Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 15:43

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 
Author Message
PostPosted: Sat 5. Jan 2013, 13:55 
Offline
Scholar Indican
Scholar Indican
User avatar

Joined: Mon 10. Dec 2012, 16:47
Posts: 160
Location: Tampere, Finland
lempi biisinne
Indica Forum -> Indica -> lempi biisinne

pelander
Posted 24 June 2008 - 14:02


siis kirjoitatte mikä on lempi kappale indican kappaleista mun mielestä ikuinen virta on hyvä myös vuorientaa on kans yks ehdoton ja kaikki on niinku ihan hyvii ainakin pidä kädestä kii. :wub: :rolleyes: :D

'suostun ehtoihin'
Posted 28 June 2008 - 03:26


Oma suosikkini on varmaankin nykyään Mykkä, josta en aluksi ollut niin innostunut. Se on jotenkin hypnoottinen.

Sleipnir
Posted 15 July 2008 - 21:16


Aina vaan Vettä vasten, en saa tarpeekseni ko. biisistä. Pakko kuunnella loppuun asti aina sateen ropinoineen. Kuulostaa muuten vähän Viikatteen hitailta biiseiltä, joita on muuten ihan liian vähän varsinkin nykyään.

angel_wing
Posted 30 July 2008 - 18:11


Miulla on lempibiisejä monia... Mykkä, pahinta tänään... yms... varmaan kaikki on lemppareitani :lol:

Surutar
Posted 30 July 2008 - 22:33


Ikävänkantaja, ja Onnen Kartano. Älyttömän rakkaita kappaleita, niillä on ihan omat muistonsa ja merkityksensä. (kuulostinpas ah niin dramaattiselta) Mutta kyllä jokainen on rakas omalla tavallaan.

Letheion
Posted 09 August 2008 - 00:17


Ikävänkantaja osuu suoraan sydämeeni muutamien ihmisten ja tapahtumien vuoksi, ja kappaleenakin se on todella hyvä. Lapsuuden metsä, Mykkä, Nukkuu kedolla ja Noita ovat sitten jonon jatkona, enkä tiedä miten voisin nuo laittaa järjestykseen.

Lempikappale kuitenkin muuttuu aina oman mielentilani mukaan, toisinaan jotkut biisit tuntuvat läheisemmiltä kuin toiset.

riiikka
Posted 17 September 2008 - 18:09


Voi kun niitä on paaaljon, tällä hetkellä tykkään eniten noista uusista biiseistä; Sanoja + 10 h myöhässä =)

TheBabyGirl
Posted 19 September 2008 - 18:27


Voi voi!!! suurin osa on hyviä!!! mut jos joku pitää poimii nii Lapsuuden metsä, Lasienkeli, Noita ja uudelta Pyromaani ja askeleet :rolleyes:

TheBabyGirl
Posted 19 September 2008 - 18:28


sitten vielä tietysti Onnen kartano!!!!!

Pole
Posted 19 September 2008 - 23:15


Tuuliset tienoot, ihmisen lento ja hiljainen maa.

Unsatisfiable girl
Posted 20 September 2008 - 14:06


10 h myöhässä, Ikuinen virta, Hiljainen maa ja Scarlett. Nmää kyllä vaihtelevat.

Karoliina
Posted 21 September 2008 - 10:59


"Lasienkeli" on ainainen kestosuosikkini Indican tuotanossa, mutta kyllä lempibiisit yleensä vaihtelee ihan mielialasta riippuen. Esimerkiksi tämän hetken suosikkilistani voisi olla vaikka tällainen: "Hiljainen maa", "Pyromaani", "Ei enää", "Täältä pois", "Ulkona", "10 h myöhässä", "Hämärää"

Liberty
Posted 27 September 2008 - 18:01


En osaa sanoa. Kaikki on yhtöä hyviä paitsi nyt on tehny muhun vaikutuksen Linnansa vanki tai Pahinta tänään.

Heka
Posted 19 October 2008 - 12:16


Kyllä Viimeinen Jyvä on kestosuosikki,siinä on tunnetta, tarinaa ja asennettä.Ja toki mieltäni kiehtoo siinä sekin,kun Jonsu Espan keikalla rääkäisi sen biisin aikana yhden kohtauksen perin vihaisesti minua katsoen,kun näki naamallani vapun tappeluiden ruhjeet.Jälkeenpäin asiasta Jonsun kanssa puhellessa kerroin,että pelotti vähän tulla keikalle,sillä joskus nuo Indien keikat ovat vähän kuin omatuntonsa kanssa juttelisi.Mutta on se vähän niinkin,että ellei mulla Indican kaltaista sydänystävä-bändiä olisi,kolhut voisi olla paljon pahemmat tai voisin puskea jopa koiranputkea.Aina kannattaa mennä Indien keikalle,ihan kuin ne arvetkin olisi silloin parantuneet hetkessä.Tarvitsen jotenkin Indien kaltaista välittämistä elämääni,sillä muuten olisin aivan riepaleina.Auttaa jaksamaan huonoinakin päivinä,kun niitä pahoja päiviäkin tuntuu olevan ikävän paljon.

Katariina-
Posted 24 October 2008 - 20:35


Suosikki vaihtuu koko ajan, mutta tällä hetkellä on Lapsuuden metsä, Viimeinen jyvä ja Täältä pois.

Thelk
Posted 19 December 2008 - 00:55


Ahh olen niin lumoutunut Nuorallatanssijasta juuri nyt. Kuulin kyseisen teoksen ekaa kertaa On The Rocksissa viime tammikuussa, eli melkein vuosi takaperin. Silloin en edes tiennyt mikä kappale oli kyseessä. Ajattelin vain, että kyseessä on joku tosi hieno intro keikalle tai joku tulevan levyn kappale. Nyt törmäsin sattumalta Youtubessa taas tuohon biisiin ja tajusin yhtäkkiä että "hei ne soitti tän silloin vuosi sitten". Harvoin mulla mikään biisi jää yhdellä kuuntelukerralla muistiin tällä tavoin ja tämä oivallus ainakin kolminkertaistaa mun fiilikset kyseistä biisiä kohtaan tällä hetkellä.

Tällasten fiilisten takia sitä musiikkia kuuntelenkin :)

Laba
Posted 19 December 2008 - 18:23


Thelk, on 19.12.2008, 00:55, sanoi:
Ahh olen niin lumoutunut Nuorallatanssijasta juuri nyt. Kuulin kyseisen teoksen ekaa kertaa On The Rocksissa viime tammikuussa, eli melkein vuosi takaperin.


Vaikka Nuorallatanssija on heti ensimmäisestä kuulemiskerrasta alkaen kolissut minulle hyvin, niin oikeastaan vasta viime aikoina se on avautunut kaikessa hienoudessaan. Siellä Rocksissa minäkin kuulin biisin ensimmäistä kertaa. Kertosäkeen perusteella arvasin, mistä biisistä todennäköisesti oli kyse. Itse asiassa olin juuri aiemmin samana päivänä hankkinut huuto.netistä Vuorien taa-sinkun, niin saipa ainakin heti huomata että tuli rahoille vastinetta. Olikin muuten ensimmäinen kerta, kun käytin huuto.netiä, vasta Indica oli tarpeeksi hyvä syy rekisteröityä sinne...

Biisi on mielestäni myös yksi Jonsun parhaista sanoituksista. Etenkin ensimmäinen säkeistö ja "kakkoskertosäe", joka toistuu toisen ja kolmannen säkeistön jälkeen saavat melkein liikuttumaan.

Kuinka muuten tulkitsette biisin sanat? Onko laulun kertoja kuolemassa ja lintu metafora kuolemalle vai ajattenko vain liian synkästi?

Arcticus
Posted 19 December 2008 - 21:24


Nuorallatanssija on tosiaankin kaunis biisi, sekä sanoituksiltaan että melodialtaan. Haikeudellaan se saa aina liikuttumaan.
Itsekin olen tulkinnut sanat niin, että kertoja aavistaisi loppunsa lähestyvän, jolloin hän miettii millaista voisi olla kuoleman jälkeen. Ensin hän pelkää kuolemaa, koska hän ei tiedä mitä tapahtuu sen jälkeen, mutta lopulta lintu saapuu hänen uneensa ja kertoo ettei tarvitse olla epävarma, sillä se veisi kertojan sielun jonnekin kauniiseen paikkaan, missä olisi ikuinen rauha.
Tuo lintuhan on kyyhkynen, ja sehän on joutsenen tapaan ylösnousemuksen symboli, joka kuljettaa sielut tuonpuoleiseen. Niinpä ajattelenkin että loppujen lopuksi biisin tunnelma on enemmän toiveikas kuin synkkä.

Thelk
Posted 20 December 2008 - 03:55


Laba, on 19.12.2008, 18:23, sanoi:
Kuinka muuten tulkitsette biisin sanat? Onko laulun kertoja kuolemassa ja lintu metafora kuolemalle vai ajattenko vain liian synkästi?


Mielestäni Nuorallatanssijan sanoituksissa on kyse juuri kuoleman pelosta, ja yleensäkin ajatuksista tuntemattomasta tulevaisuudesta. Koskaan ei voi ohjata omaa huomistaan, vaan aina voi tapahtua asioita joita ei olisi kuvitellut tapahtuvan. Tässä tapauksessa pelätään pahinta eli esimerkiksi omaa kuolemaa tai läheisen kuolemaa. Sitä lukee aina lehdistä kuinka ikäviä asioita tapahtuu mutta aina ajatellaaan, ettei pahat asiat tapahdu omalle kohdalle vaan jollekin toiselle.
Nämä sanat linnusta ja siivistä kuvaavat mielestäni sitä kuinka on vaikea luovuttaa turvaa siitä mihin on aikaisemmin tottunut, eli arjessa se näkyy usein pelkona uusia asioita kohtaan, esim. konkretisoituna rakkaasta lapsuuden kodista muuttaminen ja pelosta, ettei pystykään kantamaan sitä vastuuta elämästään minkä on itselleen luonut. Sitä vain toivoo että kaikki menisi hyvin mutta koskaan ei voi olla varma kuinka lopulta elämä potkii ja mihin karma kuljettaa. Mihinkään ei voi luottaa tarkasti vaan yhtäkkiä onkin iskenyt pelko ettei elämä kuljekaan niin suorasti onnea kohti kuin lapsena on naiivisti kuvitellut.

Melko lohduttomat lyriikat nyt kun noita koitan oikein seurata, mut näin se aukesi mulle..

Mutta siis tykkään tosi paljon.

Casper
Posted 22 January 2009 - 22:48


Sleipnir, on 15.7.2008, 21:16, sanoi:
Aina vaan Vettä vasten, en saa tarpeekseni ko. biisistä. Pakko kuunnella loppuun asti aina sateen ropinoineen.


Tähän yhdyn. Kappale on kyllä äärikaunis.

Laba
Posted 22 January 2009 - 23:54


Vettä vasten'ista puheenollen: katselin tässä juuri sinkun kantta ja mietin, että kuka kuvassa on kukin. Laura, Jonsu ja Sirkku erottuvat helposti, mutta Heini ja Jenny ei oikein erotu. Veikkaisin, että Jenny on vasemmalla ja Heini toinen oikealta. Tai sitten juuri päin vastoin...

Karoliina
Posted 25 January 2009 - 13:44


Juuri nyt parhaita ovat ainakin nämä seuraavat:
1 Ei enää
2 Nuorallatanssija
3 Hiljainen maa
4 Pyromaani
5 Viimeinen tanssi
6 Tuuliset tienoot
7 Pahan tarha
8 Lapsuuden metsä

avanto
Posted 23 March 2009 - 05:17


oliks mun pakko kertoa vaan yks lempibiisiä?
no pyromaani on aina mun sydämessä numero yhtenä.
ei ei ei! unohda pyromaania. 10 h myöhässä!! on uskomaton biisi. viuluja, viuluja!

PaRaDeaD
Posted 28 March 2009 - 11:18


Jos joka levyltä sanoisin:

Ikuinen virta: Lasienkeli
Tuuliset tienoot: Vuorien taa, Pidä kädestä, Niin tuleni teen
Kadonnut puutarha: Viimeinen jyvä, Ikävänkantaja, Mykkä
Valoissa: Sanoja, Valoissa, Hämärää

Kilderoi
Posted 11 May 2009 - 14:51


Tota noin :D Sanon joka levyltä yhden, vaikka ne kaikki on kyllä tosi upeita ^.~
- Lauluja Paratiisista
- Kummajaisten Joukko
- Pahan Tarha
- Askeleet

Niistä on tosi vaikee valita :D Kuiteski tykkään hirmuisesti toka-levyn kappaleista.

Hattivatti
Posted 23 May 2009 - 16:46


Olen halunnut pistää omat suosikkini esille, mutta tehtävä on ollut niin hankala, että se on siirtynyt aina myöhemmäksi. "Lempi biisinne" voi ymmärtää kahdella tapaa, ja haluan tulkita sen pitempänä listana. Kulloinenkin mieliala tietty vaikuttaa kappaleiden järjestykseen, mutta tähän listaan olen erittäin tyytyväinen.
Ensin poimin joka levyltä parhaimmat ja sitten jouduin pohtimaan pitkään ja hartaasti, että sain ne mieleiseeni järjestykseen. "Nuorallatanssija" kuuluisi listaani myös. Jätän kuitenkin pois, kun ei kerta ole näillä levyillä.

1 10 h myöhässä
2 Linnansa vanki
3 Lapsuuden metsä
4 Scarlett
5 Sanoja
6 Valoissa
7 Pahan tarha
8 Pyromaani
9 Vuorien taa
10 Pahinta tänään

Kilderoi
Posted 24 May 2009 - 14:13


Juuri äsken kuuntelin ensimmäistä kertaa tuon Nuorallatanssijan. On todella kaunis kappale, se on kuulemma Tuuliset Tienoot-levyn bonuskappale. Kauniit sanat ja ihana musiikki. Tekee mieli alkaa heti laulaa sitä : ) Se on uusi Indican lempikappaleeni.

Hattivatti
Posted 24 May 2009 - 15:27


Minulla ei ole tuota "Nuorallatanssijaa", olen kuunnellut sitä vain YouTubessa. Harmittaa kyllä vietävästi.
Todella kaunis ja herkkä kappale. Sanat koskettavat. En ymmärrä, miksei Indican parasta kappaletta ole
millään näistä neljällä levyllä, vaan jollain sinkulla, mitä ei pysty mistään hankkimaan.

Laba
Posted 24 May 2009 - 16:38


Vuorien taa-sinkkua, jolta Nuorallatanssija löytyy, näkee usein myynnissä huuto.netissä ihan kohtuuhintaan. Vinkkinä kaltaisilleni, jotka eivät nettilatauksista välitä.

Jaska
Posted 25 May 2009 - 14:37


Täytyy sanoa että itsekin ihmettelen sitä että miksi Nuorallatanssija pudotettiin pois TT-levyltä :blink: Kyseessä on sen luokan mestariteos,että harmittaa kun se on saanut tuon takia niin vähän huomiota,sekä kuulijoilta että keikoilla.

Laba
Posted 25 May 2009 - 15:39


Jaska, on 25.5.2009, 15:37, sanoi:
Täytyy sanoa että itsekin ihmettelen sitä että miksi Nuorallatanssija pudotettiin pois TT-levyltä :blink: Kyseessä on sen luokan mestariteos,että harmittaa kun se on saanut tuon takia niin vähän huomiota,sekä kuulijoilta että keikoilla.


Välillä olen leikitellyt ajatuksella, että mihin väliin Nuorallatanssijan lykkäisi Tuulisille Tienoille. Se olisi hieno päätöskappale, mutta toisaalta Viimeistä tanssia ei oikein voi kuvitella muuksi kuin levyn viimeiseksi biisiksi. Ehkäpä laittaisin Nuorallatanssijan Lapsuuden metsän perään "a-puolen" päätösbiisiksi.

Hattivatti
Posted 26 May 2009 - 15:57


Ihan sama minulle, missä paikkaa "nuorallatanssija" olisi levyllä sijainnut. Olisivat vaan laittaneet sen sinne.
En varmaan ymmärrä, ja saattaa olla tyhmä kysymys, mutta eikö sillä levyllä olisi voinut olla yksi kappale enemmän? Niin, eihän se ensimmäisellä levyllä olisi voinut ollakkaan, vaan vasta TT-levyllä. Viimeksi ei ollut
ajatus mukana.

Sunnuntaina rekisteröidyin huuto.nettiin ja tänään tuli vahvistus, että voin alkaa huuteleen. Netissä siis. Katsastin silloin jo valmiiksi 50 sivua eikä niissä ollut. Muita Indican sinkkuja löytyi. Kiitos vaan vinkistä! Haluan ehdottomasti levyn ja siksi tuo lataus ei innostanut. Kiitos kuitenkin siitäkin vinkistä!

Ylimääräistä työtä tuo nyt teettää ja saa nähdä miten onnistun.

tempest
Posted 26 May 2009 - 17:49


Kertoo ainakin siitä, että Indican musa on sen verran tasokasta kun ei noinkaan hieno biisi mahdu levylle.

Mut sehän tiedettiin jo :P

Veikkaan että kyse on vaan siitä, että Jonsulla/bändillä oli varmasti jo tietynlaiset visiot millaisen levyn he TT:stä haluavat, eikä Nuorallatanssija yksinkertaisesti mahtunut tämän teeman alle. Näin jälkeen päin ainakin tuntuu ihan mahdottomalta ajatukselta koittaa lisätä Nuorallatanssijaa mihinkään väliin, kun Tuuliset Teinoot on jo asettautunut taloksi mun pieniin aivoihini juuri sellaiseksi kokonaisuudeksi millaisena sen alunperin kuulin ja koin: eli KESÄINEN, haikea, lämmin ja maanläheinen :)

Sitä voi sitten miettiä, olisiko eri adjektiiveja jos Nuorallatanssija olisikin mukana...

arij
Posted 27 May 2009 - 18:02


Näin tietokoneaikana sitähän voi itse kokeilla miten TT toimisi jos Nuorallatanssija olisi mukana. Voi kokeilla vaikka joka välissä jos siltä tuntuu. Ja jos tuntuu hyvältä, niin ainahan siitä voi polttaa speciaali cd:n itselleen, vaikka autossa kuunneltavaksi.

MIKSA
Posted 14 August 2009 - 23:51


10h myöhässä,elä,pidä kädestä,scarlett,häkkilintu,sanoja,lasienkeli,ihmisen lento ja aaltojen takaa.

Jani!!
Posted 27 October 2009 - 17:38


Tykkään kyllä kaikista tosi paljon mutta sanon: Ei enää, Hämärää, Ikävänkantaja ja Nukkuu kedolla

Agnés
Posted 29 October 2009 - 19:14


Noh tällä hetkellä se on ehdottomasti Murheiden maa.

Heka
Posted 30 October 2009 - 17:38


Onhan Murheiden Maa hieno,Ruusupensaat vaan sopii mulle tällä hetkellä paremmin.Ihan odottelen ett sen pääsen joskus kuulemaan livenä.Mä olen huomannut pitäväni suunnattomasti näistä rauhallisista piano biiseistä,jotenkin ne rauhoittaa tälläistä levotonta mieltä.

Karoliina
Posted 30 October 2009 - 19:45


Suoraan sanoen on aika vaikea vertailla hyviä kappaleita keskenään. Jos nyt kuitenkin olisi pakko valita niin kyllä "Ruusupensaat" on ehdottomasti suurin suosikkini näistä ennen julkaisemattomista kokoelmabiiseistä.

_________________
The dead have peace.


Top
   
PostPosted: Fri 28. Feb 2014, 09:13 
Offline
Moderator
Moderator

Joined: Mon 10. Dec 2012, 11:55
Posts: 9
Location: Espoo, Finland
Herätetäänkö eloon? :D

Täähän vaihtelee aina... Nyt tietty uudelta levyltä suosikkeja on tällä hetkellä Nirvanaan ja Sun oma, mut jos miettii ihan koko tätä kymmentä vuotta, niin suurimpia ykkösiä on ollut ainakin Aaltojen takaa, Rannalla, Ikävänkantaja, Ei enää. Jos nyt yrittää sanoa vaan yhden per levy. :P (A Way Awayn ja Shinen nyt jätin pois laskuista... tietyistä syistä.)

Bonuksena mainittakoon "Joulubiisi" ja Nuorallatanssija.

_________________
Image
Image
Jos vastaus elämässä
ei aukee nyt ja tässä
Sä voit luottaa, kun et ohjaa
Joku muu johdattaa


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 2 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited