[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1092: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Undefined array key 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 1099: Trying to access array offset on value of type null
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions.php on line 4130: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at [ROOT]/includes/functions.php:3009)
Wat vinden jullie beter? Engels of Fins? - Indica-Fans.net

Indica-Fans.net

It is currently Thu 28. Mar 2024, 14:01

All times are UTC




Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

Wat vinden jullie beter klinken?
Total votes: 0
Author Message
PostPosted: Tue 18. Jan 2011, 09:14 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Er zijn meerdere discussies hierover op het Internet, maar wil het nu eens weten van de Nederlanders. ;)
Ben zeer benieuwd wat jullie vinden en waarom.....

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Wed 19. Jan 2011, 21:29 
Offline
Teased
Teased

Joined: Mon 17. Jan 2011, 19:20
Posts: 2
Ik heb gestemd op 'maakt mij niet zo veel uit'.

Als je de Finse CD's luistert klinkt het net zo goed.
Hoewel sommige nummers in de Finse uitvoering een andere sfeer uitstralen.

Live hoor ik ze toch liever in het Engels.
Dat geeft de gelegenheid om mee te zingen.
Hoe spijtig ook voor diegene die net naast me staat ;)

Gr,
Edwin


Top
   
PostPosted: Wed 19. Jan 2011, 21:45 
Offline
Teased
Teased

Joined: Wed 19. Jan 2011, 21:39
Posts: 2
Engels is leuker omdat het toegankelijker is voor ons en tekst kan heel belangrijk zijn voor de sfeer.
Alleen dit album hoorde je soms wel dat het liedje met finse tekst is geschreven en daar engels overheen is gemaakt.
Als ze nieuwe liedjes maken met engelse tekst dan zit het strakker in elkaar en klinkt het nog beter


Top
   
PostPosted: Thu 20. Jan 2011, 08:24 
Offline
Moderator
Moderator
User avatar

Joined: Mon 1. Nov 2010, 21:01
Posts: 75
Location: The Netherlands
Het maakt mij eigenlijk niet zoveel uit. Wel is de tekst makkelijker te begrijpen in het Engels. ;)
Omdat ze de Finse nummers in het Engels hebben ingezongen is er nog geen nieuw materiaal. Nu kan je alleen vergelijken tussen dezelfde nummers in het Fins of Engels. Dus ben benieuwd wat een nieuw album gaat brengen. :)
Zoals Edwinedje zegt is het meezingen is Engels toch wel makkelijker. :thumbsup:

_________________
Image Image Image
Indica-Fans.net teammember


Top
   
PostPosted: Thu 20. Jan 2011, 19:24 
Offline
Tempted
Tempted

Joined: Mon 17. Jan 2011, 21:22
Posts: 6
Ik zeg: 'Fins!'
Ik vind het zo'n geweldige taal! Wat je ook zegt, het klinkt altijd lief. Na mijn eindexamen ga ik Fins studeren, dus kan ik met de Finse nummers al een beetje oefenen, haha!


Top
   
PostPosted: Sat 29. Jan 2011, 12:55 
Offline
Teased
Teased

Joined: Sat 29. Jan 2011, 12:11
Posts: 3
Location: Friesland
Ik vind de Finse nummers ook leuker, Fins is een hele mooie taal en ik begin sommige woorden en zinnen ook al een beetje te begrijpen soms.
Engels vind ik ook wel leuk, maar daar ben ik behoorlijk snel op uitgeluisterd maar dat heb ik wel vaker met engelse muziek soms.
Op dit moment luister ik ook naar meerdere Finse bands zoals Haloo Helsinki en pmmp, maar ook andere buitenlandse bands zoals Arkona (russisch) en Eluveitie(zwitserland) vind ik geweldig en het verveelt veel minder snel dan engelse liedjes :)


Top
   
PostPosted: Sat 29. Jan 2011, 19:04 
Offline
Insane
Insane

Joined: Wed 26. Jan 2011, 13:13
Posts: 25
Het hangt heel erg af van het liedje!
In het Engels is het inderdaad veel makkelijker mee te zingen dan in het Fins maar de Finse liedjes houden mij er niet van om toch (proberen) mee te zingen!
Maar om nu Engelse liedjes te gaan maken hebben ze wel goed bekeken!
In ieder geval het maakt mij niet uit in wat voor taal ze zingen, het kan wat mij part Chinees zijn zolang ze maar blijven zingen ;)
Ik ben inderdaad heel erg benieuwd naar wat het nieuwe album gaat brengen!


Top
   
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic  Reply to topic  [ 7 posts ] 

All times are UTC


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Jump to:  
cron
Copyright © Indica-Fans.net - Masthead Indica-Fans.net: Masthead Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited