekaan kolahda,tuntuu vaan niin omituiselta,mutta toivottavasti joku nää kuulee hiukan toisenlaisella korvalla.

arij
Posted 17 March 2010 - 00:27


Joo tämä on aika vaikeaa. Itse olen sanonut jo kauan sitten, että se mihin itse ihastuin Indicasssa on nimenomaan suomalaiset sanat ja se maagisuus siinä musiikissa ja että se on myös suurin vetovoima myös suomea osaamattomienkin keskuudessa.Itse olen edelleenkin samaa mieltä, mutta vielä ei voi sanoa mikä on tasapaino ulkolaisten fanien suhteen. Mutta sen voin sanoa kun joutuu kuuntelemaan kaikilta kanavilta tuota paskaa mitä jotkut kutsuvat musiikiksi, niin täytyy todeta, ettei Indican tarvitse yhtään hävetä näitä englanninkielisiä versioitaan. Itse kyllä pidän niin Valoisa, kuin Vuorien Taa sekä Elä versioista englanniksi, jos niitä verrataan muuhun musiikin tarjontaa, kuten Lady Gaga ym.

Agnés
Posted 19 March 2010 - 00:10


Mä yritän suhtautua näihin enkunkielisiin biiseihin sellasella asenteella, kuin puhuttaisiin kahdesta eri bändistä. En odota tuleviltakaan vielä kuulemattomilta biiseiltä paljoa, etten pettyisi niihin. Ei nää nyt ihan niin huonoja ole, kuin mitä olisi voinut pessimistisempi odottaa, mutta jos tätä vertaa vanhahtavan suomenkieliseen, satumaiseen, maagiseen, ihanaan vanhan kunnon Indicaan, niin kyllähän siinä on valtava ero. Ei vaan toimi.

Toki nääkin voi vaatia vaan lisää kuuntelukertoja, ja sit just sitä että koittaa asennoitua tähän vähän eri tavalla, ei niin vakavasti.

Offtopic, mut tuli mieleen, et tää on mun kohalla vähän verrattavissa siihen kun täysiverinen (heh..) Harry Potter -kirjasarjan fani haluaisi suorastaan polttaa HP-leffat roviolla, mutta joku ihan "tavallinen tallaaja" ei välitä siitä, että kirjat ja leffat ovat ihan erilaisia, melkein ku eri tarinoita. Tässäkin olen itse säästynyt harmailta hiuksilta ihan vaan sillä, että pidän kirjat J.K. Rowlingin mestariteoksina, ja leffat ohjaajien ns. "fanituotteina" tai kunnianosoituksina kirjoille, vaikka välillä juonikäänteiden vääristely on ollut suorastaan loukkaavaa kirjasarjaa kohtaan. Jos olisin odottanut samanlaista tasoa ja wow-elämyksiä leffoilta, kuin mitä kirjat ovat, olisin pettynyt katkerasti mut nyt vaan yritän antaa asian olla.

HooPee
Posted 20 March 2010 - 19:17


Olen samoilla linjoilla Agnesin kanssa. En hirveästi viitsi noita englanninkielisiä kappaleita edes nyt kuunnella, yritän malttaa sinne levyyn asti ja kuunnella sitä sitten kokonaisuutena ja muodostaa sen perusteella sitten mielipiteen.

Ongelma on juuri se mistä Hattiwatti kirjoitti, ensinnäkin biiseistä on hävinnyt se tietty taianomaisuus, lyriikoiden erikoisuus mikä yhtenä asiana erottaa Indican monista muista bändeistä. Ehkäpä englanninkielistä materiaalia tulisi ylipäätänsä kuunneltua eri tavalla jos kappaleet olisivat kokonaan uusia eikä noita vanhoja biisejä käännetty englanniksi. Mie tykkään enemmän pelkistetymmistä versioista mitä Indicaan tulee. Nightwishissa tuo massiivinen soundi toimii, mutta Indican en haluaisi ainakaan liikaa siihen suuntaan kehittyvän.

Linnansa jyvä
Posted 20 March 2010 - 21:28


Alkujärkytyksen jälkeen biisi kuulostaa ihan hyvältä. :P

arij
Posted 07 April 2010 - 20:59


Täältä löytyy In Passing video (linkki poistettu)

*Muokkaus* Piti ottaa tuo linkki pois kun kuulemma se on joku väärä versio, ja koko videota ei pitäisi vielä olla näkyvillä vielä... Että näin, sori. -Wizzu

Indica-Rulez
Posted 08 April 2010 - 12:40


arij, on 7.4.2010, 20:59, sanoi:
Täältä löytyy In Passing video (linkki poistettu)



Todella hieno video B)

Heka
Posted 08 April 2010 - 16:41


Ihan kohtalaisen hieno video.On must vaan aivan mauttoman näköinen toi mekon kehikko,mikä Jonsulla on tossa päällä,enkä mä oikein tosta uudesta silmämeikistäkään niin hirveästi perusta.Uudistukset tuntuvat vaan ainakin aluksi oudoilta.

Alex
Posted 08 April 2010 - 21:00


Upeeta on, niin lumoavaa, ainoastaan se diskohomma ihmetytti.

Karoliina
Posted 08 April 2010 - 21:09


arij, on 7.4.2010, 20:59, sanoi:
Täältä löytyy In Passing video (linkki poistettu)




Uudestaan ja uudestaan olen tänään katsellut videota ja se on kerrassaan ihana! Siitäkin riemastuin, kun keikoilta tuttu keinu oli päässyt kuviin mukaan. ;)

A28YZ30T
Posted 09 April 2010 - 10:06


Joo itekin oon tykänny tosta videosta ja Enkku versio tästä on yhtä hyvä kuin alkuperäinen. Lavastukseltaan hieno.

Jaska
Posted 24 April 2010 - 07:31


Tästä tulee 19.5 sinkku myös fyysisessä muodossa ;)

Hattivatti
Posted 02 May 2010 - 19:01


Hienon videon ovat tehneet! Pidän tästä erittäin paljon. Taustamaisemakin on nyt parempi kuin edellisessä versiossa. Kuumaisema sopii hyvin tähän ja on Indicamainen. Tähän videoon on selvästikin panostettu ja on hyvää peeärrää bändille.
Laulun aihe on vaan surullinen. Jotenkin koskettaa se, kun pikkusisko etsii isosiskoaan eikä halua uskoa hänen jo kuolleen. Tulee mieleen oman pikkuveljeni liian aikainen poistuminen tästä maailmasta. Pikkuhiljaa olen alkanut pitämään tästä kappaleesta.

arij
Posted 03 May 2010 - 01:22


Hattivatti, on 2.5.2010, 20:01, sanoi:
Hienon videon ovat tehneet! Pidän tästä erittäin paljon. Taustamaisemakin on nyt parempi kuin edellisessä versiossa. Kuumaisema sopii hyvin tähän ja on Indicamainen. Tähän videoon on selvästikin panostettu ja on hyvää peeärrää bändille.
Laulun aihe on vaan surullinen. Jotenkin koskettaa se, kun pikkusisko etsii isosiskoaan eikä halua uskoa hänen jo kuolleen. Tulee mieleen oman pikkuveljeni liian aikainen poistuminen tästä maailmasta. Pikkuhiljaa olen alkanut pitämään tästä kappaleesta.



Hattivatti olen todella pahoillani kun olet joutunut kohtaamaan tuollaisen tragedian, jota ei toivoisi pahimmalle vihamiehellekkään, mutta itse uskon, että Jonsun sanoitukset ovat niin syvät kaikissa biiseissä, että niistä riittää voimaa vähän kaikiin elämän tilanteisiin. Itse ainakin olen löytänyt niistä uusia ulottuvuuksia sitä myötä, kun elämäntilanne on muutunut. Jonsua vaan käy sääliksi, että hän on tavallaan ottanut koko maailman huolet kannettavakseen biisejä tehdessään, eteenkin kun omien sanojensa mukaan joka päivä kirjoittaa jotain ylös.Toivon vaan voimia, kun itsellä on tekemistä omankin elämän elämisessä saati sitten murehtia muita. Ehkä Jonsu saa sielun lepoa tätä A Way Awaytä tehdessän.

arij
Posted 16 May 2010 - 22:26


Mitäs tästä pidätte

Hattivatti
Posted 17 May 2010 - 20:49


Mahtava homma, hohtava mamma! Lämmittää mieltäni, mutta näinhän siinä pitikin käydä. Hienoa, että suoraan neljännelle sijalle. Juuri tämä "In passing" miellyttää minua kaikkein eniten Indican englanninkielisistä kappaleista. Videokin on niin upea ja sisältää mukavia yksityiskohtia mm. sen, kun Sirkku katsahtaa punapäätä soittaessaan pianoa. Se kohta hymyilyttää! Ja muutenkin ne Jonsun liikehdinnät ovat kauniin esteettisiä. Ja sitten tällä kappaleella on itselleni myös henkilökohtaista merkitystä. Hieno alku Indican kansainvälistymiselle.

Karoliina
Posted 17 May 2010 - 21:59


Jes! Aina ilahduttaa Indican menestys. ;) Onneksi okoon koko bändille! Mitä tähän In Passing-kappaleeseen ja videoon tulee niin totisesti näillä kelpaa maailma valloittaa. Kaunis video tukee kerrassaan hienosti biisin tunnelmaa.

_________________
The dead have peace.


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 1 post ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited